Пост-фотографія як пост-філософія: «photographic evangels»

Автор(и)

  • М. С. Кириченко Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.30.14450

Ключові слова:

фотографія, пост-фоторграфія, гіпер-фотографія, цифроквантова фотографія, «рекурсивне фото», реальність, дійсність, digitalisation, пост-філософія

Анотація

З розвитком технологій, засобів відображення та передачі реальності, фотографія втрачає свою місію та з позиції суто технічної концептуалізації дійсності переходить у сферу пост-фотографії, а, відповідно, і пост-філософії, де фотографія стає джерелом філософських смислів, інтерпретацій, тлумачень. Пост-фотографічність, що характеризується постійними маніпуляціями із зображенням та дигіталізація, змушують переглянути феномен «фотографії», яка фактично припинила своє існування в якості «референта», а набула ознак «дезірента» (від фр. Désirer - бажати) та стала елементом у структурі капіталізму і споживацтва. Розвиток технологій – це не єдина причина, чому фотографія стала пост-фотографією, а, відповідно, предметом пост-філософських рефлексій. У цифровому середовищі фотографія занадто інтенсивно мутує й трансформується. Наразі мова вже йде про гіпер-фотографію, яка може виявитися фальшивкою, створеною з метою викликати сенсацію або налякати людей голлівудськими методами, а може стати досить цінною. У такий же спосіб рух від безперервності аналогового зображення до дискретності цифрового призвів до створення цифроквантової фотографії, яка занурює в ймовірнісну неоднозначність не лише глядача, але й дослідника.

Біографія автора

М. С. Кириченко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доцент кафедри історії філософії

Посилання

Беньямин В. Краткая история фотографии / В. Беньямин // Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости. Избранные эссе. – М.: Медиум, 1996. – С. 66-91.

Бурдье П., Болтански Л., Кастель Р., Шамборедон Ж.-К. Общедоступное искусство. Опыт о социальном использовании фотографии // Un art moyen: Essai sur les usages sociaux de la photographie. – М.: Праксис, 2014. – 446 с.

Жижек С. Киногид извращенца: Идеология / The Pervert's Guide to Ideology (2012) / [Електронний ресурс] / С. Жижек. – Режим доступу: https:// www. youtube. com/watch?v=8nArWT351dY

Руйе А. Фотография: между документом и современным искусством / [Електронний ресурс] / А. Руйе. – Режим доступу: http://www.klex.ru/mn

Савчук В. Философия фотографии. – СПб. : Изд-во СПб. Ун-та, 2005. – 256 с.

Слотердайк П. Правила человеческого зоопарка. Ответ на письмо Хайдеггера о гуманизме. / [Електронний ресурс] / П. Слотердайк. – Режим доступу: http://elib.org.ua/philosophy/ua_show_archives.php?subaction=showfull&id=1108550639&archive=0211&start_from=&ucat=1&

Зонтаг С. О фотографии. – М.: ООО «Ад Маргинем Пресс», 2013. – 272 с.

Флюссер В. За философию фотографии; [пер. с нем. Г. Хайдаровой]. – СПб.: Изд-во С.Петерб. ун-та, 2008. – 146 с.

Carpenter J. «They Live» (1988) / [Електронний ресурс] / Дж. Карпентер. – Режим доступу: http://www.imdb.com/title/tt0096256/?ref_=fn_al_tt_1

Krauss R. Le Photodraphique Pour une Theorie des Ecarts. – Р., 2014. – 304 р.

Ritchin F. After Photography. – NY:W. Norton & Company, Inc., 2010. – 264 р.

Опубліковано

2019-12-01

Номер

Розділ

Культурологія