ГРАФІЧНІ ТЕХНІКИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ТА МІСЬКА КУЛЬТУРА В ДИЗАЙНІ БРЕНДУ МІСТА

Автор(и)

  • Лю Цін Київський національний університет технологій та дизайну, Україна; коледж Наньхан Цзіньчен https://orcid.org/0009-0000-6391-5740
  • Олександра Шмельова-Нестеренко Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0001-7073-3574

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.34.40

Ключові слова:

культура міста, візуалізація, культурна спадщина, бренд міста, візуальна ідентичність, образ міста, ідентичність міста, графічний дизайн, дизайн логотипу, корпоративна ідентичність.

Анотація

Мета. У даній статті розглянуто використання графічних методів візуалізації в дизайні брендів міст для ефективної інтеграції та репрезентації міської культури. Стаття підкреслює значення культурної спадщини у створенні унікальної ідентичності міста та підвищенні його конкурентоспроможності на глобальному рівні. Методологія. Дослідження поєднує огляд літератури з порівняльним аналізом реальних прикладів брендів міст. Техніки візуальної репрезентації розглядаються на конкретних випадках, таких як Арлон, Бельгія, та Львів, Україна, де характерні графічні стилі відображають регіональні особливості. Аналіз охоплює як фігуративний, так і абстрактний підходи до дизайну, щоб виявити, як кожен метод підтримує міську культуру в процесі створення бренду. Результати. Дослідження показує, що інтеграція міської культури в дизайн бренду за допомогою графічної візуалізації зміцнює ідентичність бренду та емоційний зв’язок із мешканцями та відвідувачами. Фігуративні елементи, такі як пам'ятки та символи, підкреслюють історичні та культурні риси, тоді як абстрактні дизайни використовують спрощені форми для створення сучасної, але культурно обґрунтованої ідентичності. Наукова новизна. У статті пропонується новий підхід до брендингу міст, який показує як реалістичні і абстрактні візуальні техніки можуть втілювати сутність міської культури у дизайні міської айдентики. Дане дослідження також забезпечує теоретичну основу для розуміння візуальної мови, що передає культурну спадщину та сучасну привабливість міста. Практична значущість. Результати дослідження пропонують цінні рекомендації для міських планувальників, дизайнерів та політиків, які прагнуть інтегрувати культурну спадщину у стратегії брендингу. Завдяки використанню обох стилів дизайну міста можуть просувати свою унікальність та посилювати глобальне визнання, підтримуючи туризм та інвестиції.

Посилання

Ahmad Taha M. N., Abdelfattah D. A. Branding heritage in multi-cultural societies, with special references to preservation discourses. HBRC Journal. 2023. Vol. 19. Iss. 1. P. 337–354. DOI: 10.1080/16874048.2023. 2272076.

Ashworth G., Kavaratzis M. Beyond the logo: Brand management for cities. Journal of Brand Management. 2009. Vol. 16. Iss. 8. P. 520–531. DOI: 10.1057/palgrave.bm.2550133.

Barnard M. Graphic design as communication (1st ed.). London: Routledge, 2005. 208 p.

Dong F., Shen X., Sterling S., Chow K. K. N. Design for the speculative future as cultural intermediary: case study on Chinese weddings. Design and Culture. 2022. Vol. 15. Iss. 1. P. 89–111. DOI: 10.1080/17547075.2022.2131164.

Hankinson G. The management of destination brands: five guiding principles based on recent developments incorporate branding theory. Journal of Brand Management. 2007. Vol. 14. P. 240–254. DOI: 10.1057/palgrave.bm.2550065.

Kavaratzis M. From city marketing to city branding: towards a theoretical framework for developing city brands. Place Branding. 2004. Vol. 1. P. 58–73. DOI: 10.1057/palgrave.pb.5990005.

Kavaratzis M., Hatch M. J. The dynamics of place brands: an identity-based approach to place branding theory. Marketing Theory. 2013. Vol. 13. Iss. 1. P. 69–86. DOI: 10.1177/1470593112467268.

