ФОРМУВАННЯ ВІЗУАЛЬНОГО КОНТЕНТУ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ЕСТЕТИЧНІ ПІДХОДИ ТА ДИЗАЙНЕРСЬКІ РІШЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.37.45Ключові слова:
графічний дизайн, візуальні повідомлення, дизайн у соціальних мережах, графічний контент, візуальна айдентика, естетика цифрового дизайну, візуальна комунікація, колір, типографіка, вебдизайн, дизайн-мислення, дизайнерські рішення, комунікативний дизайнАнотація
Метою статті є аналіз особливостей візуальних повідомлень у соціальних мережах, зокрема їх естетичних, художніх, культурологічних і дизайнерських характеристик, з урахуванням сучасних комунікаційних практик і трансформацій у сфері цифрового контенту. Методологія. У дослідженні застосовано метод аналізу літератури, компаративний і типологічний методи. Проведено огляд актуальних вітчизняних та зарубіжних публікацій, проаналізовано візуальні стратегії, дизайнерські прийоми та способи подання контенту в соціальних мережах, зокрема кольори та типографіку. Виявлено ключові тренди й чинники, що впливають на формування ефективного візуального повідомлення. Результати. Встановлено, що візуальні повідомлення в соціальних мережах мають власну типологію, структурну й стилістичну специфіку. Зміни в алгоритмах стрічок, підвищення ролі емоційності й персоналізації впливають на формування контенту. Значна роль відводиться символічному змісту, простоті сприйняття, адаптивності та швидкості візуального зчитування. Виявлено, що ефективний контент базується на поєднанні естетики, автентичності та емоційного зв’язку з аудиторією. Наукова новизна. У статті вперше запропоновано систематизацію візуальних повідомлень у соціальних мережах із позиції сучасного дизайну, що дозволяє глибше зрозуміти їхню функціональну й стилістичну роль у цифрових комунікаціях. Практична значущість. Отримані результати можуть бути використані фахівцями у сфері графічного дизайну, візуальних комунікацій, маркетингу, а також при створенні контенту для соціальних мереж, що орієнтується на формування сталого візуального іміджу бренду та ефективну взаємодію з аудиторією.
Посилання
Батаєва К. В. Соціальна візуалістика і медіавізуальність : навч. посіб. Київ : Кондор-Видавництво, 2017. 344 с. URL: http://dspace.nua.kharkov.ua/jspui/handle/123456789/1701
Бохонок Г., Майорова Н. Візуальний та креативний контент: чому він такий важливий для соцмереж. 2022. URL: https://elit-web.ua/ua/blog/vizualnyj-i-kreativnyj-kontent
Візуалізація для соцмереж: тенденції та інструменти. 2024. URL: https://drukarnia.com.ua/articles/vizualizaciya-dlya-socmerezh-tendenciyi-tainstrumenti-0osXr
Вплив візуальних ефектів на просування у соціальних мережах. 2024. URL: https://sky-post.odesa.ua/blog/biznes/vplyv-vizualnyh-efektiv-na-prosuvannyau-sotsialnyh-merezhah/
Доколова А.С. Особливості цифрового паблік-арту ХХІ століття: мистецтво фізичного та віртуального простору. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2023. Вип. 43. С. 3–8.
Ганоцька О. В. Новітні тенденції у сучасному дизайні візуальних комунікацій. Соціокультурні тенденції розвитку сучасного дизайну та мистецтва: Матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 08–10 вересня 2021 р., ХНТУ / за ред. Чепелюк О.В. Херсон: ХНТУ, 2021. С. 164–166.
Єжова О., Самсонідзе М., Панаріна В. Застосування кольору в дизайні для соціальних ініціатив: створення емоційних зв’язків з аудиторією. Актуальні питання гуманітарних наук. 2024. Вип. 78. Т.1. С. 110–115 https://doi.org/10.24919/2308-4863/78-1-14
Загурська Я. Використання візуального контенту в SMM. 2024. URL: https://lemon.school/blog/vykorystannya-vizualnogo-kontentu-v-smm
Колосніченко О. В., Єжова О. В., Остапенко Н. В., Кротова Т. Ф., Колосніченко М. В., Чжоу Ч. Адаптивне мистецтво сучасного плакату: соціальна комунікація та реклама. Art and Design. 2022. Т.18. №2. С. 79–93 DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.2.7.
