СИМВОЛІКА ТА ГРАФІЧНІ ПРИЙОМИ У ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНІЙ АЙДЕНТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.34.36Ключові слова:
військово-патріотична айдентика, символіка, графічні прийоми, військові символи, візуальна комунікація, національні образи, кольорова гамма, типографіка, емоційний вплив.Анотація
Анотація. У роботі досліджено основні елементи візуального впливу, такі як кольорова гамма, типографіка, композиційні рішення та символіка, що мають на меті створення емоційного зв'язку зі споживачем та підкреслення національної ідентичності. Також аналізується використання військових символів, образів та технік у графічному дизайні для комунікації патріотичних ідей та підтримки культурної спадщини. Мета. Метою статті є окреслення особливостей застосування української символіки у дизайні сучасної айдентики військово-патріотичного спрямування. У публікації автори досліджують ключові візуальні елементи, що використовуються для формування впізнаваної та емоційно зарядженої айдентики у військово-патріотичному контексті. Методологія. Аналіз наукового дослідження теми та літературних джерел; характеристику символів і знаків; розкриття особливостей їх використання в інфографіці та структурі логотипу; проведення аналізу логотипів у військово-патріотичному контексті на сучасному етапі в практиці українських дизайнерів; визначення особливостей взаємодії засобів ідентифікації брендів у міському середовищі; окреслення прийомів відображення української історичної і національної символіки у композиційній структурі логотипів патріотичного спрямування. Результати. Автори статті аналізують роль символіки в гербах, прапорах, військовій атрибутиці та інших знакових образах у створенні патріотичного настрою та підсиленні емоційного впливу на аудиторію. Окрему увагу приділено графічним прийомам, включаючи використання кольору, типографіки, композиційних рішень та текстур, які сприяють посиленню військово-патріотичних асоціацій та за допомогою яких досягається трансформація символічного образу. Наукова новизна. Комплексний аналізі символіки та графічних прийомів, які використовуються у військово-патріотичній айдентиці. Вперше систематизовано основні елементи та візуальні рішення, що сприяють формуванню патріотичної ідентичності в сучасному українському контексті. Дослідження розкриває вплив графічних символів на емоційне сприйняття аудиторією та зміцнення національної свідомості. Практична значущість. Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає у виявленні графічних способів інтеграції знаково-символічних елементів у композиційну структуру об’єктів візуальної комунікації брендів. Отримані результати сприяють більш глибокому розумінню специфіки й ролі застосування знаків і символів, особливостей образно-асоціативного їх розкриття у військово-патріотичній айдентиці України.
Посилання
Айдентика: все, що створює індивідуальність. URL: https://rocketmen.com.ua/ua/ article/identity. (дата звернення 26.08.2024).
Айдентика: навіщо бренду візуальне «обличчя» і як його створити. URL: https://sendpulse.ua/ blog/creating-a-brand-identity. (дата звернення 25.08.2024).
Баб’як К.П., Бєлова М.О., Лобзова С.Л., Зінченко О.,О Метонімізовані назви сучасного англомовного неймінг-простору. Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей VI Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 25–26 листопада 2021 р. Полтава, 2021. С. 18–22.
Божко Т. В. Вплив Баугаузу та конструктивізму на формування мови сучасної інфографіки. Київ, 2020.
Борисова С., Пошук джерел натхнення при проєктуванні об’єктів арт-дизайну. Дизайн після епохи постмодерну: ідеї, теорія, практика: матер. Всеукр. наук.-практ. конф., 2021 р. ст. 190–199.
Геллер С., Кваст С. Графічні стилі. Від вікторіанців до хіпстерів. Нью-Йорк : Вид-во ArtHuss, 2019.
Знаково-символічні засоби візуальної ідентифікацій бренду. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/25973/1/ZSZVIB_mono_2024.pdf (дата звернення 25.08.2024).
Історія виникнення фірмового стилю. [Електронний ресурс]. URL : https://ua.waykun.com/ articles/istorija-viniknennja-firmovogo-stilju.php (дата звернення 12.09.2024)
Карпов В.В. Українська звитяга у символах.: Видавець Олег Філюк. Київ, 2016. С. 133–144.
Манич Н. Є., Галенко К. О. Роль фірмового стилю у просуванні освітніх послуг (на прикладі приватних шкіл вивчення іноземної мови). Сучасні світові тенденції розвитку науки та інформаційних технологій : матеріали ІІІ Міжнародної науково- практичної конференції, 22–23 травня 2020 р. Одеса : ГО Інститут інноваційної освіти, 2020. C. 52–57.
Мілліган Е., Бейлі С., Міфи про брендинг. Київ : Вид-во Фабула, 2019.
Мухіна М.В. Оцінка як спосіб формування іміджу організації М.В. Мухіна Вісник. Волгоградського держ. ун-та. Сер. 2. Мовлення. 2016. №1 (13). С. 33–37.
Навіщо проводити дослідження. URL : https://www.arthuss.com.ua/books-blog/190708 (дата звернення: 15.09.2024)
Перерва П., Г., Проблеми управління інноваційним розвитком. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2019. № 4. С. 230–235.
Саленбахер Ю., Як знаходити можливості, розвиватися і виділятися. 2018.
Слободянюк М.,В., Військова символіка. Українське геральдичне товариство. URL: http:// uht.org.ua/ua/part/vijsjkova_symvolika/ (дата звернення 28.09.2024).
Стулень К. Нова айдентика українського війська: як реалізується ідея «не виглядати так, як ворог». URL: https://novynarnia.com/2020/10/14/novaajdentyka1/. (дата звернення 02.10.2024).
Топ-10 трендів логотипів на 2023 рік, на які варто звернути увагу. URL : https://www. zilliondesigns.com/blog/logo-trends-2023/ (дата звернення: 15.09.2024)
Топ-3 заклади у Львові із революційними мотивами. URL: https://tvoemisto.tv/news/top3_zaklady_u_lvovi_iz_revolyutsiynymy_motyvamy_69432. html (дата звернення 25.08.2024).
Удріс-Бородавко Н.С. Графічний дизайн з українським обличчям. «ArtHuss». 2023. C. 5