ПЕРЕДУМОВИ ЩОДО СПОРУДЖЕННЯ ВОКЗАЛЬНИХ КОМПЛЕКСІВ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ ВИСОКОШВИДКІСНОГО РУХУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.27.13

Ключові слова:

вокзальний комплекс, високошвидкісний рух поїздів, принципи проєктування, розміщення станцій на території міста

Анотація

Мета дослідження полягає в проведенні аналізу перспектив впровадження високошвидкісного руху в Україні, надання оцінки ряду показників: першочергові напрямки, час перебування в дорозі, зручність розташування вокзальних комплексів та їхній зв’язок з інфраструктурою міста. На підставі досвіду країн з розвиненою мережею високошвидкісних магістралей сформулювати основні вимоги, що висуваються до вокзальних комплексів, які обслуговують перевезення пасажирів з підвищеними швидкостями. А також визначенні найкорисніших варіантів для реалізації в Україні. Зважаючи на те, що перспективи будівництва високошвидкісних магістралей обумовлюють ряд питань з улаштування нових чи модернізації існуючих вокзальних комплексів, виникають задачі щодо раціонального використання міської території, перепланування вокзалів, забезпечення комфортабельного добирання пасажирів до поїзда. В роботі проаналізовано загальні принципи проєктування вокзальних комплексів при організації високошвидкісного руху. Проведений аналіз дозволив намітити найбільш раціональні для України передумови щодо спорудження вокзальних комплексів високошвидкісних залізниць. Наукові дослідження закордонних вчених у різних країнах світу та аналіз, проведений авторами, дозволили виділити декілька груп стратегічної цінності, які забезпечуються за рахунок зручного розташування самої станції та обслуговування її всіма видами громадського транспорту. Авторами наведено приклад поїздки за принципом «від дверей до дверей» з точки зору пасажира, що дозволяє краще розуміти принципи розташування високошвидкісних станцій. Спорудження нової станції чи модернізація існуючої, як правило, зумовлюють зміни в планах розвитку забудови та реконструкції прилеглої території: реконструюються існуючі будівлі та споруди, з’являються нові житлові комплекси, офіси, заклади торгівлі та інші об’єкти соціального значення.

Біографії авторів

Олександр Васильович Степанчук, Національний авіаційний університет

Доктор технічних наук, професор

Оксана Сергіївна Чернишова, Національний авіаційний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Barash Yu. S., Momot A. V. (2012) Research approaches to the substantiation of economic feasibility of construction high-speed lines in Ukraine / Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti: zb. nauk.-prakt. statei. Kharkiv. Vyp. 40. S.83-86. [In Ukrainian]

Barash Yu. S., Korzhenevych I. P. (2008) The Role of Railway Transport of Ukraine in Ensuring a Well-Established Development Society / Visnyk DNUZT: zb.nauk. prats. Dnipropetrovsk. Vyp. 24. S. 201–206. [In Ukrainian]

Deineka O. H., Yurchenko Ye. (2017) Conceptual principles of the infrastructure system of fast railway trunks / Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti: zb. nauk.- prakt. statei. Kharkiv. Vyp. 59. S.52-61. [In Ukrainian]

Kyrpy H. N. (2004) ZRailways of the world in the XXI century / Dnipro: V-vo DNUZT. 224 s. [In Ukrainian]

Yeromina M. O., Troinikova O. M., Sapronova O.M. (2019) Analysis of international experience for the development of high-speed railway transport and questionnaire of its implementation in Ukraine / Infrastruktura rynku: elektronnyi nauk.-prakt. zhurnal. Odesa. Vyp. 33. S.35-42. Retrieved from http://marketinfr.od.ua/journals/2019/33_2019_ukr/7.pdf [In Ukrainian]

Kalashnikova T. Yu., Cherednichenko Yu. M. (2016) Determine the best model of using high-speed lines for railways of Ukraine / Zb. nauk.prats UkrDUZT. Kharkiv. Vyp. 162. S.177-182. [In Ukrainian]

Kysil S. V., Troinikova O. M. (2016) Research of stations from the point of view of more efficient provision of additional services to increase profitability / Tekhnolohichnyi audyt i rezervy vyrobnytstva: nauk. zhurnal. Kharkiv. Vyp. 6/5 (32). S.21-27. [In Ukrainian]

Kurhan M. B., Kurhan D. M. (2016) Theoretical foundations of the introduction of high-speed train traffic in Ukraine / Dnipro: Vyd-vo DNUZT. 283 s. [In Ukrainian]

Kurhan M. B., Kurhan D. M. (2018) Scientific–Technical Support of the Railway Ukraine–European Union: monohrafiia / Dnipro: Vyd-vo DNUZT. 268 s. [In Ukrainian]

Kurhan M. B. (2016) At the Root of the Highspeed and High-speed Trains in Ukraine / Ukrainska zaliznytsia: mizhnarodn. tekhn.-ekonom. zhurnal. № 2 (32). S. 34–36. [In Ukrainian]

Kurhan M. B. (2018) Problematic issues of European integration] / Ukrainska zaliznytsia: mizhnarodn. tekhn.-ekonom. zhurnal. № 5–6. S. 45–51. [In Ukrainian]

Kurhan M. B., Kurhan D. M. (2017) Scientific Approaches to Passenger Transport Forecasting in Ukraine / K Vahonnyi park: mizhnarodn. prof. zhurnal. № 11–12 (128–129). S. 25–29. [In Ukrainian]

Kurhan M. B., Korzhenevych I. P., Arsonov V. V. (2006) Organization of High-Speed Traffic with the Use of Rolling Stock with a Forced tilt Body Cars / Visnyk DNUZT: zb.nauk. prats. Dnipropetrovsk. Vyp. 11. S. 50–59. [In Ukrainian]

Nazarov O. O. (2019) Problems and Prospects of the High-Speed Passenger Railway Transport Development] Transportni systemy ta tekhnolohii perevezen: zb. nauk. prats DNUZT. Dnipro. Vyp.16. S. 77-82. [In Ukrainian]

National transport strategy of Ukraine for the period until 2030: Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30.05.2018 r. № 430-r. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text [In Ukrainian]

Ovichynnikova V. O., Popov D.O. (2021) Identificationof exogenous factors that cause the development of high-speed railway transportation / Prychornomorski ekonomichni studii: nauk.-prakt. zhurnal. Odesa. Vyp. 61. S.22-28. [In Ukrainian]

Kharlan V. I. (2010) The Choice of rational speeds for movement of passenger trains on the railway of the international transport corridors: avtoref. dys. k.t.n.: 05.22.06. Dnipropetrovsk. 24 s. [In Ukrainian]

Andersson T., Lindvert D. (2013) Station design on high speed railway in Scandinavia. Göteborg. 63 p. [In English]

Leboeuf M. (2018) High speed rail: fast track sustainable mobility. UIC. Paris. 76 p. Retrieved from https://uic.org/IMG/pdf/uic_high_speed_2018_ph08_web.pdf/ [In English]

Sandeepan R., Avijit M. (2019) Optimization of High-speed railway station location selection based on accessibility and environmental impact / ADBI Working Paper Series // Tokyo. – №953. 19 p. [In English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-24

Номер

Розділ

АРХІТЕКТУРА ТА БУДІВНИЦТВО