Орищук І. О., Носова Г. Д., Марищук Л. М. Основні принципи створення ефективного візуального повідомлення. Проблеми створення, випробування, застосування та експлуатації складних інформаційних систем. 2018. №16. С. 63–69. https://doi.org/10.46972/2076-1546.2019.16.06 http://znp.zvir.zt.ua/article/view/206325
Пономаренко І., Баландюк А. Фірмовий стиль як основа комунікаційної політики компанії. Актуальні проблеми сучасного дизайну: збірник матеріалів III Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 22 квітня 2021 року. Т. 2. Київ: КНУТД, 2021. С. 355–357. https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/18187/1/APSD2021_V2_P355-357.pdf
Скляренко Н. В. Візуальні комунікації в дизайні: динамічні концепції сталого розвитку : монографія. Луцьк : Вежа-Друк, 2023. 484 с.
Скляренко Н., Романюк О. Концепція тактильності у дизайні динамічних візуальних комунікацій. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 69. Т. 3, 2023. С. 58–64. https://doi.org/10.24919/2308-4863/69-3-8 https://www.aphnjournal.in.ua/archive/69_2023/part_3/8.pdf
Струмінська Т. В., Заїка І. В. Оформлення акаунта як засіб ідентифікації користувача у соціальній мережі. Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості: матеріали ІІІ Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених, м. Київ, 17 листопада 2022 року. Т. 1. Київ: КНУТД, 2022. С. 55–60.
Тріщук Р. Л., Войтюк Т. О. Візуальний контент у соціальних мережах. Технологія і техніка друкарства. 2022. № 3(77). С. 73–81. DOI: https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(77).2022.273829
Удріс-Бородавко Н. С. Соціально-комунікативні аспекти самопрезентації як складової персонального бренду дизайнера. Art and design. 2024. №4(28). С. 165–179. DOI:10.30857/2617- 0272.2024.4.13
Friedman A., Ron S. Unlocking the power of visual grammar theory: analyzing social media political advertising messages in the 2016 US election. Journal of Visual Literacy. 2017. DOI: https://doi.org/10.1080/1051144X.2017.1379758
Gao Y., Wu L., Shin J., Mattila A. Visual Design, Message Content, and Benefit Type: The Case of A Cause-Related Marketing Campaign. Journal of Hospitality & Tourism Research. 2020. Vol. 44(5). https://doi.org/10.1177/10963480209114
Gryshchenko I., Yezhova O., Pashkevich K., Biryukova Y. Research and creative activity in the design field: Intersections of science, art, and engineering. Leonardo. 2024. Т. 57. №. 3. С. 279–285. https://doi.org/10.1162/leon_a_02521
Günay M. Design in Visual Communication. Art and Design Review. 2021. Vol. 9, №2. P. 109–122. DOI: https://doi.org/10.4236/adr.2021.92010
Kulshreshtha A. All About Visual Communication Design. 2023. URL: https://www.iiad.edu.in/the-circle/all-about-visual-communicationdesign/
Verma S. The Role of Design in Visual Communication. 2023. URL: https://www.iiad.edu.in/the-circle/the-role-of-design-in-visual-communication/
Yudhanto S. H., Risdianto F., Artanto A. T. Cultural and Communication Approaches in the Design of Visual Communication Design Works. Journal of Linguistics, Culture and Communication. 2023. Vol. 01, №01. P. 79–90. URL: https://www.researchgate.net/publication/372136316
Zhang Zhiyuan, Chubotina I. The Role of Interactivity in Visual Communication Design. Art and Design. 2024. №3(27). С. 156–163. URL: https://artdesign.knutd.edu.ua/wp-content/uploads/sites/33/2024/12/AD-3-2024-13.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.










