ПРОЕКТУВАННЯ ОСНОВНИХ КОМПОНЕНТІВ БЕЗПІДШИПНИКОВОЇ СИСТЕМИ РОТОРА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/0370-2197.1(102).18416

Ключові слова:

композиційні матеріали, несучий гвинт, безпідшипникова система ротора

Анотація

Виключення звичайних підшипників у роторній системі гелікоптера та заміною їх на пружні композиційні елементи призводить до більш компактної та спрощеної динамічної конструкції, що зменшує вимоги до обслуговування та підвищує надійність вузла впродовж тривалої експлуатації. Вбудоване зниження вібраційних навантажень за рахунок пружності композиційних матеріалів та їх збільшеної міцності при згинанні не тільки гарантує більш плавну роботу всієї системи, але й продовжує термін служби інших силових компонентів. Підвищена універсальність безпідшипникових роторних систем, яка є фундаментальною для застосувань в конструкції гелікоптера, забезпечує точне керування та швидку реакцію в динамічних робочих ситуаціях.

У статті проведено теоретичний аналіз впливу вхідних параметрів на аеродинамічну якість несного гвинта гвинтокрила. Проведені розрахунки на міцність та аеродинамічну якість спроектованих деталей методом аналізу кінцевих елементів. Обґрунтовано енергоефективність використання композиційних матеріалів, що забезпечить вищу ефективність та конкурентну спроможність літального апарату.

У частині обговорення результатів було проведено оцінку ефективності роторної системи за допомогою теоретичного попереднього моделювання, з акцентом на оптимізацію аеродинамічної ефективності за допомогою інструментів, таких як SolidWorks Simulation та Flow Simulation. Програмне забезпечення SolidWorks використовувалось для моделювання та аналізу міцності та деформацій компонентів роторної системи, виготовлених з композитних матеріалів.

У статті мета була досягнута за рахунок впровадження сучасної конструкції ротору для гвинтокрилів із застосуванням композитних матеріалів, а також розробки технологічних і ефективних лопатей.

Біографія автора

 Олександр Жосан, Національний авіаційний університет

 випускник із вищою освітою освітнього ступеня магістр за спеціальністю 134 «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», освітньо-професійна програма «Обладнання повітряних суден», Національний авіаційний університет

Посилання

Ojha, S. K. (1995). Flight performance of aircraft. American Institute of Aeronautics and Astronautics.

Hannibal, A. J., Gupta, B. P., Avila, J. A., & Parr, C. H. (1985). Flexible Matrix Composites Applied to Bearingless Rotor Systems. Journal of the American Helicopter Society, 30(1), 21–27 p.

Seddon, John; Newman, Simon (2011). Basic Helicopter Aerodynamics.

J. Gordon Leishman (2016). Principles of Helicopter Aerodynamics. University of Maryland, College Park. – 866 p.

Baran, I., Cinar, K., Ersoy, N. et al. (2017). A Review on the Mechanical Modeling of Composite Manufacturing Processes. Arch Computational Methods Eng 24, 365–395.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-30

Номер

Розділ

Проблеми тертя та зношування