Information consumption as a means of interaction in setting of society's informatization
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.25.12638Keywords:
information consumption, interaction, cooperation, informatization of societyAbstract
The article examines the properties of the phenomenon of information consumption as a type of passive, impersonal interactions in the context of informatization of modern society.References
Бодрийяр Ж. Общество потребления: его мифы и структуры / Ж. Бодрийяр ; [пер. с фр., послесл. и примеч. Е.А. Самарской]. − М. : Республика : Культурная революция, 2006. – 268 с.
Більченко Є. Тяжкість легкості: буття-для-іншого у віртуальному просторі / Є. Більченко // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. – 2013. − № 11. – С. 13-19.
Кастельс М. Информационная епоха : экономика, общество и культура / М. Кастельс. – М. : ГУ ВШЭ, 2000. – 608 с.
Рязанцева Т.И. Гипертекст и электронная коммуникация / Т.И. Рязанцева. – М. : Издательство ЛКИ, 2010. – 256 с.
Фромм Э. Иметь или быть / Э. Фромм ; [пер.с англ. Н. Войскунской, И. Каменкович, Е. Комаровой, Е. Рудневой, В. Сидоровой, Е. Фединой, М. Хорькова]. – М. : ООО ACT, 2000. − 448 с.
Miles St. Consumerism as a way of life / St. Miles. – L. : Sage, 1998. – 174 p.