ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПРОЄКТУВАННЯ БАГАТОРІВНЕВИХ ПАРКІНГІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.34.16Ключові слова:
досвід проєктування сучасних багаторівневих паркінгів, легкі металеві конструкції, спеціалізований паркінг.Анотація
Анотація. Дослідження має на меті розроблення та теоретико-практичне обґрунтування принципів проєктування багаторівневих паркінгів. Після проведення аналізу джерельної бази та наукових праць, присвячених проєктуванню паркінгів, автостоянок в Україні, проведено дослідження поточного стану розглянутої проблеми та визначено необхідність розроблення принципів архітектурно-планувальної організації багаторівневих паркінгів, яка є найактуальнішою проблемою в сучасній Україні. У статті проведено дослідження існуючої світової практики багаторівневих паркінгів. Розглянуто питання розвитку сучасних багаторівневих паркінгів в Україні. Мета. Обґрунтувати та визначити основні тенденції розвитку архітектури паркінгів, а також їх функціональне призначення; розглянути світову практику проєктування. Методологія. Для обґрунтування результатів використовується аналіз літературних джерел та іноземного досвіду. Результати. Досліджень показали такі основні принципи проєктування багаторівневих паркінгів, функціональної диференціації; безбар’єрності архітектурного середовища; естетично-візуального сприйняття; містобудівного просторового розміщення; економічної ефективності та екологічно-компенсуючий. Наукова новизна дослідження полягає у комплексному аналізі та формуванні багаторівневих паркінгів, а також їхнього впливу на навколишнє середовище. Дослідження охоплює не тільки архітектурні складники, а й новаторські методи використання інтерактивних технологій. Практична значущість. Основні принципи проєктування багаторівневих паркінгів можуть бути використані у практичній діяльності архітекторів, дизайнерів та організації дозвілля, що дасть змогу провадити під час їх проєктування креативні ідеї та ефективні засоби створення гармонійного середовища.
Посилання
Авдєєва Н. Ю. Принципи організації об’єктів зберігання індивідуальних транспортних засобів громадян в структурі житлової забудови на територіях, наближених до аеропортів. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. 2009. № 21. С. 170–175.
Автопарк України досяг 10 мільйонів одиниць: який середній вік авто? Auto 24. Київ. URL: https://auto.24tv.ua/avtopark_ukrainy_v_2021_rotsi_ statystyka_n28094 (дата звернення 19.08.2024).
Бібер С. Г. Ефективність використання міських територій при проектуванні автостоянок і гаражів. Проблеми розвитку міського середовища. 2009. № 1. С. 31–36.
ДБН В.2.3-19-2018 Споруди транспорту. Київ. Держбуд України, 2019. 185 с.
ДБН А.2.2-1:2021 Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище. Київ. Держбуд України, 2022. 23 с.
ДБН В.2.3 - 15:2007. Автостоянки та гаражі для легкових автомобілів. Київ. Держбуд України, 2007. 35 с.
Кисіль С.С. Принципи архітектурно- планувальної організації багатоповерхових автостоянок (на прикладі найкрупніших міст України) : автореф. дис……кан. архітектури: 18.00.02. Київ, 2016. 21 с.
Костюченко О., Цвіркун Д. Фактори, що впливають на формування багаторівневих паркінгів. Сучасні проблеми науки і техніки: перспективи подальшого розвитку: тези доповідей XXXVІІ міжнар. наук.-прак. конф. м. Берген, 4–6 вересня 2024 р. Берген, 2024. С. 17–19.
Куцевич В.В., Кисіль С.С. та ін. Принципи архітектурно- планувальної організації багатоповерхових автостоянок: колективна наукова монографія. Київ. УЦСБ, 2018. 184 с.
Лінда С.М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд: навчальний посібник. Львів, 2010. 608 с.
Ландшафтні умови як інтегральний фактор формування стану навколишнього середовища. URL: https://studopedia.info/3-74749.html (дата звернення: 10.08.2024).
Муравйов В. В. Інтелектуальні будівлі і новітні технології інженерного забезпечення та автоматизації при проектуванні, будівництві та експлуатації будівель і споруд. Енергозбереження. 2002. №5. С. 38–43.
Осєтрін М. М., Беспалов Д. О. Дослідження транспортних і пішохідних потоків на перетинах міських магістралей в різних рівнях. Містобудування та територіальне планування. 2010. № 36. С. 333–337.
Панченко Т.Ф. Туристичне середовище: архітектура, природа, інфраструктура: монографія. Київ. 2009. 176 с.
Рябова О.В., Методи архітектурного моделювання міських громадсько-транспортних вузлів: дис... кандидата архітектури: 18.00.01. Харків, 2007. 180 с.
Федосова О. В., Давидюк Г. В. Результати аналізу проектування гаражних комплексів: вітчизняний і закордонний досвід. Містобудування та територіальне планування, 2009. № 11–12. С. 170–175.
Цигичко С. П. Оцінка критеріїв еколого- естетичної комфортності архітектурного середовища сучасних міст. Комунальне господарство міст. 2009. №86. С. 421–429.
Archilovers. Plaça d’Europa Parking. 2012. URL: https://www.archilovers.com/projects/64584/ placa-d-europa-parking.html (дата звернення 17.09.2024).
Archdaily. P+R Car Park Zutphen / Moederscheim Moonen Architects. 2017. URL: https:// www.archdaily.com (дата звернення 17.09.2024).
Danze Blood Architects. T3 Parking Structure. 2012. URL: https://john-blood.squarespace. com/t3-parking-structure (дата звернення 17.09.2024).
Henley S. The Architecture of Parking. 2007. URL: https://www.researchgate.net/ publication/259853272_The_Architecture_of_Parking_ by_SIMON_HENLEY (дата звернення 01.10.2024).
Marià Castelló, Arquitectura. Plaça d'Europa Parking. URL: https://m- ar.net/placa-deuropa-parking (дата звернення 17.09.2024).
1111 Lincoln Road by Herzog & de Meuron. URL: http://www.dezeen.com/2010/04/19/1111- lincoln-road-by-herzon-de-meuron/ (дата звернення 17.09.2024).