Філософський аналіз сутнісних рис радикальної (критичної) педагогіки

Автор(и)

  • У. П. Кошетар Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.26.12708

Ключові слова:

радикальна (критична) педагогіка, критичне мислення, педагогіка пригноблених, інформаційне суспільство

Анотація

Стаття присвячена філософському аналізу сутнісних рис радикальної (критичної) педагогіки, як важливої складової сучасної освіти інформаційного суспільства. Висвітлено парадигму визначення критичного мислення, за-пропонованого П. Фрейре. Актуалізовано необхідність розгляду ідеї компетентностей у межах філософського дис-курсу.

Біографія автора

У. П. Кошетар, Національний авіаційний університет

доцент кафедри філософії

Посилання

Фрейре П. Педагогика пригноблених / П. Фрейре. – К. : Юніверс, 2003. – 168 с.

Neumann M. What's Left?: Radical Politics and the Radical Psyche (Law in Our Lives) Paperback / Michael Neumann. – July 1, 1988. – 230 p.

Хоркхаймер М. Диалектика Просвещения. Философ-ские фрагменты / Макс Хоркхаймер, Теодор В. Адорно; Пере-вод с немецкого М.Кузнецова. – М.-СПб. : Медиум, Ювента, 1997.– 312 с.

Маркузе Г. Эрос и цивилизация / Г. Маркузе. – М. : АСТ : Ермак, 2003. – 312 с.

Маркузе, Г. Одномерный человек / Г. Маркузе. – М. : АСТ : Ермак, 2003. – 331 с.

Фрейд З. По ту сторону принципа удовольствия / З. Фрейд. – М. :Фолио, 2010. – 288 с.

Зиммель Г. Избранное. Созерцание жизни / Г. Зиммель. – М. : Центр гуманитарных инициатив, 2016. – 329 с.

Дарендорф Р. После 1989. Размышления о революции в Европе / Дарендорф Р. – М. : Издательство : «Ад Марги-нем», 1998. – 275 c.

Печчеи А. Человеческие качества / Аурелио Печчеи ; Перевод с английского О.В. Захаровой. – М. : «Прогресс», 1980.– 304 с.

Плахотник О. Радикальные педагогики в контексте «Студентоцентрированного» социогуманитарного образования / О. Плахотник // Социология: теория, методы, маркетинг. – 2014. – № 4. – С. 171-186.

Плахотник О. Радикальные педагогики: как феминизм и квиртеория меняют образование [Электронный ресурс] / О. Плахотник. – Режим доступа: https://makeout.by/2015/12/11/radikalnye-pedagogiki-kak-feminizm-i-kvir-teoriya-menyayut-obrazovanie.html.

Фрейре П. Предисловие [Электронный ресурс] / П. Фрейре. – Режим доступа: http://ru-ghost3d.livejournal.com/168166.html.

Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления / Джон Дьюи. – М. : Лабиринт, 1999. – 186 с.

Johnson R.H., Blair J.A. Logical Self-Defense / Ralph H. Johnson and J.A. Blair. – 2nd ed. – N.Y. : McGraw-Hill, 1983. – 268 р.

Фрейре П. Формування критичної свідомості / П. Фрейре. – К. : Юніверс, 2003. – 168 с.

Кошетар У.П. Самоідентифікація локальних цивілізацій в умовах глобалізаційних процесів / У.П. Кошетар // Вісник національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія: Зб. наук. праць. – К.: НАУ, 2017. – № 1 (25). – С. 57-61.

Истерли У. Тирания экспертов : экономисты, диктаторы и забытые права бедных / Истерли Уильям. – М. : «Изда-тельство Института Гайдара. – 2016. – 325 с.

Опубліковано

2017-12-01

Номер

Розділ

Культурологія