МЕТОДИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ЗОБРАЖЕННЯ В ДИЗАЙНІ КОМП’ЮТЕРНИХ ІГОР У ЖАНРІ ЖАХІВ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.36.38Ключові слова:
візуалізація, графічний дизайн, комп’ютерна графіка, хоррор, жанр жахів, геймдизайн, відеоігри, дизайн візуальних комунікацій, ілюстрація, 3D -графіка, 2D -графіка, ретрографіка.Анотація
Анотація. Метою роботи є висвітлення еволюції графічної візуалізації в дизайні відеоігор жанру жахів у контексті розвитку технологій. Методологія. Робота ґрунтується на системному підході до аналізу фундаментальних положень теорії візуалізації інформації. Для проведення дослідження застосовано історико-порівняльний, структурно-композиційний та образно-стилістичний аналізи, метод систематизації та класифікації, що дозволили проаналізувати особливості розвитку візуалізації та вплив технічних обмежень на комп’ютерну графіку і способи її реалізації. Результати. У роботі вперше систематизовано етапи розвитку методів комп’ютерної візуалізації у відеоіграх жанру жахів. Виділено такі еволюційні трансформації ігрової візуалізації: 1) світлова візуалізація – зображення на основі світлових точок на екрані (1958); 2) текстова візуалізація – текстові символи для формування зображень (1973); 3) 2D-візуалізація – використання пікселів екрану для візуалізації площинних зображень (1982); 4) 3D-візуалізація – тривимірна графіка для передачі псевдооб’ємних та реалістичних зображень (1992); 5) комбінована графіка – поєднання традиційних та інноваційних методів візуалізації (2000 і дотепер). Окреслено вплив технічного прогресу на розвиток комп’ютерної графіки та цифрових методів візуалізації. Наукова новизна. Новизна роботи полягає в тому, що було вперше систематизовано еволюційні трансформації методів зображення у відеоіграх жанру жахів, обґрунтовано вплив розвитку технологій на використання художніх засобів. Результати роботи є підґрунтям для досліджень, пов’язаних із розвитком комп’ютерної графіки, відеокомунікацій та геймдизайну. Практична значущість. Практичне значення результатів є важливим для проєктної діяльності графіків, ілюстраторів і геймдизайнерів, які використовують різні способи візуалізації в проєктах, удосконалюють естетичні вимоги з метою залучення більшої кількості гравців.
Посилання
Alone in the Dark DOS review. Retro Freak Reviews. 2017. URL: https://retrofreakreviews. com/2017/10/30/alone-in-the-dark-review/ (дата звернення: 03.05.2025).
Bellis M. The History of Spacewar: The First Computer Game ThoughtCo. 2019. URL: https://www. thoughtco.com/history-of-spacewar-19924126 (дата звернення: 03.05.2025).
Beyon W.M. Joy M.S. Hunt the Wumpus: an Empirical Approach. Warwick. 2011. URL: https:// warwick.ac.uk/fac/sci/dcs/research/em/publications/ web-em/01/wumpus.pdf (дата звернення: 03.01.2025).
Carter R. How does Virtual Reality Work? The Ultimate Guide. XrToday. 2023. URL: https://www. xrtoday.com/virtual-reality/how-does-virtual-realitywork/ (дата звернення: 03.05.2025).
Entertainment Writer. “Psychopomp GOLD”: An indie horror wonder. University of California Irvine. New university Official campus newspaper 2024. URL: https:// newuniversity.org/2024/11/08/psychopomp-gold-anindie- horror-wonder/ (дата звернення: 03.01.2025).
Failes I. Some of your favorite CG ‘Toy Story’ characters actually began as clay sculpts. 2019. Befores And Afters. URL: https://beforesandafters. com/2019/11/06/some-of-your-favorite-cg-toy-storycharacters- actually-began-as-clay-sculpts/ (дата звернення: 03.05.2025).
First 3D Survival-horror videogame. Guinness World Records. 2008. URL: https://www. g u i n n e s s w o r l d r e c o r d s . c o m / w o r l d - r e c o r d s / f i r s t- 3d-survival-horror-video-game (дата звернення: 03.05.2025).
Hodgson D. Half-Life 2: Raising the Bar – A Behind the Scenes Look: Prima’s Official Insider’s Guide. Primagames a division of random house, inc. Valvecorporation. 2004. URL: https://archive.org/details/ half-life-2-raising-the-bar (дата звернення: 03.05.2025).
Karthikeyan K. Indie Games: Everything You Need to Know Gameopedia. 2022. URL: https://www. gameopedia.com/indie-games-everything-you-need-toknow/ (дата звернення: 03.05.2025).
Krouwel A. The Makingof... 3D Monster Maze. Sock Monsters. 1981. URL: https://www. sockmonsters.com/TheMakingOf3DMonsterMaze.html (дата звернення: 03.05.2025).
Linneman J. Half-Life: Alyx tech analysis – aVR master piece that must be experienced. Eurogamer. 2020. URL: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry- 2020-half-life-alex-tech-analysis (дата звернення: 03.05.2025).
Madison A. The Evolution of Video Games: From Pixels to Virtual Reality. Medium. 2023. URL: https:// atticusmadison.medium.com/the-evolution-of-videogames- from-pixels-to-virtual-reality-7330de135ef5 (дата звернення: 03.05.2025).
Models. DoomWiki. 2023. URL: https:// doomwiki.org/wiki/Models (дата звернення: 03.05.2025).
Mooney H. Playing Doom…30 Years Later – A Retrospective Review. Thumb Culture. 2021. URL: https:// www.thumbculture.co.uk/playing-doom-30-years-latera- retrospective-review (дата звернення: 03.05.2025).
Mutenda L. What is 2.5D Animation? Creamy animation. 2024. URL: https://creamyanimation.com/ what-is-2-5d-animation/ (дата звернення: 03.05.2025).
Petravchuk A. 2D Sprites in Game Design: Why Game Artists Still Use Them. Retro Style Games. 2023. URL: https://retrostylegames.com/blog/2dsprites- in-game-design/ (дата звернення: 03.05.2025).
Retrospection: Haunted House. WordPress. 2023. URL: https://justanothervideogameblogblog. wordpress.com/2023/10/26/retrospection-hauntedhouse/ (дата звернення: 03.05.2025).
Shneider T. A comprehensive history of lowpoly art, Pt. 1. Kill Screen. 2014. URL: https://killscreen. com/previously/articles/poly-generational/ (дата звернення: 03.05.2025).
Sinha R. A Comprehensive History of Horror Gaming. GamingBolt. 2016. URL: https://gamingbolt. com/a-comprehensive-history-of-horror-gaming (дата звернення: 03.05.2025).
The Evolution of 3D Graphics and Its Impact on Game Art Styles. Rocket Brush Studio. 2024. URL: https://rocketbrush.com/blog/the-evolution-of- 3d-graphics-and-its-impact-on-game-art-styles (дата звернення: 03.05.2025).
The First True Survival Horror – Project Firestart. Medium. 2023. URL: https://medium.com/@ betweenthescanlines/the-first-true-survival-horrorproject- firestart-9ca554c982fa (дата звернення: 03.05.2025).
Zalace J. What Was The First Horror Game? The Gamer. 2024. URL: https://www.thegamer. com/what-was-the-first-horror-video-game/ (дата звернення: 03.05.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Наталія Владиславівна Скляренко, Анатолій Андрійович Горбачук, Ольга Василівна Романюк, Юлія Сергіївна Бондарчук

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.










