The quality of higher education as one of the philosophical foundations of education transformation XXI century: the European Context

Authors

  • Н.М. Сухова Humanities Institute of National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.9.2302

Abstract

 The article is philosophical analysis of European approaches to assessments of the quality of higher education.

Author Biography

Н.М. Сухова, Humanities Institute of National Aviation University

candidate Philosophy Science Assoc.

References

Вікторов В. Г. Управління якістю освіти: соціально-філософський аналіз: монографія. – Дніпропетровськ: Пороги, 2005. – 286 с.

Болотов В. А. О построении общероссийской системы оценки качества образования //Вопросы образования. –2005. – №1. –С.5–10.

Мещанінов О. П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні: монографія. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2008. –460 с.

Селезнева Н. А. Теоретико-методологические основы качества высшего образования: научный доклад [Електронний ресурс] /Н. А. Селезнева, А. И. Субетто. – Режим доступу: http://www.trinitas.ru/rus/dok/0012/001а/00120115.htm

Ямко Ю. Ю. Управління якістю освіти на основі процесного підходу в умовах транзитивної економіки //Вища школа України. – Додаток 3, т.4. – 2006. – С.239–242.

Павловський К. Трансформація вищої освіти в ХХІ століття. – К.: Навчально-методичний центр „Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні”, 2005. – 230 с.

Сафонова В.Є. Управління якістю освіти: вітчизняний та зарубіжний досвід. //Вища освіта України. – Додаток 3, т.3. – 2006. – С. 245–254.

Value-Added Assesment: accountability’s New Frontier [Електронний ресурс] /Perspectives. American Association of State Colleges and Universities. – Spring 2008. – Режим доступу матеріалу: htt://www.aascu.org/pdf/06_perspectives.pdf

Published

2012-10-10

Issue

Section

Cultural Studies