ВПЛИВ КОМПОЗИЦІЙНИХ АСПЕКТІВ ДИЗАЙНУ УПАКОВКИ НА СПОЖИВЧИЙ ВИБІР

Автор(и)

  • Гнат Анатолійович Мєрєнков Приватний вищий навчальний заклад "Український гуманітарний інститут" https://orcid.org/0000-0002-8283-6332
  • Валерій Анатолійович Булатов Приватний вищий навчальний заклад "Український гуманітарний інститут" https://orcid.org/0000-0003-0832-2429
  • Юліана Олександрівна Доманська Приватний вищий навчальний заклад "Український гуманітарний інститут"

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.34.43

Ключові слова:

композиція, дизайн, вплив на користувача, упакування, споживчий вибір, аспекти, стилі в дизайні.

Анотація

Анотація. В статті проведений аналіз впливу композиційних аспектів дизайну упаковки на споживчий вибір. Розглянуто особливості застосування композиційних принципів у формуванні дизайну упаковки. З’ясовано, що дизайн упаковки може бути виконаний у найрізноманітніших стилях, залежно від поставлених дизайнерських задач, але при цьому завжди базується на глибокому розумінні принципів композиції. Мета: визначення впливу композиційних аспектів дизайну упаковки на споживчий вибір. Методологія. У дослідженні були застосовані наступні методи аналізу: систематизація і порівняння, комплексний аналіз, узагальнення, які допомогли у визначенні основних дефініцій теми вивчення та відтінити подальші шляхи впливу композиційних аспектів дизайну упаковки на споживчий вибір.. Результати. Зроблений аналіз впливу аспектів композиції дизайнерського упакування на попит товару. Визначено як діє дизайн упакування на здоров'я споживачів та довкілля, що має важливе значення для виробників та споживачів. Розглянуто негативний вплив маніпулятивної упаковки на споживачів та потребу у більш детальному аналізі факторів, що відрізняють хороший маркетинг від поганого. Виявлено взаємозв'язок різноманітних стилів у створенні дизайну упаковки із фундаментальними принципами композиції. Наукова новизна полягає втому, що в перше було проведено аналітичне дослідження значення впливу композиційних аспектів дизайну упаковки на споживчий вибір. Практична значущість. Опрацьована інформація, аналіз знайдених джерел та висновки, представлені матеріали, розширило уявлення даного питання та допомогло визначити напрям для подальшого дослідження щодо проведеного аналізу впливу композиційних аспектів дизайну упаковки на споживчий вибір. Результати дослідження можуть бути корисними в подальшому науковому пошуку впливу композиції дизайнерського упакування на попит товару.

Посилання

Божко Т. О. Композиція як чинник художньої виразності творів графічного дизайну. Вісник КНУКіМ. 2022. № 39. С. 183–191.

Ганоцька О. Дизайн упаковки: комунікація зі споживачем. Вісник ХДАМ. 2020. № 3. С. 14–20.

Kartink. Дизайн упаковки Минимализм: веб сайт. URL: https://kartinki.pics/pics/35854-dizajnupakovki- minimalizm.html (дата звернення: 06. 11. 2024).

Зайцева В. І. Практика композиції. Навчальний посібник для студентів закладів вищої освіти. Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. Київ, 2021. 116 с.

Історії успіху завдяки упаковці: веб сайт. URL: https://vesnaph.com/ua/blog/istorii-uspixuupakovczi (дата звернення: 06. 11. 2024).

Маслам В. Етнічні мотиви у сучасному шрифтовому дизайні упаковки. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2023. № 70 (2). С. 66–73. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/70-2-8

Матковська Г. О. Композиційна організація художнього тексту. Наукові вісті КПІ. 2013. № 2. С. 40–45.

Наумова О. О., Бабенко А. В. Вплив зовнішнього вигляду упаковки товарів на поведінку покупця. Вчені записки Університету «КРОК». 2019. №1 (53). С. 126–131.

Студія Юрка Гуцуляка створила дизайн пакування для лінійки спредів Olkom: веб сайт. URL: https://telegraf.design/news/studiya-yurka-gutsulyakastvoryla- dyzajn-pakuvannya-dlya-linijky-sprediv-olkom/ (дата звернення: 06. 11. 2024).

Федорів В. М. Конспект лекцій з дисципліни «Пакування харчових продуктів». ПДАТУ Кам‘янець- Подільський, 2021. 136 с.

Ahmad A. M. K., Ahmad Q. Factors Influence on Packaging Design in an Impulse Consumer Purchasing Behavior: A Case Study of Doritos Pack. International Journal of Marketing Studies. 2015. 7(6). Р. 92–101. DOI: https://doi.org/ 10. 5539/ i jms.v7n6p92

Art Deco Inspired Identity and Packaging Design for Filipino Health and Well-Being Brand. URL: https://worldbranddesign.com/art-decoinspired- identity-and-packaging-design-for-filipinohealth- and-well-being-brand/ (дата звернення 07.11. 2024).

Bolanča S., Mrvac N., Hajdek M. Packaging through time. Journal for Printing Science and Graphic Communications. 2020. 29(4). Р. 29–38. DOI: https:// doi.org/10.25027/agj2017.28.v29i4.159

Gil-Pérez I., Rebollar R., Lidón I. Without words: the effects of packaging imagery on consumer perception and response. Current Opinion in Food Science. 2019. 33. Р. 63–74. DOI: https://doi.org/10.1016/ j.cofs.2019.12.006

Kalinina O. S, Baitsar R. I. Aesthetic indicators of packaging quality. Scientific Journal «ScienceRise». 2016. №11(28). Р. 33–43. DOI: https:// doi.org/10.1 5587/2313-8416.2016.84172

Mohebbi B. The art of packaging: An investigation into the role of color in packaging, marketing, and branding. International Journal of Organizational Leadership. 2014. 3(2). Р. 92–102. DOI: https:// doi.org/10.33844/ijol.2014.60248

Packaging of the world. URL: https:// packagingoftheworld.com/2024/07/ lepoque-baroque. html (дата звернення: 06. 11. 2024).

Polat B. Packaging and the historical development of packaging design. Journal of History School. 2022. № 58. Р. 1854–1867. DOI: https:// doi.org/10.29228/ joh.58118

Underwood R., Klein N. M. Packaging as Brand Communication: Effects of Product Pictures on Consumer Responses to the Package and Brand. The Journal of Marketing Theory and Practice. 2002. 10(4). Р. 58–68. DOI: https:// doi.org/10.10 80/10696679.2002.11501926

Xiaoli Fan. Impact of Modern Packaging Art on Traditional Aesthetic Ideal. International Conference on Arts, Design and Contemporary Education. 2015. Р. 315–317. DOI: https://doi.org/10.2991/ icadce-15.2015.71

Yadav M., Ranawat P., Shrivastav R. The Role of Packaging Design in Influencing Purchase Decisions and Sales with Special Reference to Parle Company. International journal of multidisciplinary research in science, engineering and technology. 2024. Vol. 7. № 5. Р. 9761–9769. DOI: https://doi.org/10.15 680/ IJMR SET.2024.0705035

Zhou Yangang. Research on the Regional Expression of Visual Elements in Modern Packaging Design under the Background of Modern Art. E3S Web of Conferences - 236. 2021. Р. 1–5. DOI: https:// doi.org/10.1051/e3sconf/202123605057

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-04

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО