ЦИФРОВІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЯК ВИКЛИК СУЧАСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.33.15649Ключові слова:
дистанційне навчання, глобалізація, цифрові технології, зміна ролі педагога, цифрова реальність, цифровізація освіти, ризики цифровізації, морально-етичні ризики, проблеми розвиткуАнотація
Стаття присвячена актуальним проблемам упровадження цифрових технологій в освітню систему. Відзначено, що ефективність цього процесу в умовах глобалізації значною мірою визначає темпи і якість цифровізації інших сфер жит-тєдіяльності людини. Дистанційна форма навчання, заснована на зазначених технологіях, набуває інтенсивного розвитку і підтримується на міжнародному та державному рівнях, оскільки здатна забезпечити освітні потреби осіб, що навчаються в складних ситуаціях, в тому числі в умовах карантину. У статті розглянуто тенденції розвитку дистанційного навчання як ресурсу освіти, визначено його основні особливості, проаналізовано переваги та ризики.
Посилання
Bacon Francis. The New Organon / Francis Bacon. –
Publisher: Cambridge University Press, 2016. URL:
https://academiaanalitica.files.wordpress.com/2016/10/francisbacon-
the-new-organon.pdf
Ortega y Gasset Jose. The Revolt of the Masses, 1932.
– URL: https://archive. org/stream /TheRevolt OfThe MassesJoseOrtegaYGasset/
Philosophy++The+Revolt+of+the+Masses +-
+Ortega+y+Gasset+Jose_djvu.txt
Ашиток Н. І. Інформаційно-комунікативний аспект розвитку
сучасної вищої освіти в Україні / Н. І. Ашиток // Вісник НАУ. – Серія:
Філософія. Культурологія. – 2020. – №1 (31). – С. 128-131.
Девтерова З. Р. Методология реализации систем ди-
станционного обучения / З. Р. Девтерова // Сибирский педаго-
гический журнал. – 2010. – № 11. – С.31–39.
Дротянко Л. Г. Високі технології як засіб трансформації
медіа-дискурсу / Л. Г. Дротянко // Вісник НАУ. Серія: Філософія.
Культурологія. – 2017. – № 1 (25). – С. 10-14.
Кликунов Н. Д. Системные риски, порождаемые раз-
витием дистанционного высшего образования в России / Н. Д.
Кликунов // Университетское управление: практика и анализ.
– 2003. – № 5-6 (28). – С. 78-80.
Кучерук І. В. Цифровізація та її вплив на освітній
простір у контексті формування ключових компетентностей //
Інноваційна педагогіка. – Випуск 22. – Т. 2. – 2020. – С. 91-94.
Малышко А. А. Философские аспекты процессов ди-
станционного образования /А. А. Малышко //Вестник МГТУ. –
Т. 10. – № 3. – 2007. – С. 394-398.
Маниковская М. А. Цифровизация образования: вызовы
традиционным нормам и принципам м орали / М. А. Маниковская.
URL: https:// cyberleninka. ru/ article /n/tsifrovizatsiya-obrazovaniyavyzovy-
traditsionnym-normam-i-printsipam-morali
Назаренко А. Л. Информатизация образования: синтез
традиционного и электронного обучения (опыт создания новой
модели лекционного курса) /А. Л. Назаренко // Открытое образова-
ние. Научно-практический журнал. – 2015. – № 2 (109). – С. 71-72).
Положення про дистанційне навчання. – URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text
Сафуанов Р. М., Лехмус М. Ю., Колганов Е. А. Цифро-
визация системы образования /Р. М. Сафуанов, М. Ю. Лехмус, Е.
А. Колганов // Вестник Уфимского государственного нефтяного
технического университета. – 2019. – № 2 (28) . – С. 116–121.
Степанов, С. Ю. Дистанционное обучение как ре-
сурс развития непрерывного образования: риски и возможно-
сти [Электронный ресурс] / С. Ю. Степанов // Непрерывное
образование: XXI век. – 2018. – Вып. 4 (24). –URL:
https://cyberleninka.ru /article/n/distantsionnoe-obuchenie-kakresurs-
razvitiya-nepreryvnogo-obrazovaniya-riski-i-vozmozhnosti.