ECONOMICAL EDUCATION OF UKRAINE: UNIQUE COMBINATION OF TECHNOLOGICAL AND CLASSICAL UNIVERSITIES
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.10.7987Abstract
Changes of basic paradigms of perception of the world, which are first of all connected with processes of globalization in economicalbranch caused the appearance of princely new conception of economical-thrifty knowledge which activated the process of reformation of fundamental type of economical education in universities.
References
Андрущенко В. П. Організоване суспільство.
Проблема організації та суспільної самоорганізації в період
радикальних трансформацій в Україні на рубежі століть:
Досвід соціально-філософського аналізу. – К.: ТОВ «Атлант
ЮЕмСі», 2005. – 498 с.
Базилевич В. Д. Інтелектуалізація та індивідуалізація –
основа формування нової парадигми класичної університетської
освіти в галузі економіки і управління в контексті Болонського
процесу // Вища школа. – 2005, № 6. – С. 28 – 43.
Гудмен Нельсон. Способы создания миров / Пер. с
англ. А. Л. Никифорова, Е. Е. Ледникова и др – М.: Идея-
Пресс, Логос, Праксис, 2001. – 376 с.
Downloads
Published
2015-05-15
Issue
Section
Philosophy