СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ АСПЕКТ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТУ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.34.16334Ключові слова:
соціокультурний аспект, інформаційне суспільство, інформаційно-комунікаційні технології, освітаАнотація
У статті зазначено, що в епоху становлення інформаційного суспільства посилюється вплив інформаційно-
комунікаційних технологій на освіту. Наголошено, що зміни, пов’язані із впровадженням цих технологій, настільки стрімко та
інтенсивно втілюються в нову освітню реальність, що суб’єктами освіти не завжди усвідомлюється, що ці технології є лише
засобом, а не метою. Розглянуто переваги і недоліки впровадження інформаційно-комунікаційних технологій. Проаналізовано
чинники дегуманізації та відчуження. Зазначено, що сучасне суспільство приречене на освіту з використанням інформаційно-
комунікаційних технологій, проте метою цифровизації освіти має бути реалізація гуманізму.
Посилання
Ашиток Н. І. Нова освітня реальність: дистанційна освіта у
вищій школі в умовах карантину / Н. І. Ашиток // Молодь і ринок. –
№ 3 (189). – 2021. – С.11-15.
Ашиток Н. І. Цифровізація дистанційного навчання в
Україні / Н. І. Ашиток // Вісник Національного авіаційного універ-
ситету. Серія: Філософія. Культурологія. – 2021 – № 1 (33) 2021.
– С. 85-88.
Дротянко Л. Г. Цифровий вимір сучасного етапу цивіліза-
ційного розвитку соціуму / Л. Г. Дротянко // Вісник Національного
авіаційного університету. Сер.: Філософія. Культурологія. – 2021.-
№ 1 (33). – С. 18-21.
Кравченко С. А. Цифровизация образования: риски
дегуманизации / С. А. Кравченко // Социология и общество:
традиции и инновации в социальном развитии регионов. Сбор-
ник докладов VI Всероссийского социологического конгресса. –
Москва: РОС; ФНИСЦ РАН, 2020. – С. 3179-3184.
Малышко А. А. Философские аспекты процессов
дистанционного образования / А. А. Малышко // Вестник МГТУ. –
Т. 10. – № 3. – 2007. – С. 394-398.
Маркузе Герберт. Одновимірна людина. Дослідження
ідеології розвинутого індустріального суспільства / Герберт
Маркузе // Сучасна зарубіжна соціальна філософія. Хрестоматія.
– К.: Либідь, 1996. – С. 87-134.
Моор П. К. Дистанционное образование: проблемы и
перспективы. Инновационные технологии в образовании /
П. К. Моор // Материалы IV Международной научно-практической
видеоконференции. – Тюмень: ТИУ, 2017. – С.115-117.
Світлична О. С. Інформаційно-комунікаційні технології
викладання дисциплін у вищих навчальних закладах /
О. С. Світлична, О. М. Гончаренко // Науково-методичні
засади розвитку сучасної економічної освіти: матеріали
науково-методична конференція професорсько-викладацького
складу. – Одеса: ОНЕУ, 2014. – Режим доступу: http://dspace.oneu.
edu.ua /jspui/ bitstream/.pdf
Соколова, И. В. Социальная информатика / И. В. Соколова.
– М.: МГСУ, 2002. – 256 с.
Цифровой мир будущего: тренды и новые возможности в
сфере образования. – Режим доступу: https://nv.ua/project/cifroviysvit-
maybutnogo-trendi-ta-novi-mozhlivosti-v-sferi-osviti-50120541.html
Швець Д. Є. Соціокультурні аспекти інформатизації вищої
освіти / Д. Є. Швець. – Режим доступу: http://www.disslib.org
/sotsiokulturni-aspekty-informatyzatsiyi-vyshchoyi-osvity.html
Information and communications technology. Wikipedia.
URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Information_and_communications
_technology/