Ozer S. U. The role of culture in city branding. Strategic Place Branding Methodologies and Theory for Tourist Attraction. 2017. P. 227–244. DOI: 10.4018/978-1-5225-0579-2.ch011.

Paris convention and visitors bureau – visual identity. grapheine. 2016. URL: https://www.grapheine. com/en/portfolio/charte-graphique-de-loffice-tourismede- paris (Last accessed: 09.08.2024).

Rose, G. Visual methodologies: an introduction to researching with visual materials (4th ed.). London: Sage, 2016. 347 p.

Schoja V. City Branding: How to position a city as a brand. Hamburg: Anchor Academic Publishing, 2016. 22 p.

Yong S. C., Ng D., Poh W. Visual representation for city branding and identity. International Journal for Multidisciplinary Research. 2023. Vol. 5. Iss. 3. P. 1–8. DOI: 10.36948/ijfmr.2023.v05i03.4159.

La Ville d'Arlon s'offre une nouvelle identité visuelle. l’avenir. 2022. URL: https://www. lavenir.net/regions/luxembourg/arlon/2022/03/14/ la-ville-darlon-soffre-une-nouvelle-identite-visuelle- ORARG3ZP3JHWXPZUM5MWC2DOUM/ (Last accessed: 08.03.2024).

Логотип міста Львова оновлять. Фотографії старого Львова. 2017. URL: https://photo-lviv.in.ua/ lohotyp-mista-lvova-onovlyat/ (дата звернення: 08.26.2024).

刘飞, 赵慧敏. 基于地域文化认同的城市品牌形象 识别性构建研究.包装工程. 2024. Vol. 16. P. 213–219. DOI: 10.19554/j.cnki.1001-3563.2024.16.021.

孟雪婧. 方言文化在城市品牌形象设计中的应用研 究 [ 硕士学位论文,广西师范大学]. 硕士. 2021. URL: https:// oversea.cnki.net/KCMS/detail/detail.aspx?dbcode=CMF D&dbname=CMFD202201&filename=1021617124.nh&u niplatform=OVERSEA&v=hP1WvKmuUfR7tnkIVCCHIS20 GvhdjuWoidOoqopgdhgKAIUYdHL4IVyPJTMmaAOB (Last accessed: 09.21.2024).

巴黎啟用全新城市LOGO. BRAND IN LABS. 2019. URL: https://www.brandinlabs.com/2019/01/28/ %E5%B7%B4%E9%BB%8E%E5%95%9F%E7%94%A8 %E5%85%A8%E6%96%B0%E5%9F%8E%E5%B8%82l ogo/ (Last accessed: 10.18.2024).

徐坚益. 蓝夹缬图案的再设计在温州城市品牌 形象设计中的运用 [ 硕士学位论文,上海工程技术大学]. 硕士. 2021. URL: https://oversea.cnki.net/KCMS/detail/detail. aspx?dbcode=CMFD&dbname=CMFD202301&filena me=1022615963.nh&uniplatform=OVERSEA&v=k-Iw0Js hzJbK3k6Y8M6HO1ZN6R00lRfzfzpnhVHryoHbCMI0Q64p OsRUCrfHI6B2 (Last accessed: 08.14.2024).

徐燕. 旅游城市品牌标识的视觉设计研 究. 美术教育研究. 2021. Vol. 23. P. 78–79. URL: http://222.134.6.173:5000/KCMS/detail/detail.aspx?f ilename=MSJY202123037&dbcode=CJFD&dbname=CJ FD2021 (Last accessed: 10.02.2024).

雍自高. 数字媒体艺术影响下的视觉传达设计 发展趋势研究. 大众文艺.2023. Vol. 23. P. 46–48. DOI: 10.20112/j.cnki.ISSN1007-5828.2023.23.015.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-03

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО