ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ КІНОПЛАКАТІВ У МАТЕРИКОВОМУ КИТАЇ В 1980-Х РОКАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.56

Ключові слова:

кіноплакат, дизайн, материковий Китай, символи, особливості композиції, особливості кольору, макет, графіка, культура, комунікація, візуальний

Анотація

Мета дослідження полягає в аналізі дизайнерських особливостей кіноплакатів у материковому Китаї в 1980-х роках та вивченні їх характеристик з точки зору графічного дизайну, конфігурації кольорів та композиції макету. Проводиться порівняння з дизайном материкових китайських кіноплакатів у попередньому історичному періоді, а саме, у 1950–1960-х роках, де підсумовуються відмінності принципів дизайну і конкретних особливостей проєктування плакату. Методологія базується на системно-аналітичному, порівняльному, образно-стилістичному, комплексно-історичному, композиційно-конструктивному методах, що дозволило всебічно дослідити проблему та зробити обґрунтовані висновки. Ретельно аналізуючи візуальні елементи цих плакатів, дослідження виявило унікальні особливості дизайну китайських кіноплакатів 1980-х років. Результати. Кіноплакати 1980-х років у материковому Китаї демонструють значний розвиток з точки зору композиції та інтеграції графіки та тексту. Плакати демонструють чіткі відмінності від плакатів 1950-х і 1960-х років у їх графічному вияві, кольоровій конфігурації та макеті. Плакати 1980-х років приділяють більше уваги емоційному вираженню та тематичному представленню, відображаючи перехід у китайському суспільстві та культурі від єдиного фокусу на революційному героїзмі до більш диверсифікованого культурного фону. Ця зміна відображена в конкретних іконографічних змінах у кіноплакатах. Наукова новизна. Вперше було визначено й описано особливості дизайну кіноплакатів материкового Китаю 1980-х років, а також проведено порівняльний аналіз, що пропонує систематизацію дизайну кіноплакатів у різні періоди. Дослідження було зосереджено на еволюції плакатної графіки, кольорів і макетів, виявило нові тенденції художнього вираження та культурної комунікації в кіноплакатах материкового Китаю в 1980-х роках, а також було досліджено, як ці зміни відображають розвиток китайського суспільства та культури. Практична значущість. Дослідження дає загальне уявлення про еволюцію дизайну кіноплакатів у Китаї 1980-х років. Це сприяє розумінню естетичних принципів та історичних тенденцій дизайну китайських кіноплакатів як з історичної, так і з текстової точки зору. З практичної точки зору, дослідження пропонує ідеї, які можуть слугувати еталоном для сучасних практик дизайну кіноплакатів.

Посилання

Aidi Sha. Chaotic: Not Seeking Merit but Avoiding Fault–A Preliminary Analysis of the Aesthetic Value of Chinese Movie Poster Creation in the "Seventy" Years. Drama Home. 2015. Vol. 13. P. 116. DOI:10.3969/j.issn.1007-0125.2015.07.086.

Cui J.J., Yang Z.Y. Movie Posters in the 1950s and Aesthetics–Aesthetic Images under the Expression of People's Aesthetics. Contemporary Literature Forum. 2021.Vol. 2. P. 119–123. DOI: 10.19290/j.cnki.51-1076/i.2021.06.017.

Da Z.X. A comparative study of Chinese movie posters before and after the founding of the country. Journal of Huaibei Normal University (Philosophy and Social Sciences Edition). 2015. Vol. 12. P. 113–116. URL: http://u5a.cn/A3r2i.

Dou C. A brief analysis of graphic design in modern movie posters. Mass Culture and Arts. 2014. Vol. 22. P. 86–87. https://doi.org/10.3969/j.issn.1007-5828.2014.22.068.

Du X. The evolution of design styles in Chinese movie posters. Film Literature. 2013. Vol. 10. P. 137–138. https://doi.org/10.3969/j.issn.0495-5692.2013.10.

Fan H.Q., Zu J. Exploration of Creative Design in Movie Posters. Film Literature. 2011.Vol. 10. P. 139–140. DOI: 10.3969/j.issn.0495-5692.2011.10.067.

Guan Z.J., Li R.W., Liang B. Silent transmission: Analysis of visual elements and composition methods in movie poster design. Film Literature. 2024. Vol. 12.P. 106–111. URL: http://u5a.cn/NR8QF.

Han Y.B. On the Composition Design of Chinese Movie Posters in the 1980s. Beauty and Times (Part A). 2016. Vol. 9. P. 55–57. DOI: 10.16129/j.cnki.mysds.2016.09.020.

Han Y. B. A brief analysis of the composition design of Chinese movie posters in the 1990s. Art Appreciation. 2018. Vol. 02. P. 146–147. URL: http://u5a.cn/PTIgM

Hemelryk Donald S. Red Aesthetics, Intermediality and the Use of Posters in Chinese Cinema after 1949. Asian Studies Review. 2014. Vol. 38. №4. P. 658–675. https://doi.org/10.1080/10357823.2014.955835.

Stefan Landsberger. Chinese Propaganda Posters: From Revolution to Modernization, NewYork: Imprint Routledge. 2020. https://doi.org/10.4324/9781315481258.

Li Qi. The Transformation of Chinese Film Poster Design Since the 21st Century. Movie Review. 2023. Vol. 18. P. 107–112. DOI: 10.16583/j.cnki.52-1014/j.2023.18.024.

Li Yan. The Evolution of Film Poster Styles in the Fifty Years since the Founding of the People's Republic of China. Movie Review. 2007. Vol.03. P. 26–27. DOI: 10.16583/j.cnki.52-1014/j.2007.03.027.

Ling Lan. On the Characteristics of National Decorative Language in Chinese Movie Poster Design since the 1990s. 2007. (Master's Thesis, Northwest University). URL: http://u5a.cn/KI0xo.

Liu N. Visual composition and expression in movie poster design. Packaging Engineering. 2021. Vol. 02. P. 243–245+257. https://doi.org/10.19554/j.cnki.1001-3563.2021.02.040.

Yan Wei. A Study on the Visual Language of Documentary Movie Posters in China since the 1980s. Western Broadcasting and Television. 2019. Vol. 11. № 21. P. 128–129. DOI: 10.3969/j.issn.1006-5628.2019.21.059.

Yang X., Zhu H. The political power of visual images in design history. Art Review. 2013. Vol. 04. P. 137–144+78. https://doi.org/10.3969/j.issn.1003-9104.2013.04.023.

Jin Y. The Reproductive Future: “Space Babies” in Chinese Posters 1950s–1980s. Journal of Cultural Interaction in East Asia. 2023. Vol. 14. №1. P. 57–72. https://doi.org/10.1515/jciea-2023-0001.

Zu Yu. A Study on Chinese Movie Posters in the 1950s-1960s and the 1980s. Packaging World. 2011. Vol. 2. P. 82–84. DOI:10.13337/j.cnki.packaging.world.2011.02.020.

Zhu H.C. Propaganda and images: A study of poster art in New China (Doctoral dissertation, China Academy of Art). 2014. URL: https://u5a.cn/pVCn6.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-04

Як цитувати

Ян, І., & Дубрівна, А. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ КІНОПЛАКАТІВ У МАТЕРИКОВОМУ КИТАЇ В 1980-Х РОКАХ. Теорія та практика дизайну, (35), 535–543. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2025.35.56

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО