The problems of development of science and education in the information society
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.24.12549Keywords:
science, education, information society, transdisciplinary researchesAbstract
The society demands to education and science in the transition to the information stage are concerning in the article. It is established that the сcommercialization of education and science, the transformation of the knowledge into commodity, the changes in disciplinary science of social life caused with social transformations of the beginning of the 21st century.References
Друкер П. Посткапиталистическое общество/Новая постиндустриальная волна на Западе. Антология.- М.:Academia. – 1999. – 640 с.
Карпов А.Работник знаний в генезисе социально-экономической концепции общества знания/А.Карпов //Вопросы философии. – 2016. – №8. – С. 57-69.
Киященко Л., Моисеев В. Философия трансдисциплинарности. – Режим доступу: http://www.transstudy.ru/ transd.html.
Лебедев С.А. Пересборка эпистемологического / С. Лебедев // Вопросы философии. – 2015. – № 6.– С.53-65.
Польре Б.Когнитивный капитализм на марше. – Режим доступу:http: //www. Politjournal.ru/issue 213.
Downloads
Published
2016-12-01
Issue
Section
Philosophy