ІНКЛЮЗИВНІСТЬ ЦЕНТРІВ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2022.26.13

Ключові слова:

центр розвитку особистості; громадський центр; простір; інклюзивність

Анотація

Проаналізовано ситуацію в країні у сфері інклюзивності закладів освіти та розвитку, щоб сформулювати основні засади інклюзивності центру розвитку особистості. Обгрунтовано необхідність впровадження норм інклюзивності для того, щоб можливості людей з інвалідністю були такі ж як і можливості людей без фізичних вад. Мета. Визначення та узагальнення норм інклюзивності у будинках, що передбачають використання людьми різних вікових груп та можливість визначення найбільш раціонального принципу інклюзивності центру розвитку особистості. Методологія. Були використані такі методи дослідження: – емпіричні методи (визначення оптимальних умов мобільності та перебування інвалідів у центрах особистісного розвитку); метод планування експерименту (розробка теми дослідження); – теоретичні методи (аналіз досвіду впровадження інклюзивних норм у муніципальних будинках та запроектованій будівлі за матеріалами проекту); Результати. Висвітлено питання обґрунтованості запровадження інклюзивності у плануванні та регламентації просторового планування центрів розвитку особистості. Визначено вплив конструктивних частин, що відповідають нормам інклюзивності, на загальний вигляд будівлі. Наукова новизна. Обгрунтовано необхідність та раціональність впровадження інклюзивних норм у громадських будівлях вцілому, та в центрах розвитку особистості зокрема. Досліджено особливості сучасних способів задовольнити потреби людей з інвалідністю задопомогою сучасних способів та пристосувань, дотримуючись норм інклюзивності в громадських будівлях. Практична значущість. Виявлено основні правила сучасного будівництва громадських та освітніх будівель з врахуванням інклюзивності в них. Результати дослідження можна використовувати при плануванні подібних будівель, а також вони використовуватимуться при написанні дипломної роботи та створенні проекту.

Біографія автора

Ольга Анатоліївна Костюченко, Національний авіаційний університет

Кандидат архітектури, доцент кафедри архітектури та просторового планування

Посилання

Азін В. О., Байда Л. Ю., Грибальський Я. В., Красюкова-Еннс О. В. Доступність та універсальний дизайн : навч.-метод. посіб. Київ, 2013. 128 с.

Азін В. О., Грибальский Я.В., Архітектурна доступність шкіл: навч.-метод. посіб. Київ, 2012. 88 с.

Бармашина Л.М. Універсальний дизайн як складова соціальної екології. Сучасні проблеми архітектури і містобудування: Зб. наук. праць. Київ, 348 с.

Бармашина Л.М. Комплекс архітектурно-планувальних заходів щодо вирішення пішохідно-транспортних проблем маломобільних груп населення. Сучасні проблеми архітектури і містобудування: Зб. наук. праць. Київ, 2017. Вип. 48. С. 134-140.

Ганусевич Д.Л., Ренкас А.А. Проблеми евакуації маломобільних груп населення з громадських будівель у разі виникнення пожежі. Проблеми та перспективи розвитку системи безпеки життєдіяльності: зб. тез доп. ХV міжнар. наук.-практ. конф. молодих вчених, курсантів та студентів. Львів. С. 22–23.

Гнатів М.П., Пелешко М.З. Доступність будівель та споруд для маломобільних груп населення. Проблеми та перспективи розвитку системи безпеки життєдіяльності: зб. тез доп. ХV міжнар. наук.-практ. конф. молодих вчених, курсантів та студентів. Львів. С. 25–27.

Горбань В. Б., Жезло Н. В., Хлевной О. В. Діагностика рівня знань дітьми молодшого шкільного віку правил пожежної безпеки. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Львів, 2015. С. 144-151.

Городецька М.В. Адаптація пам’яток архітектури для маломобільних груп населення: аналіз закордонного досвіду. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Київ, 2016. С. 114–119.

Данова К.В., Хворост М.В., Малишева В.В. Врахування обмежень життєдіяльності осіб з інвалідністю при розрахунку часу евакуації. Проблеми надзвичайних ситуацій. Львів, 2020. С. 55-67.

ДБН В.1.1-7-2016. Пожежна безпека об’єктів будівництва. [Чинний від 2017-06-01]. Вид. офіц. Київ, 2017. 41 с. (Інформація та документація).

ДБН В.2.2-9:2018. Громадські будинки та споруди. Основні положення. [Чинний від 2019-06-01]. Вид. офіц. Київ, 2019. 43 с.

ДБН Б.2.2-12:2019. Планування та забудова територій. [Чинний від 2019-10-01]. Вид. офіц. Київ, 2019. 177 с.

ДБН В.2.2-15:2019. Житлові будинки. Основні положення [Чинний від 2019-12-01]. Вид. офіц. Київ, 2019. 44 с.

ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення».

ДСТУ 8828-2019. Пожежна безпека. Загальні положення [Чинний від 2019-02-27]. Вид. офіц. Київ, 2019. 84 с.

Байда Л.Ю., Красюкова – Еннс О.В., Буров С Ю., Азін В.О., Грибальський Я.В., Найда Ю.М. Інвалідність та суспільство: навчальнометодичний посібник. Київ, 2012. 216 с.

Калініченко І. О. Особливості формування інклюзивного освітнього середовища для забезпечення всебічного розвитку дитини. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. Київ, 2012. С. 120–126.

Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи : монографія. Київ, 2009. 272 с.

Ніжник В., Тесленко О., Цимбалістий С., Кравченко Н. Щодо розрахунку часу евакуації дітей з шкільних і дошкільних закладів у разі пожежі. Науковий вісник: Цивiльний захист та пожежна безпека. Київ, 2016. С. 81-87.

Софій Н., Найда Ю., Маланчій В., Семко О. Інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти: керівництво для тренерів : навчально-методичний посібник. Київ, 2018. 174 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-28

Номер

Розділ

АРХІТЕКТУРА ТА БУДІВНИЦТВО