АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЕЛЕКТРОННИХ МАНЕКЕНІВ І БОДІСКАНЕРІВ ДЛЯ ДИЗАЙНУ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ОДЯГУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.31.19

Ключові слова:

електронний манекен, бодісканер, візуалізація, автоматизована система, дизайн одягу, 3D-технології, САПР, проєктування одягу, віртуальний одяг, 3D-одяг, сенсори, датчики.

Анотація

Анотація. Мета – проаналізувати особливості застосування електронних манекенів і бодісканерів у процесах проєктування та візуалізації одягу; надати характеристику їхніх функціональних і технічних можливостей на прикладі програмних продуктів провідних світових фірм; визначити взаємозв’язок між електронними манекенами та бодісканерами в контексті їхнього впливу на якість і ефективність процесів створення одягу. Методологія дослідження зумовлена комплексним вивченням тематики й охоплює методи аналізу, синтезу, індукції, метод структурно-системного аналізу джерел. Результати. Проведено аналіз літературних джерел за тематикою тривимірної візуалізації та проєктування одягу. Надано характеристики сучасних електронних манекенів і бодісканерів, а також розглянуто, як ці технології взаємодіють і доповнюють одна одну у створенні високоякісних дизайнів і візуалізації одягу. Визначено, що 3D-сканери дозволяють виконувати сканування анатомічних характеристик людського тіла з метою створення віртуального електронного манекена. У цьому процесі використовується відповідне програмне забезпечення для візуалізації, як-от Clo3D, Optitex – 3D Runway Design, Assyst – 3D Vidya та BROWZWEAR – VStitcher. Дані аспекти свідчать про перспективність і важливість упровадження сучасних технологій у сферу дизайну та виробництва одягу. Наукова новизна. На основі аналізу сформульовано характеристику функціональних і технічних аспектів електронних манекенів і бодісканерів, що дозволяє визначити їхню специфіку в контексті виробництва та дизайну одягу. Практична значущість. Результати дослідження мають практичну цінність, слугують основою для вдосконалення сучасних технологій у галузі дизайну одягу, а також визначають перспективи їх використання в індустрії моди.

Посилання

Сучасний напрям в індустрії моди: віртуальний одяг / А.М. Векліч та ін. Tendances scientifiques de la recherche fondamentale et appliquée. Plateforme scientifique européenne. 2020. P. 113–115. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/16 364/1/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3.pdf (дата звернення: 07.01.2024)

Залкінд. В.В. Проектування одягу засобами інформаційних технологій : монографія. Харків : Технологічний центр, 2014. 152 с.

Комп’ютерне проектування одягу : навчальний посібник / М.В. Колосніченко та ін. Київ : Освіта України, 2010. 183 с.

Сучасні інформаційні технології дизайну одягу. Дизайн одягу в полікультурному просторі : монографія / К.Л. Пашкевич та ін. Київ :

КНУТД, 2020. С. 254–264. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16290 (дата звернення: 02.01.2024).

Перспективи розвитку автоматизованого проектування одягу. Um : вебсайт. URL: http://um.co.ua/4/4-6/4-62060.html (дата звернення: 06.01.2024).

Ручка І.О. Використання сучасних 3D-сканерів для підвищення рівня якості вимірювань. Якість технологій та освіти. 2013. № 4. С. 56–61. https://doi.org/10.32347/2221-9293.2019.15.97-108.

Enhancing female clothing shopping experience by the use of the 3D body scanning technology / D. Campaniolo et al. The Garment Economy: Understanding History, Developing Business Models, and Leveraging Digital Technologies. Cham : Springer International Publishing, 2023. P. 321–345. URL: https://www.researchgate.net/publication/372748406_Enhancing_Female_Clothing_Shopping_Experience_by_the_Use_of_the_3D_Body_Scanning_Technology (дата звернення: 02.01.2024).

Digital Human Modeling: Apolinex software. Rafal Michalski : webpage. URL: http://rafalmichalski.com/software--apolinex-description.php (дата звернення: 06.01.2024).

Kinect with spatial data. Azure : webpage. URL: https://azure.microsoft.com/en-us/products/kinect-dk (дата звернення: 06.01.2024).

Official site Alvanon. URL: https://alvanon.com/ (дата звернення: 07.01.2024).

Official site ASSYST. URL: https://assystcis.com/3dscanirovanie/anthroscan/ (дата звернення: 06.01.2024).

Official site Browzwear. URL: https://browzwear.com/products/v-stitcher (дата звернення: 07.01.2024)

Official site MakeHuman. URL: http://www.makehumancommunity.org (дата звернення 06.01.2024).

Official site Presize. URL: https://www.presize.ai/technology (дата звернення: 06.01.2024).

Official site Shapify. URL: https://www.shapify.me/partner/booth (дата звернення: 06.01.2024).

Sheng-Fuu L., Shih-Che Ch. Create a Virtual Mannequin Through the 2-D. Image-based Anthropometric Measurement and Radius. International Journal of Advanced Computer Science and Applications. 2011. Vol. 2 (4). URL: https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=53e1124092240ea57f25d3bd71adf65406351140#page=71 (дата звернення: 02.01.2024).

Spelic I. Applying 3D scanning and CAD reverse engineering for clothing thermal analysis. Cogent Engineering. 2021. Vol. 8(1). P. 1–22. URL: https://www.researchgate.net/publication/356888457_Applying_3D_scanning_and_CAD_reverse_engineering_for_clothing_thermal_analysis (дата звернення: 02.01.2024).

Scanning 3D Full Human Bodies Using Kinects / J. Tong et al. Transactios on Visualization and Computer Graphics. 2012. Vol. 18 (4). P. 643–650. URL: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/6165146/ (дата звернення: 06.01.2024).

VITUS 3D body Scanner. Aniwaa : webpage. URL: https://www.aniwaa.com/product/3d-scanners/vitronic-vitus-3d-body-scanner/ (дата звернення:06.01.2024).

From early virtual garment simulation to interactive fashion design / P. Volino et al. Computer- Aided Design Journal. 2005. Vol. 37 (6). Р. 593–608. URL: https://www.academia.edu/27181556/From_early_virtual_garment_simulation_to_interactive_fashion_design (дата звернення: 02.01.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-13

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО