ДИЗАЙН ТА ЗАСТОСУВАННЯ КОЛЬОРІВ ЛЯЛЬКОВОГО ТЕАТРУ ТІНЕЙ ШЕНЬСІ В ТУРИСТИЧНИХ СУВЕНІРАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.36.20

Ключові слова:

графічний дизайн, сувенір, китайська культура, культурна спадщина, 3D-друк, віртуальна реальність, тіньовий ляльковий театр Шеньсі, колірна семантика, культурний символ, культурний креативний дизайн.

Анотація

Дослідження зосереджено на кольоровій системі тіньового лялькового театру Шеньсі з аналізом її культурної конотації, застосування в дизайні та стану дослідження. У статті використовуються такі засоби, як програмне забезпечення CorelDRAW, для вилучення кольорів тіньових ляльок та їх застосування в дизайні культурних і креативних продуктів, перевірки їх цінності в пробудженні культурних спогадів та підвищенні конкурентоспроможності продуктів. Мета. Дослідження спрямовано на інтерпретацію символічного значення, функціональних ролей та логіки композиції кольорової системи тіньового лялькового театру Шеньсі, застосування його культурних символів до дизайну продуктів, підвищення впізнаваності та обмінної цінності художньої форми театру, а також сприяння творчій трансформації та інноваційному розвитку нематеріальної культурної спадщини. Методологія. Шляхом сортування результатів розвідки, що охоплюють такі різні аспекти, як історія, форми, кольори, розвиток туризму та застосування в дизайні тіньового лялькового театру Шеньсі, закладено теоретичну основу для дослідження. Поєднуючи застосування кольорів тіньових ляльок Шеньсі в сучасному дизайні пов’язаних продуктів, у роботі досліджено стратегії застосування кольорової системи тіньових ляльок Шеньсі в культурних і креативних продуктах. За допомогою плагінів для вилучення кольорів професійного програмного забезпечення, такого як CorelDRAW, кольори тіньового лялькового театру Шеньсі було вилучено та реконструйовано, а потім застосовано до дизайнерської практики культурних та креативних продуктів для перевірки доцільності й ефективності дизайнерської стратегії. Результати. У результаті дослідження, проведеного за допомогою теоретичного аналізу та дизайнерської практики, підтверджено, що колірна система тіньового лялькового театру Шеньсі має великий потенціал у дизайні культурних та креативних продуктів. Застосовуючи її традиційну кольорову семантику, можна пробудити культурну пам’ять, а також посилити наративний та емоційний зв’язок продукту. Динамічний та тривимірний дизайн може інтегрувати естетику та практичні функції, підвищуючи конкурентоспроможність на ринку. У майбутньому можна дослідити застосування таких технологій, як 3D-друк та VR/AR, для глибокого вивчення культурних наративів. Поєднання традиційної символіки та сучасного дизайну має велике значення для захисту, успадкування та сучасного застосування нематеріальної культурної спадщини, що може перетворити тіньовий ляльковий театр Шеньсі з культурної спадщини на живу практику. Наукова новизна. У дослідженні, заснованому на міждисциплінарній дослідницькій перспективі, інтегровано теорії з таких дисциплін, як кольорова семіотика та емоційна психологія, для проведення дослідження застосування кольорів у тіньовому ляльковому театрі Шеньсі в дизайні культурних та креативних продуктів, і запропоновано нову перспективу для вивчення нематеріальної культурної спадщини. У ньому також впроваджено інноваційні дизайнерські стратегії, поєднано тривимірне кольорове вираження та інші дизайнерські стратегії, розширено межі традиційного мислення графічного дизайну, запропоновано нові методи дизайну культурних та креативних продуктів і збагачено форми застосування кольорів нематеріальної культурної спадщини в сучасному дизайні. Практична значущість. У дослідженні інтегровано кольори тіньового лялькового театру Шеньсі в дизайн культурних та креативних продуктів, що сприяє успадкуванню і просуванню національної нематеріальної культурної спадщини й дозволяє стародавньому мистецтву відновити нову життєву силу в сучасному суспільстві. Воно може служити орієнтиром для дизайну культурних та креативних продуктів, допомогти дизайнерам дослідити колірні елементи традиційної культури та підвищити культурну додану цінність і конкурентоспроможність продуктів на ринку. Розробляючи туристичні сувеніри та культурні й креативні продукти з регіональними особливостями, можна сприяти інтеграції тіньового лялькового театру й туристичної галузі в Шеньсі, а також сприяти місцевому економічному розвитку.

