Культурологічний підхід до вивчення проблем інклюзивної освіти

Автор(и)

  • Н. І. Ашиток Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.30.14445

Ключові слова:

діти з особливими потребами, інкультурація, спеціальна освіта, інклюзивна освіта, культурологічний підхід

Анотація

У статті обґрунтовується необхідність упровадження культурологічного підходу до вивчення інклюзивної освіти та оцінки її потенціалу. В освіти для осіб із порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями важливо враховувати їх культурні потреби. У контексті визнання цих потреб набуває актуальності аналіз процесу інкультурації, специфіки її організації, прийнятної для людей цієї категорії. Крім того, це зумовлює пошук і формування соціокультурного середовища як умови розвитку людини, мови комунікації як для внутрішніх потреб групи, так і для спілкування з іншими групами. Обґрунтовується необхідність перегляду домінуючих у сучасних теорії і практиці інклюзії уявлень про культуру з метою більш продуктивного використання культурологічних знань у процесі створення інклюзивного освітнього середовища. Розглядаються форми роботи, які можуть використовуватися у межах цього середовища, що сприяє інклюзії осіб зазначеної категорії.

Біографія автора

Н. І. Ашиток, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

професор кафедри соціальної педагогіки та корекційної освіти

Посилання

Ашиток Н. І. Соціокультурний підхід до вивчення соціальної роботи / Н. І. Ашиток // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: 36. наук. пр. – № 1 (27). – К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2018. – С. 106-109.

Ашиток Н. І. Культурологічний підхід до вивчення спеціальної освіти в інформаційну еру / Н. І. Ашиток // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: 36. наук. пр. – № 1 (29). – К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2019. – С. 107-111.

Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / С. И. Гессен. – М. : Школа-Пресс, 1995. – 448 с.

Гудина Т. В. Социально-культурная деятельность как средство обеспечения равных возможностей развития и инкультурации детей-инвалидов в современном обществе [Електронний ресурс] / Т. В. Гудина. – Режим доступу: https://www.dissercat.com/content/sotsialno-kulturnaya-deyatel nost-kak-sredstvo-obespecheniya-ravnykh-vozmozhnostei-razvitiya

Крылова Н. Б. Культурология образования / Н. Б. Крылова. – М.: Народное образование, 2000. – 272с.

Попова Н. Т. Культурологические аспекты развивающей педагогики / Н. Т. Попова // Постижение культуры. Сборник. Ежегодник. Выпуск 11. – М.: Мин-во культуры РФ. Рос. ин-т культурологии, 2001. – С.96-107.

Попова Н. Т. На пути к театру. Субкультура. Интеграция. Театр с участием людей с интеллектуальной недостаточностью / Н. Т. Попова // Протеатр. Феномен «особого искусства» и современная культура (с приложением реестра «особых театров»). – М., 2008. – С. 19-23.

Проведення соціологічного дослідження за регіонами України з метою виявлення проблем та перешкод, що заважають соціально-економічній інтеграції інвалідів до трудового та суспільного життя // Звіт про НДР. – Луганськ. – ДУ НДІ СТВ, 2010. – 126 с.

Hickey-Moody A. «Turning away» from Intellectual Disability: Methods of Practice, Methods of Thought / A. Hickey-Moody // Melbourne Studies in Education. – 2003, V. 44, – P. 1-22.

Mesibov G. What is TEACCH? / G. Mesibov. URL: http://www.teacch.com/whatis.html

Опубліковано

2019-12-01

Номер

Розділ

Культурологія