АНТРОПОЛОГІЧНИЙ ВИМІР ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.41.19851

Ключові слова:

віртуальна реальність, доповнена реальність, віртуальність, інформаційно-комунікаційні технології, життєвий простір людини, імерсивні технології

Анотація

В інформаційну епоху широке розповсюдження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій стає основою для створення світу віртуальної реальності VR («virtual reality»). У світі віртуальної реальності людині відкривається необмежений світ можливостей для формування нових моделей поведінки, спілкування, способу життя, відбувається витіснення традиційних моральних цінностей та формування нової етики інформаційної епохи. У життєвому просторі «virtual reality» людина постає як суб’єкт, що збирає, обробляє і перетворює інформацію відповідно до своїх потреб і, як творець, деміург, що забезпечує її існування та розвиток. Користувач інформаційно-комунікаційних технологій, занурюється у віртуальну реальність, творить її у її ж середовищі. Тобто людина творить віртуальну реальність, але створює її аж ніяк не довільно, не просто реалізує власні бажання, а за існуючими законами конструювання, закладеними в її світогляді. Отже, «virtual reality» залежить від індивідуальних особистісних характеристик користувача, особливостей його мислення і уяви, її не можна однозначно розглядати, як об’єктивну чи суб’єктивну реальність. Вона ніби перебуває у просторі між двома реальностями (суб’єктивною та об’єктивною) і отримує новий онтологічний і антропологічний вимір

 

Downloads

Опубліковано

2025-06-24