ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОСТОРУ ЗАМІСЬКОГО ДИТЯЧОГО КЛУБУ

Автор(и)

  • Тетяна Вячеславівна Малік Київська державна академія державно-прикладного мистецтва і дизайну імені М. Бойчука https://orcid.org/0000-0001-7986-3957
  • Анна Олексіївна Ліповська Київська державна академія державно-прикладного мистецтва і дизайну імені М. Бойчука

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.27.22

Ключові слова:

дитячий клуб, дитячий простір, позашкільна освіта, навчальний заклад, дизайн, інтер’єр, діти, прийоми, дослідження

Анотація

Мета. Дослідити принципи дизайну інтер’єрів закладів позашкільної освіти дітей, що направлені на формування гармонійного художньо-естетичного образу закладу. Актуальність дослідження зумовлено необхідністю вдосконалення підходів щодо формування розвивального середовища в закладах позашкільної освіти дітей. Ефективність позашкільної освіти нині є невід’ємною частиною процесу підвищення соціальної культури населення, що формує позитивний імідж нашої держави. Соціальна архітектура та дизайн постійно змінюються та розвиваються, інтегрують новітні технології та традиційні прийоми. Наукова новизна. Застосований комплексний підхід у дизайні інтер’єрів закладів позашкільної освіти дітей, з урахуванням принципів дизайну, що направлені на виховання особистості з високим рівнем духовності та культури, яка може самостійно ухвалювати важливі рішення, гнучко реагувати на зміни обставин, творчо мислити. Уперше комплексно розглянуто проблему дизайну інтер’єрів і екстер’єрів закладів позашкільної освіти; визначено, що для подолання соціальної депривації та девіантної поведінки важливі впровадження та використання принципів дизайну інтер’єру, що підвищують самооцінку вихованців закладів шляхом творчого стимулювання, прийомами профорієнтації та використання позитивного впливу тематичних концепцій єдності природи та людини; визначено принципи та прийоми в дизайні інтер’єрів закладів. У вступі було обґрунтовано актуальність дослідження, поставлено мету та відповідні завдання, сформульовано об’єкт і предмет наукової роботи. Відповідно до цього було визначено наукову новизну, з’ясовано практичну та теоретичну цінність роботи, представлено результати апробації дослідження. Були визначені типологічні принципи формування просторового середовища заміського дитячого клубу. Опрацьований досвід проєктування іноземних і місцевих закладів позашкільної освіти.

Біографії авторів

Тетяна Вячеславівна Малік, Київська державна академія державно-прикладного мистецтва і дизайну імені М. Бойчука

Професор

Анна Олексіївна Ліповська, Київська державна академія державно-прикладного мистецтва і дизайну імені М. Бойчука

Postgraduate student of the Faculty of Environment Design

Посилання

Anan’ev, B.G., Rybalko, E.F. (1964). Osobennosti vospriyatiya prostranstva u deteiy [Peculiarities of space perception in children] / B.G. Anan’ev, E.F. Rybalko. Prosvita. 128.

Berezivska, L., Bohdanova, A. (2009). Reformuvannia shkilnoi osvity v Ukraini u ХХ stolitti [Reforming school education in Ukraine in the twentieth century] : monohrafiia. 406 [in Ukrainian].

Boichuk O. (2017). Dyzain v oblashtuvanni diisnosti [Design in the arrangement of reality]. Rehionalnyi dyzain i osvita: potentsial suchasnosti : materialy II Vseukr. naukovo-metod. konf. 126–131 [in Ukrainian].

Gnatiuk, L., Kucherenko, U. (2016). Osoblyvosti formotvorennia seredovyshcha navchalnykh zakladiv [Features of the formation of the environment of educational institutions]. Suchasni problemy nauky : tezy dopovidei KhVII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii molodykh uchenykh i studentiv. 5–14 [in Ukrainian].

Gnatiuk, L., Yarmolenko, N. (2011) Aspekty formuvannia seredovyshcha dytiachykh doshkilnykh zakladiv [Aspects of forming the environment of preschool institutions]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia : naukovo-tekhnichnyi zbirnyk. Vyp. 28. 199–206 [in Ukrainian].

Gnatiuk, L., Kurakina, A. (2011). Formuvannia seredovyshcha vykhovannia v dytiachykh doshkilnykh zakladakh [Formation of educational environment in kindergartens]. Vizualnist u konteksti kulturnykh praktyk : materialy druhoi Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. 134–143 [in Ukrainian].

