АВІАЦІЙНІ ПОДІЇ НА БОРТУ ПОВІТРЯНОГО СУДНА: ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ РОЗСЛІДУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2307-9061.53.14287Ключові слова:
авіація, інцидент, події, катастрофа, розслідування, атмосфера, право, безпекаАнотація
Мета: визначення особливостей забезпечення проведення розслідування авіаційної події на борту повітряного судна. Методи: аналіз і синтез варіантів, що впливають на авіаційні події, які трапляються на борту повітряних суден, методом інтерпретації визначено систему протидії розвитку негативних сценаріїв. Результати: визначені правові аспекти поняття авіаційної події, проаналізована статистика авіаційних подій. Обговорення: пропозиція включення цього питання в повістку дня міжнародних організацій.
Авіаційна подія – подія, пов'язана з експлуатацією повітряного судна, яка відбувається: у разі пілотованого повітряного судна у проміжок часу між посадкою будь-якої особи на борт повітряного судна з метою здійснити політ та часом, коли всі особи, які перебували на борту, залишили повітряне судно; у разі безпілотного повітряного судна з часу, коли повітряне судно готове рушити з місця для виконання польоту, до часу його зупинки після завершення польоту та вимкнення головної силової установки.
Зіткнення (небезпечний підхід) двох або більше літальних апаратів досліджується як одна подія, і класифікується та враховується для кожного повітряного судна відповідно до наслідків. На основі результатів розслідування складається загальний підсумковий звіт та інформаційні звіти для кожного повітряного судна.
Аварія – це подія, пов’язана з використанням повітряного судна, яка відбувається з моменту, коли хтось прийшов на борт із наміром здійснити політ, до моменту, коли всі особи на борту з метою виконання польоту залишили літак:
а) людина отримує смертельну травму внаслідок перебування в ПС, за винятком випадків, коли тілесні ушкодження були спричинені внаслідок природних причин, спричинених самим чи іншими особами, або коли тілесні ушкодження були завдані безвідмовно, ховаючись за межами районів, де пасажири та екіпаж члени зазвичай відкриті; тілесні ушкодження, що спричинили смерть протягом 30 днів з моменту виникнення авіаційної події, класифікуються як смертельні ушкодження;
б) повітряне судно пошкоджено або його конструкція зруйнована;
в) повітряне судно зникає, не перебуваючи в такому місці, вести його або там, де доступ до нього абсолютно неможливий.
Людська аварія (аварія) – нещасний випадок, внаслідок якого стається загибель або зникнення безвісти будь-якого пасажира чи екіпажу. До катастроф належать також загибель будь-якої людини, що знаходилась на борту під час екстреної евакуації з літака.
Посилання
Международная организация гражданской авиации, Приложение 13 к Конвенции о международной гражданской авиации: расследование авиационных происшествий и инцидентов. Изд. 10. 2017. С. 76.
Селяков Л.Л. Состояние с аварийностью – некоторые статистические данные, опубликованные в печати на 31.01.2019. Человек, среда, машина. АО АНТК им. А.Н. Туполева. 2019. 134 с.
Куклєв Є.О. Моделювання ризикових ситуацій на основі випадковості в цивільній авіації. Науковий вісник ЦА. 2003.
Bezzubov D.A., Yeryashov Y.K. Legal mechanisms to ensure security of entrepreneurship (aviation aspect). Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». Київ: НАУ, 2018. № 2. С. 45-49. https://doi.org/ 10.18372/2306-1472.74.12305
Кармалєєв Б.А. Управління льотною роботою в цивільній авіації. УВАУ ЦА. 2005.
References
Mezhdunarodnaja organizacija grazhdanskoj aviacii, Prilozhenie 13 k Konvencii o mezhdunarodnoj grazhdanskoj aviacii: rassledovanie aviacionnyh proisshestvij i incidentov. Izd. 10. 2017. S. 76.
Seljakov L.L. Sostojanie s avarijnost'ju – nekotorye statisticheskie dannye, opublikovannye v pechati na 31.01.2019. Chelovek, sreda, mashina. AO ANTK im. A.N. Tupoleva. 2019. 134 s.
Kukljev Je.O. Modeljuvannja ryzykovyh sytuacij na osnovi vypadkovosti v cyvil'nij aviacii'. Naukovyj visnyk CA. 2003.
Bezzubov D.A., Yeryashov Y.K. Legal mechanisms to ensure security of entrepreneurship (aviation aspect). Naukovi praci Nacional'nogo aviacijnogo universytetu. Serija: Jurydychnyj visnyk «Povitrjane i kosmichne pravo». Kyi'v: NAU, 2018. № 2. S. 45-49.
Karmaljejev B.A. Upravlinnja l'otnoju robotoju v cyvil'nij aviacii'. UVAU CA. 2005.