Місце інформаційно-комунікаційних технологій в інтеракції в інформаційному суспільстві

Автор(и)

  • Т. В. Мерщій Департамент інституційного аудиту якості освіти України

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.30.14424

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, інтеракція, комунікація, трансформація інтеракції, персоналізація, віртуальне комунікативне середовище, інформаційне суспільство

Анотація

У статті досліджується місце інформаційно-комунікаційних технологій у процесі інтеракції в інформаційному суспільстві. З’ясовано, що завдяки процесам глобалізації та стрімкому розвитку інформаційно-комунікаційних технологій традиційні форми соціальної взаємодії – інтеракції трансформуються. Оновлення науково-технічної сфери соціокультурного простору, впровадження в повсякденне життя комп’ютерно-інформаційних технологій призводять до зміни існуючих форм соціальної взаємодії та сприяють руйнуванню звичних комунікативних зв’язків. Тому не викликає сумнівів, що специфічність інтеракційних процесів сучасної доби в умовах інформатизації спонукає до осмислення місця інформаційно-комунікативних технологій у сучасному суспільстві.

Біографія автора

Т. В. Мерщій, Департамент інституційного аудиту якості освіти України

головний спеціаліст

Посилання

Goffman E. The Presentation of Self in Everyday Life. First Anchor Books Edition, 1959

Антіпова О. П. Соціокультурний простір інформаційної ери: взаємовплив природної та штучної мов : монографія – Дніпропетровськ : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, - 2013.– 175 с.

Антонов В. И. Язык и культура: Особенности этносемантической интерпретации // Вестник Московского университета. Серия 7. – 2001. – № 2. – С 50-59

Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества / [сост. С. Г. Бочаров; текст подгот. Г. С. Бернштейн и Л. В. Дерюгина; примеч. С. С. Аверинцева и С. Г. Бочарова. – М.: Искусство, 1979. – 424 с.

Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики / Ф. С. Бацевич. – К. : Видавничий центр «Академія», 2004.- 342 с.

Почепцов Г. Г. Теория коммуникации — М.: «Рефл-бук», К.: «Ваклер» — 2001. — 656 с.

Герасимова Е. М. Технологічна реальність масових комунікацій як ресурсна можливість розвитку освіти постмодерну / Е. М. Герасимова // Вісник Національного авіаційного університету. Серія : Філософія. Культурологія. - 2015. - № 1. - С. 10-15.

Дротянко Л. Г. Масова культура в інформаційному суспільстві // Вісник Національного авіаційного університету. Серія : Філософія. Культурологія: зб. наук. праць. – К.: Вид-во Національного авіаційного університету «НАУ-друк», 2009. – № 1 (9). – С. 141-144.

Кастельс М. Информационная епоха : экономика, общество и культура / М. Кастельс. – М. : ГУ ВШЭ, 2000. – 608 с.

Конверський А. Є. Логіка (традиційна та сучасна): Підручник. - К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 535 с.

Кримський С. Б. Запити філософських смислів. – К.: ПАРАПАН, 2003. – 240 с.

Мид Дж.Г. От жеста к символу // Американская социологическая мысль. М, 1994. – 234.

Онопрієнко В. І. Комунікація в науці як умова створення нового знання / В. І. Онопрієнко // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія : зб. наук. праць. – К. : НАУ, 2004. – С. 11–14.

Ороховська Л. А. Світова спільнота в контексті глобалізаційних процесів: філософсько-історичний та соціокультурний аспекти : дис. ... канд. філософ. наук : спец. 09.00.03 «Соціальна філософія та філософія історії» / Л. А. Ороховська. – К., 2008. – 198 с.

Рязанцева Т. И. Гипертекст и электронная коммуникация. – М.: Издательство ЛКИ, 2010. – 256 с.

Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. – М.: Слово/Slovo, 2000. – 624 с

Чернов А. А. Становление глобального информационного общества: проблемы и перспективы / А. А. Чернов. — М. : Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2003. — 232 с.

Опубліковано

2019-12-01

Номер

Розділ

Філософія