Formation of experience science in a social context Renaissance
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.9.2279Abstract
The article considers the social context of science Renaissance. The influence of social, political and religious change in society by becoming practical experience of science.References
Новая философская энциклопедия. В.С. Степин. – М., 2001. – Т.1., 567 с.
Пономарева Т.Д. Великие ученые.– М.: ООО Изд. Астрель, 2002. – 527 с.
Вернадський В.И. Труды по истории науки. – М., Наука, 2002. – 501 с.
Касавин И.Т. Традиции и интерпретации: Фрагменты исторической эпистемологии. – М.: Наука, 2000. – 320с.
Бернал Дж. Наука в истории общества. – М., 1956. – 670 с.
Койре А. Мистики, спиритуалисты, алхимики Германии 16 в. – г.Долгопрудний., 1994. – 250 с.
Касавин И.Т. Знание за пределами науки. – М., 1996. – 220 с.
Шашкова Л.О. Діалог науки і релігії в культурно-історичному контексті: Монографія. – К.: Грамота, 2008. – 328 с.
Гайденко П.П. История науки в контексте культуры. – М.:Наука, 1990. – 568с.