КОМПЛЕКСНИЙ ОГЛЯД ДИЗАЙНУ ІНТЕРАКТИВНИХ ЦИФРОВИХ ЕКСПОЗИЦІЙ НА ОСНОВІ ДОСВІДУ ВІДВІДУВАЧІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.32.22Ключові слова:
інтерактивний цифровий дизайн експозицій, досвід аудиторії, перспективний дизайн експозицій, цифрові технології, залучення аудиторіїАнотація
Мета. Ця стаття містить комплексний огляд дизайну інтерактивних цифрових експозицій, зосереджуючись на досвіді аудиторії. Робота має на меті відобразити еволюцію дизайну експозиції, оцінити вплив елементів дизайну та дослідити майбутні наслідки. Методологія. В роботі використано хронологічний підхід з аналізом наукових статей і матеріалів конференцій. Вона об’єднує міждисциплінарні аспекти, такі як дизайн, технології та психологія, визначаючи прогалини в дослідженнях і майбутні напрямки. Результати. Основні спостереження включають еволюцію від технологічно орієнтованого дизайну до орієнтованого на користувача та зростаючу інтеграцію психології в дизайн. Це підкреслює важливість єдиної теоретичної основи та різноманітних потреб відвідувачів у майбутніх дослідженнях. Наукова новизна полягає в комплексному, хронологічному підході та інтеграції різних дисциплін, забезпечуючи новий погляд на еволюцію та майбутнє дизайну інтерактивних цифрових експозицій. Практичне значення. Цей огляд слугує ресурсом для дослідників, дизайнерів і музейних професіоналів, керуючи дизайном інтерактивних цифрових експозицій для підвищення залучення аудиторії та досвіду.
Посилання
Awad A.K., Shokry M. Cultural and Recreational Complex. Journal of Critical Reviews. 2020. Vol. 7(8). DOI 10.31838/jcr.07.08.57.
Chen-Burger Y.H., Tate A. Fish4Knowledge: a Virtual World Exhibition Space for a Large Collaborative Project. Journal of Virtual Studies. 2016. Vol. 7(1). P. 34–38.
Cultraro M., Gabellone F., Scardozzi G. The virtual musealization of archaeological sites: between documentation and communication. Proceedings of the 3rd ISPRS International Workshop 3D-ARCH. 2009. P. 25–28.
Dosch M. Expecting violence: Richard Serra’s Gravity, the US Holocaust Memorial Museum and countermonuments. Sculpture Journal. 2017. Vol.26(2). P 217–234. DOI 10.3828/sj.2017.26.2.6.
Fu Y., Zhao H., July. Realization of Digital Museum Design System Based on 3D Technology. 2022 International Conference on Artificial Intelligence and Autonomous Robot Systems (AIARS). IEEE, 2022. P. 237–241. DOI 10.1109/AIARS57204.2022.00060.
Hatala M., Kalantari L., Wakkary R., Newby K. Ontology and rule based retrieval of sound objects in augmented audio reality system for museum visitors. Proceedings of the 2004 ACM symposium on Applied computing. 2004. P. 1045–1050. DOI 10.1145/967900.968114.
Hinrichs U., Schmidt H., Carpendale S. EMDialog: Bringing information visualization into the museum. IEEE transactions on visualization and computer graphics. 2008. Vol. 14(6). P. 1181–1188. DOI 10.1109/TVCG.2008.127.
Jo Y.H., Kim J., Cho N.C., Lee C.H., Yun Y.H., Kwon D.K. A study on planning and platform for interactive exhibition of scientific cultural heritage. The International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences. 2019. Vol. 42. P. 605–607. DOI 10.5194/isprs-archives-XLII-2-W15-605-2019.
Khan M. Technology intervention for the preservation of intangible cultural heritage with motion detecting technologies. Qatar Foundation Annual Research Forum (Vol. 2012, No. 1, p. CSP1). Qatar: Bloomsbury Qatar Foundation Journals, 2012. DOI: 10.5339/qfarf.2012.CSP1.
Lin Y. Research on interactively digital display for cultural heritage-discovering the Hall of mental cultivation: a digital experience exhibition. Asia-pacific Journal of Convergent Research Interchange. 2020. Vol. 6(8). P. 51–67. DOI: 10.47116/apjcri.2020.08.06.
Lo P., Chan H.H., Tang A.W., Chiu D.K., Cho A., See-To E.W., Ho K.K., He M., Kenderdine S., Shaw, J. Visualising and revitalising traditional Chinese martial arts: Visitors’ engagement and learning experience at the 300 years of Hakka Kungfu. Library Hi Tech. 2019. Vol. 37(2). P. 269–288. DOI: 10.1108/LHT-05-2018-0071.
Mahieux P., Biannic R., Kubicki S., Querrec R. SABLIER: a Tangible Interactor to Navigate through Space and Time. Proceedings of the 2022 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. 2022. P. 1–12. DOI: 10.1145/3491102.3517567.
Nagash M., Shokry, M., Kids Edutainment Center. Journal of Critical Reviews. 2020. Vol. 7(8). DOI: 10.31838/jcr.07.08.139 (19).
Not E., Petrelli D. Empowering cultural heritage professionals with tools for authoring and deploying personalised visitor experiences. User Modeling and User-Adapted Interaction. 2019. Vol. 29(1). P. 67–120. DOI: 10.1007/s11257-019-09224-9.
Rauschenbach U., Putz W., Wolf P., Mies R., Stoll, G. A scalable interactive TV service supportingsynchronized delivery over broadcast and broadband networks. IBC 2004 Conference, Amsterdam, the Netherlands. 2004.
Sharji E.A., Peng L.Y., Woods P.C., Abidin R.L.Z. Visitors’ Interaction in an Experiential Designed Environment: A Case Study of a Multimedia Gallery. Wacana Seni Journal of Arts Discourse. 2022. Vol. 21. DOI: 10.21315/ws2022.21.5.
Slattery B., Lyons L., Pazmino P.J., Silva B.A.L., Moher T. How interpreters make use of technological supports in an interactive zoo exhibit. Boulder, CO: International Society of the Learning Sciences, 2014. DOI: 10.22318/icls2014.198.
Stuedahl D. Editorial. Digital Creativity. 2014. Vol. 25(3). P 187–189.
Tian C., Xiong W., Tong Y., The Influence of Emotional Psychology on Museum with Interactive Design. 2021 16th International Conference on Computer Science & Education (ICCSE). IEEE, 2021. P. 177–182. DOI: 10.1109/ICCSE51940.2021.9569711.
Tso A.W.B., Lau J.M.Y. Visitors’ perception of a multimodal exhibition: A case study at the Hong Kong heritage museum. Digital humanities and new ways of teaching. 2019. P. 177–193. DOI: 10.1007/978-981-13-1277-9_10.
Vosinakis S., Tsakonas Y. Visitor Experience in Google Art Project and in Second Life-based Virtual Museums: A Comparative Study. Mediterr. Archaeol. Archaeom. 2016. Vol. 16(5). P. 19–27. DOI: 10.5281/zenodo.204963.
Walker K., Winters N. Learning with ‘noninteractive’ technology. Technology and Learning Research Symposium, 2005.
Zhang N. Design and Implementation of Digital Exhibition Hall Based on Virtual Reality Technology. 2022 International Conference on Big Data, Information and Computer Network (BDICN). IEEE, 2022. P. 596–601. DOI: 10.1109/BDICN55575.2022.00115.