Посилання

Gao H., Yezhova O. Design and Application of VR Technology in Shadow Puppetry Art. Proccedings of 2nd International scientific-practical conference “Eurointegration in art, science and education: experience, development perspectives” (Klaipėda University, Lithuania, 7 March, 2025). 2025. P. 32–35. URL: https:// www.researchgate.net/profile/maryna-ponomarenko/ publication/391009753_2nd_international_scientificpractical_ conference_eurointegration_in_art_science_ and_education_experience_development_perspectives/ links/68078be4bfbe974b23b6f21a/2nd-internationalscientific- practical-conference-eurointegration-inart- science-and-education-experience-developmentperspectives

Gao H., Yezhova O. Design of tourism souvenir based on intangible cultural heritage: Chinese theater arts cases. Art and Design. 2023. № 2(22). С. 31–39. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.2.3.

Gao X., Yezhova O. Chinese traditional patterns and totem culture in modern clothing design. Art and Design. 2023. № 2(22). С. 20–30 https://doi.org/ 10.30857/2617-0272.2023.2.2.

Gryshchenko I., Yezhova O., Pashkevich K., Biryukova Y. Research and Creative Activity in the Design Field: Intersections of Science, Art, and Engineering. Leonardo. 2024. № 57(3). С. 279–285. https://doi.org/ 10.1162/leon_a_02521.

Sun L., Li J., Wang Z., Liu W., Zhang S., Wu J. Research on the Redesign of China’s Intangible Cultural Heritage Based on Sustainable Livelihood – The Case of Luanzhou Shadow Play Empowering Its Rural Development. Sustainability. 2024. № 16(11). Р. 4555. https://doi.org/10.3390/su16114555.

Xiong Y., Lao M., Luo N., Ren J., Qiao W. Application research of Shaanxi Huaxian shadow play in modern illustration design. Frontiers in Art Research. 2023. № 5(7). Р. 6–10. https://doi.org/10.25236/ FAR.2023.050702.

Yezhova O., Pashkevych K., Chuprina N., Li Ruixi, Koliesnikova A., Derevianko Y. Graphic and lighting design in hotel lobby interior inspired by Сhinese ethnic design. Theory and practice of design. 2025. № 35. C. 223–232. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.23

Yezhova O., Zhao J., Pashkevich K. Exploring design aspects of online museums: from cultural heritage to art, science and fashion. Preservation, Digital Technology & Culture (PDTC). 2025. Vol. 54, № 1. p. 35–50. https://doi.org/10.1515/pdtc-2024-0044.

唐靖雯,王锋,钟劲松,鞠小林. 基于游客感知价 值理论的博物馆文创产品设计与应用研究 [J]. 包装工程. 2024. № 45 (24). p. 163–171.

季少融. 杨程. 中国传统文化在文创产品设计中的 创新价值评估 [J]. 包装工程. 2025. № 46 (06). P. 238–249.

张苇. 非遗元素融入文创产品设计的路径研究 [J]. 包装工程. 2024. № 45 (16). p. 346–349.

张静. 陈欣瑜.陕西皮影元素在包装设计中的应用 研究 [J]. 中国包装. 2023. №. 06. p. 65–67.

李妍. 陕西皮影戏的传承与创新 [J]. 戏剧与影视. 2024. №. 10. p. 181–184.

杨剑威,彭敏,王毅. 陕西皮影文化符号下的文创 产品设计研究 [J]. 包装工程. 2019. № 40 (04). p. 151–156.

杨霞. 地域文化视域下的旅游文创产品设计与开发 [J]. 包装工程. 2024. № 45 (12). p. 356–359.

桑振. 陕西皮影历史文化基因流变与设计研究 [J]. 包装工程. 2014. № 35 (06). p. 117–121.

王菲菲. 具有故事性的文创产品设计与开发 [J]. 包装工程. 2025. № 46 (06). p. 416–419.

白迪化. 陕西皮影文化旅游开发的分析与研究 [J]. 中国皮革. 2022. № 51 (02). p. 52–59.

石峻川. 文创产品的情感化设计与表达 [J]. 包装 工程. 2024. № 45 (16). p. 359–361.

金花. 陕西皮影元素在服饰品中的应用初探 [J]. 皮革科学与工程. 2023. № 33 (04). p. 99–104.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-27

Як цитувати

Хунхе, Г., & Єжова, О. (2025). ДИЗАЙН ТА ЗАСТОСУВАННЯ КОЛЬОРІВ ЛЯЛЬКОВОГО ТЕАТРУ ТІНЕЙ ШЕНЬСІ В ТУРИСТИЧНИХ СУВЕНІРАХ. Теорія та практика дизайну, (36), 222–231. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.36.20

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО