ЗМІСТИ ПОДІЇ «КІНЕМАТОГРАФІЧНОГО БЕЗУМСТВА»

Автор(и)

  • Катерина Гончаренко Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, м. Київ https://orcid.org/0000-0003-1162-9464

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.33.15654

Ключові слова:

«подія», «кінематографічне безумство», співпричетність, спів-буття, «метафізичний міст»

Анотація

Розуміння «кінематографічного безумства» здебільшого зводиться до тлумачення його як деякого «трешу», «безглуздя» чи «штампованої картинки» з поверхневим сюжетом та відсутнім змістом. У роботі здійсню-ється спроба визначити «кінематографічне безумство» в якості події. Окреслюються межі концепту «події» та на основі аналізу досліджень виводяться головні критерії, завдяки яким ми можемо фіксувати подію як таку, що наділе-на співпричетністю та співіснуванням у бутті, а також виявляється безструктурним носієм чогось дивного та аб-солютно нового. Відповідно, «безумство» ми розумітимемо у тих його виявах, про які говорить Мішель Фуко в «Ли-ках безумства». В якості ілюстрації та унаочнення події та подієвості в статті задіюється візуальний контент за-для увиразнення події «кінематографічного безумства». Щодо останнього, то мова йде про різноманітні іпостасі бе-зумства, які пропонує сфера візуального та з-поміж яких можливе безумство як «подія», або ж ні. В площині кінема-тографу циркулює надмірна кількість фільмів, які розкривають ті чи інші аспекти безумства, або є суцільним безум-ством. Однак наше завдання побачити, що дійсно є подією та якими є її змісти.

Посилання

Aster, Ari. (2019), Midsommar. https://www.imdb.com/title/tt8772262/

Bondarchuk F., (2020), Psycho. https://www.imdb.com/titlett12827674/?ref_=fn_al_tt_1

Eggers, Robert (2019), The Lighthouse. https://www.imdb.com/title/tt7984734/?ref_=fn_al_tt_1

Louis C.K., (2015), Louie.https://www.imdb.com/title/tt1492966/?ref_=fn_al_tt_1

Trier, von L., (1999), Idioterne. https://www.imdb.com/title/tt0154421/?ref_=fn_al_tt_1

Бадью А. Единица делится надвое // Синий диван. М.:Три квадрата, 2004. – № 5. – С. 76 - 82.

Богомолов К. Похищение Европы 2.0. Манифест ре-жиссера // https://novayagazeta.ru/articles/2021/02/10/89120

Делез Ж. Гваттари, Феликс. Что такое философия?[пер. С. Н. Зенкина]. СПб. : Алетейя. – 1998. – С. 7-86.

Делез Ж. Логика смысла. – Екатеринбург, 1998. – 480 с.

Жижек С. Событие. Философское путешествие поконцепту. Перевод с английского Д. Хамис. – М.: Рипол-Классик, 2018. – 240 с.

Лавкрафт Г. Хребты Безумия. – СПб: Иностранная ли-тература, 2014. – 608 с.

Нанси Ж.-Л. Неожиданность события / Ж.-Л. Нанси //Бытие единичное множественное. – Мн: Логвинов, 2004. – 272 с.

Свирский Я. Смысл события (на фрактальной кромкебезумия). / Событие и смысл (Синергетический опыт языка). – М.: ИФРАН, 1999. – С.173-201.

Триер фон Л., (1999), Маніфест «Догма-95» //https://officiel-online.com/lifestyle-2/art/dogma-95-story/

Фуко М. Лики безумия // М. Фуко / История безумия вклассическую эпоху. – М.: АСТ: АСТ МОСКВА, 2010. – 698 с.

Downloads

Опубліковано

2022-06-02