Holoborodko, V. (2012). Erhonomika dlia dyzaineriv [Ergonomics for designers] : pidruchnyk. KhDADM. 378 [in Ukrainian].

Danylenko, V. (2005). Dyzain Ukrainy u svitovomu konteksti khudozhnoproektnoi kultury [Design of Ukraine in the global context of art and design culture]. KhDADM. 244 [in Ukrainian].

Danylenko, V. (2003). Dyzain [Design] : pidruchnyk. KhDAKhM. 320 [in Ukrainian].

DBN B.2.2-12:2019 (2019). Planuvannia ta zabudova terytorii [Planning and development of territories] [Chynnyi vid 24 kvitnia 2019]. (Derzhavni budivelni normy Ukrainy) [in Ukrainian].

DBN B.2.2-5:2011 (2012). Planuvannia ta zabudova mist, selyshch i funktsionalnykh terytorii. Blahoustrii terytorii [Planning and development of cities, towns and functional areas. Improvement of territories]. [Chynnyi vid 1 veresnia 2012]. (Derzhavni budivelni normy Ukrainy) [in Ukrainian].

DBN V.2.5-28:2018 (2018). Pryrodne i shtuchne osvitlennia [Natural and artificial lighting]. [Chynni vid 1 bereznia 2019]. (Derzhavni budivelni normy Ukrainy) [in Ukrainian].

Kadurina, O. (2004). Optymizatsiia poshuku arkhitekturno-khudozhnoho obrazu dytiachoho sadka [Optimization of the search for the architectural and artistic image of the kindergarten]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv : zb . nauk. in. / za red. V.Ia. Danylenko. № 7. 166–173 [in Ukrainian].

Karavatska, N. (2009). Estetychni zakonomirnosti ihrovoho metodu u suchasnomu dyzaini, Aktualni filosofski ta kulturolohichni problemy suchasnosti [Aesthetic regularities of the game method in modern design, Actual philosophical and cultural problems of modernity] : zb. nauk. prats Kyivskoho natsionalnoho linhvistychnoho universytetu. № 23. 214–220 [in Ukrainian].

Koval-Tsepova, A. (2021). Pryntsypy dyzainu interieriv zakladiv sotsialnoho zakhystu ditei [Principles of interior design of institutions of social protection of children] : dys. kand. myst. : 17.00.07/5. 350 [in Ukrainian].

Kosenko, D. (2015). Uchnivski mebli: rozvytok, problemy, tendentsii [Student furniture: development, problems, trends]. Visnyk KNUTD. Tekhnichni nauky. Tekhnichna estetyka, dyzain ta mystetstvoznavstvo. № 3 (86) [in Ukrainian].

Merylova, I. (2018). Funktsionalno-planuvalna orhanizatsiia merezhi zakladiv pozashkilnoi osvity [Functional and planning organization of the network of out-of-school education institutions] : dys. … kand. arkh. Nauk : 18.00.04. 250 [in Ukrainian].

Mkhitarian, N., Kovalov, U., Malik, T., Safronov, V., Safronova, O. (2021). Dyzain seredovyshcha mista: bahatokryterialna optymizatsiia ta rozumni tekhnolohii [Urban environment design: multicriteria optimization and smart technologies] : pidruchnyk. Naukova dumka. 628 [in Ukrainian].

Obukhovska, E. (2010). Problemy suchasnoho stanu dyzainu interieriv spetsializovanykh serednikh navchalnykh zakladiv [problems of the current state of interior design of specialized secondary schools]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv. № 3. 108–114 [in Ukrainian].

Svirko, V., Boichuk, O., Holoborodko, V., Rubtsov, A. (2016). Dyzainerska diialnist: ekolohichne proektuvannia [Design activity: environmental design]. UkrNDI. 196 [in Ukrainian].

Staff (2018, September 21). McKinleyville Teen Center. LDA Partners. Retrieved November 6, 2022, from https://www.ldapartners.com/portfolio-content/mckinleyville-teen-center-interior [in English].

Haugland, R. (2022, July 6). The Dougy Center. Scott Edwards Architecture. Retrieved November 6, 2022, from https://www.seallp.com/work/healthcare/the-dougy-center [in English].

YMCA youth and Teen Development Center (Atlanta, GA). (n.d.). Retrieved November 6, 2022, from https://ymcaatlanta.org/ymca-locations/atlanta-teencenter/[in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-24

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО