UNIVERSITY OF THE XXI CENTURE: MODERN MEASUREMENT

Authors

  • Н. М. Сухова Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.1.15454

Abstract

The torison of cognitive and educational activity is determined by one or another dominating methodical conception. It is outlined by the experience previously acquired some definite didactic principles the score of concepts and other things. But basically it depends on the paradoxes in which with the time passing possible and impassible, typical and stereotype, logical and intuitive in all members educational activity process are concentrated.

Author Biography

Н. М. Сухова, Національний авіаційний університет

канд. філос. наук

References

Долженко О.В. Очерки по философии образования. - М.: Компания Кворум: ПРОМО - Медиа, 1995. - 240 с.

Бондаревская Е. В. Гуманистическая парадигма личностно ориентированного образования // Педагогика. - 1997. - №4. - С. 11-17.

Амонахивили Ш. А. Основания педагогики сотрудничества // Новое педагогическое мышление. - М.: Издательский дом Шалвы Амонашвили, 1989.-С.144-176.

Сухова Н. М. Становлення методологічних засад філософії освіти як пріоритетної галузі гуманітарного знання: Автореферат дис. канд. філос. наук / Інститут вищої освіти АПН України. Спец. Вчена рада К 26.456.01. - К., 2002.-24 с.

Issue

Section

Philosophy