ЛОГОТИП КИЄВА (КАШТАН) ТА ЙОГО МІСЦЕ В ДИЗАЙНІ СТОЛИЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.29-30.26Ключові слова:
каштан, логотип, Київ, символ, символіка, дизайн, продукція, реклама, маркетинг, історія, продукція, імідж, просуванняАнотація
Метою публікації є систематизація й узагальнення відомостей щодо каштану як логотипу Києва та його місця у дизайні продукції у столиці України. Методологія. У статті використано такі методи дослідження: компаративний (під час зіставлення різних логотипів), типологічний та описовий методи аналізу ролі логотипів у рекламі, узагальнення (для підведення проміжних і заключних підсумків дослідження, формулювання висновків), комплексний підхід (дав змогу підпорядкувати всі елементи змісту та форми пропонованої статті меті й завданням дослідження). Результати. У статті встановлено основні історичні віхи еволюції каштану як емблеми Києва. Наукова новизна. Обґрунтовано підходи до розроблення маркетингової стратегії використання каштану як логотипу Києва. Практична значущість. Висновки, отримані у статті, можуть бути використані під час підготовки навчальних матеріалів з історії київської реклами. Висновки. Виявлено, що каштан став одним із символів Києва у царський період, а логотипом Києва – у радянські часи. Лист каштана використовується у дизайні у столиці України – від жетонів метро до сувенірів та одягу. Запропоновано етапи цілеспрямованого формування іміджу Києва з використанням логотипу каштану: підготовчий; визначення стратегії й концепції фірмового стилю Києва; виділення основної ідеї фірмового стилю з усіх варіантів та її візуалізація; розроблення логотипу; детальна проробка елементів фірмового стилю; розроблення брендбуку; патентний захист фірмового стилю. Логотип «київський каштан» може використовуватися на візитках, папках, листівках, конвертах, буклетах, бланках, календарях, на сувенірній продукції, а також на упаковці продуктів харчування («Київський торт» тощо). Структури місцевого врядування й міська громада загалом уже усвідомили вигоди, які Київ спроможний отримати за доцільного використання й науково окресленого підходу до реалізації своєї системи айдентики.
Посилання
Безсонова Л.М. До питання про дефініції у графічному дизайні: сучасний зміст поняття «логотип». Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. 2010. № 1. С. 257–260.
Безсонова Л.М. Морфологія логотипа в системі ідентифікаційної знакової. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2011. № 3. С. 47.
ДСТУ 3899-99. Дизайн і ергономіка. Терміни та визначення. Видання офіційне. Київ : Держстандарт України, 1999. 33 с.
Кияк-Редькович Л.Т. Полісеміотичність логотипів міст та брендів як тип візуально залежних текстів малої форми. Лінгвістика XXI століття: нові дослідження і перспективи. 2009. № 3. С. 129–137.
Кузнецова І.О., Буравська А.Р. Класифікація логотипів. Вісник ХДАДМ. 2010. Вип. 6. С. 23–26.
Офіційний логотип Києва планують переробити. Вже є пропозиція. URL: https://hmarochos.kiev.ua/2019/05/29/ofitsijnyj-logotyp-kyyeva-planuyutpererobyty-vzhe-ye-propozytsiya.
Рижова І.С., Прусак В.Ф., Мигаль С.П., Рєзанова Н.О. Дизайн середовища : словник-довідник. Львів : Простір-М, 2017. 360 с.
Скляренко Н.В., Ляшевський О.В. Сутність і призначення логотипу. Вісник ХДАДМ. 2010. Вип. 6. С. 91–95.
Arens W.F. Contemporary advertising / W. F. Arens. Boston [etc.] : Irwin: McGraw-Hill, 1999.
Belch G.E., Belch M.A. Introduction to advertising and promotion. Boston, Massachusetts : Irwin : McGraw-Hill, 1995. 762 p.
Bernstein D. Advertising Outdoors Watch this Space! London : Phaidon, 1997. 240 p.
Global Soft Power Index 2022: USA bounces back better to top of nation brand ranking. URL: https://brandfinance.com/press-releases/global-soft-powerindex-2022-usa-bounces-back-better-to-top-of-nationbrand-ranking.
How to use advertising to build strong brands / ed. J.P. Jones. Thousand Oaks, California[etc.] : Sage publications, 1999. 394 p.
It’s mine, don’t touch!: interactions at a large multi-touch display in a city centre/ Р. Peltonen, E. Kurvinen, A. Salovaara, G. Jacucci, T. Ilmonen, J. Evans, A. Oulasvirta, and P. Saarikko. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, CHI ’08. New York, NY, USA, ACM, 2008. Р. 1285–1294.
Niklewicz K. We need to talk about the EU : European political advertising in the post-truth era / Konrad Niklewicz ; Wilfried Martens centre for European studies (Brussels). Brussels : Wilfried Martens centre for European studies, 2017. 68 p.
Public relations and advertising theories: concepts and practices / B. Oğuz Aydın, Emine Şahin a. Özlem Duğan (eds.). Berlin : Peter Lang, 2018. 423 p.
Standard directory of advertisers. Vol. 2: Indexes. 1995. 1044 p.
Struppek M. Urban screens – the urbane potential of public screens for interaction. Visual Communication. 2006. № 5. Р. 173–188.
Surmanek J. Introduction to Advertising Media. Lincolnwood, Illinois : NTC Business Book, 1993. 359 p.
The advertising business : Operations. Creativity. Media planning. Integrated communications / ed. J.P. Jones. Thousand Oaks[etc.] : Sage Publications, 1999. 548 p.