РОЛЬ ДИЗАЙНУ У СТВОРЕННІ ФІРМОВОГО СТИЛЮ

Автор(и)

  • Анатолій Григорович Шаповал Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0002-0327-2103
  • Оксана Володимирівна Мазніченко Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0001-8517-4955
  • Алла Миколаївна Осадча Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0001-5153-8028

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.28.23

Ключові слова:

дизайн, управління дизайном, графічний дизайн, фірмовий стиль, реклама, маркетинг, історія, продукція, імідж, просування

Анотація

Метою даної публікації являється систематизація й узагальнення відомостей щодо ролі дизайну в конструюванні фірмового стилю. Методологія. У публікації використані такі методи дослідження: компаративний (при зіставленні різних логотипів), типологічний та описовий методи аналізу ролі дизайну в конструюванні фірмового стилю, узагальнення (для підведення проміжних і заключних підсумків дослідження, формулювання висновків), комплексний підхід (дозволив підпорядкувати усі елементи змісту та форми пропонованої статті меті й завданням дослідження). Результати. У статті встановлені основні віхи співвідношення дизайну й конструювання фірмового стилю. Наукова новизна. Обґрунтовані підходи до розробки маркетингової стратегії використання дизайну в ході розробки фірмового стилю. Практична значущість. Висновки, отримані у статті, можуть бути використані під час підготовки навчальних матеріалів з історії фірмового стилю й реклами. Висновки. Виявлено, що дизайн відіграє важливу роль у кожному вимірі фірмового стилю, будь-то зосередження на сильних сторонах організації в традиційному підході, задоволення незадоволених потреб споживачів у перехідному періоді або залучення нових клієнтів чи успішне використання ідей розробки нових продуктів у трансформаційному бізнес-вимірі. Графічний дизайн розвиває ідентичність бізнесу за допомогою брендингу, починаючи від створення та макета логотипу, вибору кольорів і супутніх матеріалів бренду, які використовуються для просування та реклами продуктів. За допомогою графічного дизайну та брендингу це допомагає бізнесу будувати цінності, як дизайн продукту передає інформацію та які емоції дизайнер прагне, щоби цільова аудиторія відчувала. По суті, графічний дизайн і брендинг йдуть рука об руку. Ідентифікація бренду не може бути створена без візуальних елементів, що її оточують. Існує чіткий зв’язок між фірмовим стилем та архітектурою бренду. Налагоджена архітектура бренду є передумовою для початку процесу розробки фірмового стилю. Управління дизайном – це не єдина галузь, яка повинна бути залучена до розробки та управління корпоративним стилем і брендингом. Фірмовий стиль, безумовно, вимагає підтримки з боку керівництва певної компанії. Ресурси в розробці фірмового стилю повинні бути об’єднані зсередини фірми, яка розробляє фірмовий стиль, та її зовнішніх консультантів.

Посилання

Гладун О. Глобалізаційний і національний вектори розвитку графічного дизайну України. Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії : Зб. наук. пр. Київ : ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України, 2007. Вип. 7. С. 45–49.

Даниленко В. Майбутнє європейського дизайну: Чехія, Польща, Україна. Харків : Колорит, 2007. 197 с.

Даниленко В.Я. Дизайн. Харків : ХДАДМ, 2003. 320 с.

ДСТУ 3899-99. Дизайн і ергономіка. Терміни та визначення. Видання офіційне. Київ : Держстандарт України, 1999. 33 с.

Рижова І. Методи, принципи, підходи до аналізу дизайнерської культури як умови гармонізації відносин людини, природи, суспільства. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2016. Вип. 66. С. 192–205.

Сафонова Т.В. Багатогранність мистецтва екслібриса. Молодий вчений. 2016. № 4. С. 678–681.

Сбітнєва Н.Ф. Тенденції розвитку сучасного графічного дизайну: повернення до рукотворності. Вісник ХДАДМ. 2015. № 4. С. 60–66.

Хмельовський О.М. Графічний дизайн. Луцьк : Терен, 2008. 160 с.

Яремчук О. Художні засади синтезу проектних і виробничих процесів дизайну акциденції. Українська академія мистецтв. Дослідницькі та науково-методичні праці. 2006. № 13. С. 237–246.

Arens W. F. Contemporary advertising / W. F. Arens. Boston[etc.] : Irwin: McGraw-Hill, 1999.

Belch G. E. Introduction to advertising and promotion / G. E. Belch, M. A. Belch. Boston, Massachusetts : Irwin : McGraw-Hill, 1995. 762 p.

Bernstein D. Advertising Outdoors Watch this Space! London : Phaidon, 1997. 240 p.

Global Soft Power Index 2022: USA bounces back better to top of nation brand ranking. [Електронний ресурс]. URL: https://brandfinance.com/press-releases/global-soft-power-index-2022-usa-bounces-back-betterto-top-of-nation-brand-ranking.

How to use advertising to build strong brands / ed. J. P. Jones. Thousand Oaks, California[etc.] : Sage publications, 1999. 394 p.

It’s mine, don’t touch!: interactions at a large multi-touch display in a city centre / Р. Peltonen, E. Kurvinen, A. Salovaara, G. Jacucci, T. Ilmonen, J. Evans, A. Oulasvirta, and P. Saarikko. – In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, CHI ’08. New York, NY, USA, ACM, 2008. Р. 1285-1294.

Niklewicz K. We need to talk about the EU : European political advertising in the post-truth era / Konrad Niklewicz ; Wilfried Martens centre for European studies (Brussels). Brussels : Wilfried Martens centre for European studies, 2017. 68 p.

Public relations and advertising theories: concepts and practices / B. Oğuz Aydın, Emine Şahin a. Özlem Duğan (eds.). Berlin : Peter Lang, 2018. 423 p.

Standard directory of advertisers. Vol. 2:Indexes. 1995. 1044 p.

Struppek M. Urban screens – the urbane potential of public screens for interaction. Visual Communication. 2006. № 5. Р.173-188.

Surmanek J. Introduction to Advertising Media. Lincolnwood, Illinois : NTC Business Book, 1993. 359 p.

The advertising business : Operations. Creativity. Media planning. Integrated communications / ed. J. P. Jones. Thousand Oaks[etc.] : Sage Publications, 1999. 548 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-16

Номер

Розділ

ДИЗАЙН