ЦИФРОВІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЯК ВИКЛИК СУЧАСНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.33.15649

Ключові слова:

дистанційне навчання, глобалізація, цифрові технології, зміна ролі педагога, цифрова реальність, цифровізація освіти, ризики цифровізації, морально-етичні ризики, проблеми розвитку

Анотація

Стаття присвячена актуальним проблемам упровадження цифрових технологій в освітню систему. Відзначено, що ефективність цього процесу в умовах глобалізації значною мірою визначає темпи і якість цифровізації інших сфер жит-тєдіяльності людини. Дистанційна форма навчання, заснована на зазначених технологіях, набуває інтенсивного розвитку і підтримується на міжнародному та державному рівнях, оскільки здатна забезпечити освітні потреби осіб, що навчаються в складних ситуаціях, в тому числі в умовах карантину. У статті розглянуто тенденції розвитку дистанційного навчання як ресурсу освіти, визначено його основні особливості, проаналізовано переваги та ризики.

Посилання

Bacon Francis. The New Organon / Francis Bacon. –

Publisher: Cambridge University Press, 2016. URL:

https://academiaanalitica.files.wordpress.com/2016/10/francisbacon-

the-new-organon.pdf

Ortega y Gasset Jose. The Revolt of the Masses, 1932.

– URL: https://archive. org/stream /TheRevolt OfThe MassesJoseOrtegaYGasset/

Philosophy++The+Revolt+of+the+Masses +-

+Ortega+y+Gasset+Jose_djvu.txt

Ашиток Н. І. Інформаційно-комунікативний аспект розвитку

сучасної вищої освіти в Україні / Н. І. Ашиток // Вісник НАУ. – Серія:

Філософія. Культурологія. – 2020. – №1 (31). – С. 128-131.

Девтерова З. Р. Методология реализации систем ди-

станционного обучения / З. Р. Девтерова // Сибирский педаго-

гический журнал. – 2010. – № 11. – С.31–39.

Дротянко Л. Г. Високі технології як засіб трансформації

медіа-дискурсу / Л. Г. Дротянко // Вісник НАУ. Серія: Філософія.

Культурологія. – 2017. – № 1 (25). – С. 10-14.

Кликунов Н. Д. Системные риски, порождаемые раз-

витием дистанционного высшего образования в России / Н. Д.

Кликунов // Университетское управление: практика и анализ.

– 2003. – № 5-6 (28). – С. 78-80.

Кучерук І. В. Цифровізація та її вплив на освітній

простір у контексті формування ключових компетентностей //

Інноваційна педагогіка. – Випуск 22. – Т. 2. – 2020. – С. 91-94.

Малышко А. А. Философские аспекты процессов ди-

станционного образования /А. А. Малышко //Вестник МГТУ. –

Т. 10. – № 3. – 2007. – С. 394-398.

Маниковская М. А. Цифровизация образования: вызовы

традиционным нормам и принципам м орали / М. А. Маниковская.

URL: https:// cyberleninka. ru/ article /n/tsifrovizatsiya-obrazovaniyavyzovy-

traditsionnym-normam-i-printsipam-morali

Назаренко А. Л. Информатизация образования: синтез

традиционного и электронного обучения (опыт создания новой

модели лекционного курса) /А. Л. Назаренко // Открытое образова-

ние. Научно-практический журнал. – 2015. – № 2 (109). – С. 71-72).

Положення про дистанційне навчання. – URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text

Сафуанов Р. М., Лехмус М. Ю., Колганов Е. А. Цифро-

визация системы образования /Р. М. Сафуанов, М. Ю. Лехмус, Е.

А. Колганов // Вестник Уфимского государственного нефтяного

технического университета. – 2019. – № 2 (28) . – С. 116–121.

Степанов, С. Ю. Дистанционное обучение как ре-

сурс развития непрерывного образования: риски и возможно-

сти [Электронный ресурс] / С. Ю. Степанов // Непрерывное

образование: XXI век. – 2018. – Вып. 4 (24). –URL:

https://cyberleninka.ru /article/n/distantsionnoe-obuchenie-kakresurs-

razvitiya-nepreryvnogo-obrazovaniya-riski-i-vozmozhnosti.

Downloads

Опубліковано

2022-06-02