ОПТИМІЗАЦІЯ ОСОБИСТОГО ІМІДЖУ: КІЛЬКІСНІ ЗМІНИ МОДИФІКАЦІЇ ЗАЧІСКИ ТА МАКІЯЖУ

Автор(и)

  • Володимир Анатолійович Забора Київський національний університет культури і мистецтв https://orcid.org/0000-0001-6273-5430

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.29-30.20

Ключові слова:

модифікація зачіски, модифікація макіяжу, трансформація, візуальний вплив, управління зовнішністю

Анотація

Мета роботи – розкрити зміни в особистому іміджі, які зумовлені окремими модифікаціями зачіски та макіяжу. Методологія дослідження передбачає огляд кількісних досліджень модифікацій зачіски й макіяжу, що відображають соціально-психологічні трансформації носія. Використано аксіоматичний підхід до пошукового аналізу вторинних джерел. Науковою новизною дослідження є синтез психологічних та естетичних результатів дизайну стилю обличчя, досягнутих за допомогою макіяжу й зачіски. Висвітлено багатовимірний вплив використання різних методів неінвазивної модифікації обличчя, що суттєво впливають на загальний імідж особистості та її самоефективність. Дослідження в просторі психоестетики є важливим складником для розуміння стильового рішення як свідомого й ефективного. Голістична перспектива в пізнанні особистого іміджу враховує не лише фізичні зміни, а й пов’язані з ними психологічні та соціокультурні наслідки, що розширює традиційний дискурс у сфері дизайну. Висновки. Удосконалення власного іміджу за допомогою неінвазивних практик зміни cтилю обличчя, таких як нанесення макіяжу й зачіска, є основою для глибинної перебудови образу агента. Ці поверхневі втручання мають значний вплив на особистість носія, змінюючи його тілесний спосіб буття й контекст самопрезентації. Висвітлено доцільність звернення до парадигми естетичної медицини «Менше – це більше», що слугує основою для естетизації й ефективного саморозкриття. Підкреслено вирішальну роль технік модифікації особистого іміджу, таких як нанесення макіяжу і зачіска, у формуванні внутрішньої та сприйманої ідентичності людини. Ефект цих технік виходить за межі простих стилістичних рішень і має значні наслідки навіть для найтонших естетичних коригувань самосприйняття й суспільного уявлення. Ця стаття висвітлює необхідність усебічного розуміння цих практик неінвазивної модифікації особистого образу.

Посилання

Дихнич Л., Харченко А. Створення індивідуального стилю на основі аналізу потреб споживача. Україна у світових глобалізаційних процесах: культура, економіка, суспільство : тези доповідей ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 24–25 березня 2021 р. Київ : КНУКіМ, 2021. Ч. 1. С. 167–169. URL: https://kuk.edu.ua/nauka/#tab-1-3-1.

Момчилова А. Колір як образотворчий засіб гриму. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2018. №. 28. С. 294–299. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrkm_2018_28_51.

Момчилова А. Науково-теоретичні засади дослідження гриму в мистецьких практиках. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство». 2018. № 38. С. 259–268. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141828.

Braccini F. «Less is more»: A new concept in aesthetic medicine. Rev Laryngol otol rhinol. 2017. Vol. 138. № 2. P. 35–39.

Korichi R., Pelle-de-Queral D., Gazano G., Auber A. Why women use makeup: Implication of psychological. Journal of cosmetic science. 2008. Vol. 59. P. 127–137.

Langlois J.H., Kalakanis L., Rubenstein A.J., Larson A., Hallam M. & Smoot M. Maxims or myths of beauty? A meta-analytic and theoretical review. Psychological bulletin. 2000. Vol. 126. № 3. P. 390. DOI: https://doi.org/10.1037/0033-2909.126.3.390.

Palumbo R., Fairfield B., Mammarella N., Di Domenico A. Does make-up make you feel smarter? The «lipstick effect» extended to academic achievement. Cogent Psychology. 2017. Vol. 4. № 1. P. 1327635. DOI: https://doi.org/10.1080/23311908.2017.1327635.

Russell R., Batres C., Courrèges S., Kaminski G., Soppelsa F., Morizot F., Porcheron A. Differential effects of makeup on perceived age. British Journal of Psychology. 2019. Vol. 110. № 1. P. 87–100. DOI: https://doi.org/10.1111/bjop.12337.

Samson N., Fink B., Matts P.J. Visible skin condition and perception of human facial appearance. International Journal of Cosmetic Science. 2010. Vol. 32. № 3. P. 167–184. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-2494.2009.00535.x.

Tran A., Rosales R., Copes L. Paint a better mood? Effects of makeup use on YouTube beauty influencers’ self-esteem. Sage Open. 2020. Vol. 10. № 2. P. 2158244020933591. DOI: https://doi.org/10.1177/2158244020933591.

Wu J. Cross-cultural Study of Aesthetic Concepts and Philosophical Depth – Taking Makeup as an Example of Eastern and Western Aesthetics. Journal of Sociology and Ethnology. 2023. Vol. 5. № 3. P. 121–126. DOI: https://doi.org/10.23977/jsoce.2023.050318.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО