Особливості світло-кольорової побудови композиції рослин
DOI:
https://doi.org/10.18372/2415-8151.25.16803Ключові слова:
озеленення, ландшафтний дизайн, нічне озеленення, сутінки, композиції у темряві, підбір рослин, особливості рослин, формування композиції, акценти, яскраві рослини, рослини, що розкриваються нанічАнотація
Мета: дослідити особливості рослинних композицій в сутінках та в нічний час; підібрати відносно невибагливі рослини, які найкраще підходять для даної пори та коротко описати їхні особливості; визначити проблематику побудови таких композицій, які будуть вдало виглядати навіть у темряві; ознайомитися з проблемами «нічного» озеленення та їх вирішенням; дослідити рослини, на які варто робити акценти в подібному озелененні; визначити способи створення естетичних рослинних композицій для сутінок на конкретних прикладах.
Методологія: У статті використано порівняльний та історичний аналіз. У ході написання статті було використано різноманітні наукові джерела, наукову літературу, посібники з догляду за рослинами, фотографії, зображення рослин
Результати. Виявлено, що світло-кольорове середовище формується на основі комплексного проєктування. Цей процес включає три рівні: формування художніх вражень від світло-кольорового середовища, створення емоційно-образних характеристик і властивостей; розроблення інженерних пристроїв і світло-технічного обладнання з різними експлуатаційними характеристиками; формування власного стану світло-кольорового середовища для певного впливу на людину, забезпечення візуального комфорту. Виявлено потребу оволодіння мистецтвом освітлення, яка вирішується архітекторами та дизайнерами на стадії проєктування міста та міського середовища.
Наукова новизна: з’ясовано та встановлено про наявність певних способів «нічного» озеленення, а саме: рослини, що розкриваються у вечірній час; рослини, добре помітні навіть у темряві; на яких рослинах варто робити акценти у темряві; проблематику естетичного вигляду рослинних композицій у сутінках та в темряві та вирішення даної проблеми; правильне освітлення композицій для досягнення більшого ефекту.
Посилання
Беляева Е.Л. Архитектурно – пространственная среда города как объект зрительного восприятия / Е.Л. Беляева — М.: Стройиздат, 1977 — 130 с.
Бутыревская И.Н. Роль света в архитектуре [Текст] / И.Н. Бутыревская // Архитектура. Геоэкология. Экономика: сб. тр. аспирантов и магистрантов / Нижегор. гос. архитек.-строит. ун-т. — Н. Новгород: ННГАСУ, 2007. - С. 15-19
Вергунов А. П. Архитектурное проєктирование садов и парков. Москва: Стройиздат, 1980. 250 с.
Гнатюк Л.Р., Косик О.І. Особливості розвитку садово-паркових об’єктів міста–держави Ватикан. Національний авіаційний університет, 2019
Дудченко М. Ю. Принципы формирования светового пеространства зарубежного города (на примере общественного пространства у театра эспланада в Сингапуре)
Ефимов А.В. «Дизайн архитектурной среды» М.: Архитектура, 2004. — 204 с.
Жирнов А. Д. Ландшафтна архітектура. Генеза та розвій форм садово-паркового мистецтва. Київ: ДАКККіМ, 2001. 142 с.
Крижановська Н.Я., Дубинський В.П. Навчальний посібник «Світлокольоровий дизайн сучасного міста» - Харків, ХНАМГ, 2010. - 187с.
Кучерявий В. П. Ландшафтна архітектура. Львів: Новий світ – 2000, 2019. 521 с.
Сычева А. В. Архитектурно-ландшафтная среда. Минск: Высшая
Щепетков Н.И. «Световой дизайн города «. — М.: Архитектура-С, 2006. — 320 с. 3. Крижановская Н.Я., Дубинский В.П. Монография «Светоцветовой дизайн городской среды». — Белгород.: Изд-во БГТУ, 2006. - 136 с.
Lynch K. The imagine of the city/ trans from English V.L. Glazysheva; comp.A.V. Iconnicov; under the editorship of A.V. Iconnicova. Moscow: Stroyzdat,1982.328 p.
Teresa Alves. Art, Light and Landscape New Agendas for Urban Development. Pages 1247-1260 | Received 01 Aug 2005, Accepted 01 Oct 2006, Published online: 28 Aug 2007
Tim Enderson. The gloomy city: Rethinking the relationship between light and dark. First Published September 24, 2013
Roger Narboni. Lighting the Landscape Published by Birkhäuser 2004