ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ТЕКСТИЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ В ДИЗАЙНІ ІНТЕР’ЄРУ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.28.16

Ключові слова:

навчальний простір, нова укрїнська школа, інклюзія, психоемоційний стан, колір, текстильні матеріали, біоніка, біонічні форми

Анотація

В статті надано аналіз використання сучасних матеріалів в дизайні інтер’єру для шкіл в сфері інклюзивної освіти, досліджуючи специфіку навчання для дітей з обмеженими можливостями. Визначено актуальні проблеми у створенні середовища, яке забезпечує доступність, комфорт та ергономіку. Проаналізовано доступность у навчальному середовищі, сенсорну чутливость та потреби в персоналізованому просторі для дітей з інклюзією. Наукова новизна статті полягає в її комплексному підході до проектування інтер’єру рекомендації щодо застосувння текстильних матеріалів в інтер’єрі, який відповідає практичним потребам дітей з обмеженими можливостями. Проаналізовано вимоги щодо створення шкільних інтер’єрів, які сприяють ефективному навчанню із використанням екологічних матеріалів в інтер’єрі. Досліджено введення елементів біофілії в дизайн та поєднання текстильних матеріалів та адаптовані меблі, щоб задовольнити вимоги щодо навчального простору для учнів із обмеженими властивостями. Дизайн представляє концепцію «біонічних форм» як новий підхід до дизайну інтер’єру, для створення ергономічних рішень та психоемоційного сприйняття.

Посилання

Закон України «Про освіту» № 3491-д від 04.04.2016

Іваночко У. І., Іськович Н. В. Перспективні тенденції розвитку шкіл. Містобудування та територіальне планування: наук. техн. зб. Київ, 2018. Вип. 71. С. 259–264.

Нетребенко А. Безпека дитині у школі. Безпека життєдіяльності. 2016. № 9, верес. С. 31–32.

Чупріна Н. В., Булатов В. А. Принципи урахування ергонамічних показників в інклюзивному дизайні середовищі. Art and Design. 2023. № 1. С. 163–171. URL: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.1.16

Міністерство освіти і науки України – нова українська школа. mon.gov.ua (ua). Процитовано 14 серпня 2019.

Доступність та універсальний дизайн: навчально-методичний посібник. Азін В. О., Грибальський Я. В., Байда Л. Ю., Красюкова-Еннс О. В. К., 2013. 128 с.

Михайленко В.Є., Кащенко О.В. Основи біодизайну: навч. посібник. Київ: Каравела, 2011. 224 с.

Тавхеладзе Н. Біоніка в дизайні : thesis. 2015. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15668

Калошин В. Ф. Колір та музика як засоби психічної саморегуляції. Практична психологія та соціальна робота. 2012. № 5 (158). С. 69–76.

Сенсорна інтеграція в реабілітації дітей із затримкою психомоторного ровитку / Д. О. Окушко та ін. Медсестринство. 2022. № 1. С. 59–61. URL: https://doi.org/10.11603/2411-1597.2022.1.12873

Троян Є. С. «Розумні» текстильні матеріали i вироби : thesis. 2017. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9037

Косенко Д. Новий освітній простір. Мотивуючий простір. Київ, 2019. 255 с.

Петрівна, Процик Марія. Круглий стіл з елементами тренінгового заняття «Модель формування успішного розвитку особистості учня у сучасному освітньому середовищі». naurok.com.ua (uk-UK). Процитовано 14 серпня 2019.

Архітектурна доступність шкіл: навч.-метод. посіб. / за заг.ред. Байди Л. Ю., Красюкової-Еннс О. В.; колек. авторів: Азін В. О., Грибальський Я. В., Байда Л. Ю., Красюкова-Еннс О. В. К., 2012. 88 с.

Березіна С., Конотопець В. Досвід розбудови інклюзивного. 2021. URL: https://doi.org/10.36074/logos-28.05.2021.v2.15

Михайленко В.Є. Основи біодизайну: навч. посібник / В.Є. Михайленко, О.В. Кащенко. К.: Каравелла, 2011. 224 с.

Формула Нової української школи – структура НУШ. Практика управління дошкільним закладом (укр.). 16 травня 2017. Процитовано 14 серпня 2019.

Автор. Сектор освіта – Нова українська школа. decentralization.gov.ua. Процитовано 14 серпня 2019.

ПРІОРІТЕТИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Всеосвіта (uk-UA). Архів оригіналу за 14 серпня 2019. Процитовано 14 серпня 2019.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-16

Номер

Розділ

ДИЗАЙН