ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ВАРШАВСЬКОЇ СИСТЕМИ МІЖНАРОДНОЇ ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2307-9061.69.18299

Ключові слова:

Варшавська система, Національний авіаційний університет, міжнародні повітряні перевезення, міжнародні конвенції авіаційного права

Анотація

Метою дослідження є науково-історичний аналіз Варшавської конвенції 1929 р. як нормативно-правової бази, що є ефективним інструментом міжнародної цивільної авіації. Методологічною основою роботи є комплексний аналіз концептуальних засад Правил міжнародних повітряних перевезень, передбачених Варшавською конвенцією 1929 р. Вона базується на методі історизму, аналітики та порівняння, пояснення, класифікації, а також як системні. Результати: уніфікація приватного повітряного права для міжнародних повітряних перевезень стала пріоритетом дуже рано в історії авіації, оскільки перші авіакомпанії, здатні перевозити пасажирів, пошту та вантажі, були створені дуже скоро після Першої світової війни. Складні зовнішні елементи такого питання вимагали уніфікації права на широкому міжнародному рівні, щоб запобігти непередбаченим колізіям права та конфліктам юрисдикції. Таким чином, підписана 12 жовтня 1929 р. Варшавська конвенція, офіційно названа Конвенцією про уніфікацію деяких правил, що стосуються міжнародних повітряних перевезень, стала одним із найважливіших документів міжнародного приватного права. Варшавська конвенція – це міжнародна конвенція, яка регулює відповідальність у разі аварії за міжнародне перевезення осіб, багажу або вантажу повітряним судном за винагороду. Це була перша всеохоплююча законодавча база, що регулює авіацію на міжнародному рівні, відіграючи важливу роль у підтримці розвитку сектору та встановлюючи набір принципів, більшість із яких досі чинні та складають основу сучасного авіаційного права. У таких умовах був заснований і на цих засадах почав формуватися Національний авіаційний університет як потужний науковий, навчальний, методичний заклад. Обговорення: крім історичної цінності, а також можливостей застосування у навчальному процесі даної статті, вона має актуальність для формування філософських принципів розвитку НАУ. На зорі заснування НАУ світова цивільна авіація також перебувала на стадії становлення та формування. Суть Варшавської конвенція 1929 р. полягала в тому, щоб захистити молоду авіаційну галузь від руйнівних наслідків необмеженої відповідальності за авіакатастрофи. Після більше 100 років галузь авіаперевезень перетворилася на стабільну та безпечну. Так само НАУ з часу свого заснування перетворився на потужну наукову, методичну, навчальну установу авіаційної галузі України та світу.

Біографії авторів

Катерина Водоласкова, Кельнський університет

докторант

Олена Макеєва, Національний авіаційний університет

candidate of legal sciences, associate professor, head of the Department of Theory and History of the State and Law

Посилання

Jagdish Chander Batra. International Air Law: Including Warsaw Convention 1929 & Montreal Convention 1999. Reliance Publishing House, 2003, 188 p.

Warsaw Convention Annotated: A Legal Handbook, Second Edition. Lawrence B. Gold-hirsch. Kluwer Academic Publisher, 2000.

Montreal Convention of 1999. Article 55 (1).

Protocol to Amend the Convention for the Unification of Certain Rules Relating to Interna-tional Carriage by Air, signed at Warsaw on 12 Oct. 1929, done at the Hague on 28 Sep. 1955 (the Hague Protocol 1955). Available at: https://www.mcgill.ca/iasl/files/iasl/hague1955.pdf

Convention Supplementary to the Warsaw Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air Per-formed by a Person Other than the Contracting Carrier, signed in Guadalajara, on 18 Sep. 1961 (Guadalajara Convention 1961). Available at: https://www.mcgill.ca/iasl/files/iasl/ guadalaja-ra1961.pdf

Protocol to Amend the Convention for the Unification of Certain Rules Relating to Interna-tional Carriage by Air, signed at Warsaw on 12 Oct. 1929, as Amended by the Protocol Done at the Hague on 28 Sep. 1955, Signed at Guate-mala City, on 8 Mar. 1971. Available at: Avail-able at: https://www.mcgill.ca/iasl/files/iasl/guatemala1971.pdf

Additional Protocol No 1 to Amend the Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air Signed At Warsaw on 12 Oct. 1929 as Amended by the Protocols Done at the Hague on 28 Sep. 1955 and at Guatemala City on 8 Mar. 1971 Signed at Montreal on 25 Sep. 1975. Available at: https://www.icao.int/ secretariat/legal/ list%20of%20parties/ ap1_en.pdf

Additional Protocol No. 2 to Amend the Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air Signed at Warsaw on 12 Oct. 1929 as Amended by the Protocols Done at the Hague on 28 Sep. 1955 and at Guatemala City on 8 Mar. 1971 Signed at Montreal on 25 Sep. 1975. Available at: https://www.icao.int/ secretariat/legal/list%20of%20parties/ap2_en.pdf

Additional Protocol No. 3 to Amend the Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air Signed at Warsaw on 12 Oct. 1929 as Amended by the Protocols Done at the Hague on 28 Sep. 1955 and at Guatemala City on 8 Mar. 1971 Signed at Montreal on 25 Sep. 1975. Available at: https://www.icao.int/ secretariat/legal/list%20of%20parties/ ap3_en.pdf

Montreal Protocol No. 4 to Amend Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air, Signed at Warsaw on 12 Oct. 1929, as Amended by the Protocol Done at the Hague on 28 Sep. 1955, signed at Montreal on 25 Sep. 1975. Available at: https://www. mcgill.ca/iasl/files/iasl/ montreal1975d.pdf

Mendes De Leon, Pablo et al., The Mont-real Convention: Analysis of Some Aspects of the Attempted Modernization and Consolidation of the Warsaw System, Journal of Air Law and Commerce, Vol. 66, Issue 3, Art. 4, pp. 1155-1185 (2001).

International Conference on Air Law. Volume I. Minutes. Available at: http://www. icscc.org.cn/upload/file/ 20190102 /Doc.9775-EN% 20International%20Conference%20on%20Air %20Law%20Volume%20I%20-%20Minutes.pdf

Elmar Giemulla, Ronald Schmid, Wolf Muller-Rostin, Regula Dettling-Ott and Rod Margo. Montreal Convention. Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air, Done at Montreal on 28 May. 1999 (Montreal Convention of 1999).

Michael Milde. “Warsaw System” and the 1999 Montreal Convention. International Conference Contemporary Issues in air Transport, Air Law & Regulation 25 Apr. 2008, New Delhi, India. Available at: https://www.mcgill.ca/iasl/files/iasl/ C08-Michael_Milde-Warsaw_System_ and_Montreal_1999.pdf

Ferrer Tapia, Belén. El contrato de transporte aéreo de pasajeros. Sujetos, estatuto y responsabilidad. (Madrid, Rústica, 2013), 354.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-29

Як цитувати

Водоласкова, К., & Макеєва, О. (2023). ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ВАРШАВСЬКОЇ СИСТЕМИ МІЖНАРОДНОЇ ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право», 4(69), 16–20. https://doi.org/10.18372/2307-9061.69.18299

Номер

Розділ

ПОВІТРЯНЕ, КОСМІЧНЕ, ЕКОЛОГІЧНЕ ПРАВО