ПРОБЛЕМА ВІРТУАЛІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Я. В. Любивий Інститут філософії імені Г.С.Сковороди

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.19.10246

Ключові слова:

Інтернет, інформаційне суспільство, інтернет-комунікація, віртуалізація, віртуальна реальність

Анотація

У дослідженні базової характеристики сучасного інформаційного суспільства – віртуалізації – постійно виявляються її нові риси, оскільки безперервно оновлюється саме це суспільство. Віртуальна реальність стає невід’ємною стороною технологічних, економічних, політичних, соціально-організаційних та інших суспільно значущих процесів. Застосування поняття віртуальної реальності поширюється на такі феномени як «віртуальний уряд», «віртуальний банк», «віртуальні гроші», «дистанційне навчання», «віртуальна політика», «віртуальна економіка», а також «віртуальне суспільство» як таке. Інтернет-комунікація, з одного боку знімає деякі бар'єри, що можуть виникнути в особистісній комунікації віч-на-віч, а отже, полегшує її, а з другого – знижує рівень відповідальності за зміст комунікації, а тому деіндивідуалізує її. Разом з тим, інтернет-комунікація надає особам широкий спектр соціальної підтримки, якої вони потребують, включаючи, окрім іншого, інтернет-дискусії та інтернет-форуми з різноманітних соціальних та екзистенційних питань. Гуманістично орієнтована мобільна комунікація з віддаленим абонентом як правило гуманізує й суспільний простір навколо тут-присутнього комуніканта. Загалом же, віртуальна комунікація сприяє формуванню не лише загальнонаціональних, але й глобальних рухів за справедливість у різних сферах суспільного життя, приводить до позитивних змін у житті суспільства.

Посилання

Бодріяр Ж. Симулякри та симуляція. – К.: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2004. – 230 с.

Иванов.Д.В. Виртуализация общества. – СПб.: «Петербургское Востоковедение», 2000. – 96 с.

Cooper G., Green N., Murtagh G.M., Harper R. Mobile society? Technology, distance, and presence // Virtual society? Technology, cyberbole, reality. Oxford University Press, 2002. – (349 p.) p. 286-301.

Nettlton S., Pleace N., Burrows R., Muncer S., Loader B. The reality of virtual social support // Virtual society? Technology, cyberbole, reality. Oxford University Press, 2002. – (349 p.) p. 176-188.

Swann G.M.P., Watts T.P. Visualization needs vision: the pre-paradigmatic character of virtual reality // Virtual society? Technology, cyberbole, reality. Oxford University Press, 2002. – (349 p.) p. 41-60.

Watt S.E., Lea M., Spears R. How social is internet communication? A reappraisal of bandwidth and anonymity effects // Virtual society? Technology, cyberbole, reality. Oxford University Press, 2002. – (349 p.) p. 61-77.

Woolgar S. Five rules of virtuality //Virtual society? Technology, cyberbole, reality. Oxford University Press, 2002. – (349 p.) p.

Опубліковано

2016-03-15

Номер

Розділ

Філософія