Culture in the Internet era: changing value orientations
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.8.2227Abstract
The paper analyzes the problem of the crisis of culture in the era of the information society. The author argues that the present state of culture is its logical step, which causes a change of thinking, being, values. This is the meaning of innovation.
References
Белолипецкий В.Г. Проблемы и противоречия инновационного развития бизнеса//Философия хозяйства. – 2008. - № 2(56). – С. 9-38.
Гусейнов Р.М.-А., Семенихина В.А. Мода на инновации//Философия хозяйства. – 2008. - № 2 (56). – С. 34-42.
Кнабе Г.С. Двуединство культуры. – М., 1993. – 214 с.
Лотман Ю.М. Культура и взрыв. – М., 1992. – 334 с.
Миронов В.В. Коммуникационное пространство как фактор трансформации современной культуры и философии//Вопросы философии. – 2006. - № 2.- С. 27-43.
Новые информационные технологии и судьбы рациональности в современной культуре (материалы «круглого стола») // Вопросы философии. – 2003. - № 12. – С. 3-52.
Фейнберг Е.Л. Интеллектуальная революция // Вопросы философии. – 1986. - № 8. – С. 42-51.