CONSUMERISM: FROM THE ETHICAL WORLDVIEW TO THE AESTHETICAL ONE

Authors

  • Р. А. Черноног Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.19.10316

Keywords:

consumerism, ethical and aesthetic outlook, consumption, "market personality", Consumerism

Abstract

The article covers the research of axiological specificity of consumerism in context of the esthetic component enhancement within the scope of the modern perception of the world. Through the exposure of peculiarities of consumerism it is grounded that it penetrates into different spheres of social life and is being transformed into an independent life strategy.

References

Бауман З. Индивидуализированное общество. - http://socioline.ru/category/avtor-redaktor/bauman.

Дебор Г.Общество спектакля. – http://pochit.ru/pravo/78019/index.html.

Кьеркегор С. Наслаждение и долг// С. Кьеркегор Наслаждение и долг.- Ростов-на-Дону, 1998.- С. 34-200.

Маркузе Г. Одномерный человек. Исследование идеологии РазвитиеИндустриального Общества.- М.: REFLbook, 1994.- 368 с.

Фромм Э. Человек для себя. Исследованиепсихологических проблем этики/ Пер. с англ. и послесл. Л. А. Чернышевой.- Мн.: Коллегиум, 1992.- 253 с.

Published

2016-03-16

Issue

Section

Cultural Studies