СПРИЙНЯТТЯ ТА РЕЗОНАНС ДОСЛІДЖЕННЯ ГЕНЕРАТИВНОГО ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ДИЗАЙНІ ІЛЮСТРОВАНИХ ЦИФРОВИХ КНИЖОК
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.34.53Ключові слова:
графічний дизайн, генеративний штучний інтелект, дизайн ілюстрованої цифрової книжки, стимуляція, сприйняття, резонанс, об’єкт проєктування.Анотація
Мета статті спрямована на дослідження функціонування та ролі генеративного штучного інтелекту (ШІ) у спільному дизайні ілюстрованої цифрової книжки як творчого об’єкта. Використовуючи стимуляцію, сприйняття та резонанс як відправну точку, в роботі побудовано модель співпраці людини та ШІ та розкрито потенціал емоційного дизайну в генеративних програмах ШІ. Методологія. В роботі здійснено аналіз поточного застосування технології генеративного штучного інтелекту у створенні історії, зображень, звуку та анімації, узагальнено різні режими роботи між людським і генеративним штучним інтелектом, а також проведено порівняння трьох етапів емоційного дизайну, що впливають на дизайн та моделювання цифрової ілюстрованої книги. Результати. На основі аналізу поточної ситуації застосування генеративного штучного інтелекту в дизайні цифрової книги, ця стаття створює чотириетапну структуру дослідження від стимуляції, сприйняття до резонансу та зворотного зв’язку на основі трьох рівнів емоційного дизайну. Завдяки аналізу процесу створення та відгуків про цифрову книжку з малюнками «Парасолька», це дослідження оцінює переваги та недоліки такої співпраці. Воно визначає відповідні сильні сторони як дизайнерів, так і штучного інтелекту під час процесу співпраці та підкреслює прогалину в розумінні семантики людини генеративним ШІ, що впливає на емоційний резонанс. Дослідження показує, що візуальні та слухові подразники можуть покращити взаєморозуміння між генеративним ШІ та дизайнерами через повторне вплив. Обґрунтовано, що така взаємодія створює ідеальну модель для співпраці людини та штучного інтелекту в розробці ілюстрованої цифрової книги для подальших досліджень. Наукова новизна. Дослідження зосереджено на моделі співпраці людини та ШІ та на тому, як машинні творіння можуть розуміти людей і досягати емоційного резонансу. Практична значущість. У цьому дослідженні сформульовано рекомендації щодо впровадження зв’язку між генеративним штучним інтелектом і роботою дизайнера, а також про те, як нові технології можуть відобразити людські емоції в дизайні ілюстрованих цифрових книжок.
Посилання
Hutson J., Lively J., Robertson B., Cotroneo P., Lang M. Creative Convergence: The AI Renaissance in Art and Design. CHAM: Springer Nature Switzerland, 2023. 242 р.
Kress G. Multimodality: A Social Semiotic Approach to Contemporary Communication. New York: Routledge, 2010. 236 р.
Kress G., Leeuwen T. Multimodal Discourse: The Modes and Media of Contemporary Communication. London: Arnold Publishers, 2001. 142 р.
Liu, W., Li, Z., Guo, Q., & Si, Y. Cultural and Creative Product Design Based on Emotional Needs of Generation Z: with Zhaowangcheng Heritage Park as an Example. Packaging Engineering, 2023. № 45 (23). P. 380–416.
Lyu Y., Shi M., Zhang Y., & Lin R. From image to imagination: Exploring the impact of generative AI on cultural translation in jewelry design. Sustainability. 2024. № 16(10). 65. https://doi.org/10.3390/ su16010065
Minsky M. The Emotional Machine. New York: Simon& Schster. 2007. 400 р.
Mootion.com is an intelligent tool for creating 2D/3D animations using AI, which can achieve fast and accurate action generation+creative AI video generation : web-site. URL: https://mootion.com/ (last accepted: 28.08.2024)
Moura F.T. Artificial Intelligence, Co-Creation and Creativity:The New Frontier for Innovation. London and New York: Routledge, 2024. 254 р.
Norman D. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things. NewYork: Basic books, 2007. 272 р.
Sargeant B. What is an ebook? What is a Book App? And Why Should We Care? An Analysis of Contemporary Digital Picture Books. Child Lit Educ 46, 2015. P. 454–466. https://doi.org/10.1007/ s10583-015-9243-5
Tadashi M. My Picture books. XinJiang: Younger press, 2017. 92 р.
王永(Wang Y.G.). AI动画的表现力与可控性 [Expressive and Controllable AI Animation]. URL: https://mp.weixin.qq.com/s/Izwa16yhjBH5F4iHZGQ9pw (last accepted: 01.07.2024)
刘维尚,李子翔,郭绮涵,等.(Liu Weishang, Li Zixiang, Guo Qihan, etc.). 基于Z世代情感化需求的 文创产品设计研究 – 以赵王城遗址公园为例. [Research on cultural and creative product design based on the emotional needs of Generation Z – Taking Zhaowangcheng Heritage Park as an example]. 包 装工程 – Packaging Engineering, 2023. № 44 (22). P. 368–380.
刘晓杨,夏铭晨 (Liu X., Xia M.). 图像生成式 人工智能Midjourney [Research on the visual narrative of story picture books generated by image-generative artificial intelligence Midjourney]. 包装工程 – Packaging Engineering, 2024. № 50 (28). P. 1–10.
谭力勤 (Tan Liqin). 奇点艺术:未来艺术在科技 奇点冲击下的蜕变.[Singularity Art: The transformation of future art under the impact of technological singularity]. Beijing: China machine press. 2018. 369 p.
肖文芳,黄稚霆,欧俊宏,刘浩鹏 & 黄诗琪 (Xiao Wenfang, Huang Zhiting, Ou Junhong, Liu Haopeng & Huang Shiqi) (2022). 基于人工智能的计算机视觉研究领域 发展现状研究 – 基于多种可视化工具的比较分析 [Research on the development status of computer vision research field based on artificial intelligence – comparative analysis based on various visualization tools].科技创新与 应用 – Technological innovation and application. 2022. № 36. P. 27–30.
张勤 (Zhang Q.). 对新一代人工智能的思 考 [Thoughts on the New Generation of Artificial Intelligence]. 智能系统学报 – Journal of Intelligent Systems. 2022. № 17(4). P. 642–660.