Didgital-art цінних паперів

Автор(и)

  • Олег Васильович Кардаш Київський університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-8497-3453
  • Віктор Федорович Челомбітько Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.23.16274

Ключові слова:

диджитал-арт, комп’ютерні технології, естетичне оздоблення, візерункові криві, композиція, кольорові гами, цінні папери, дизайн, технологія гільошів, естетичне сприйняття, розетка, поліграфічний захист

Анотація

Мета. Метою статті є визначення кола питань, розроблення вимог щодо оздоблення об’єктів промислового призначення та його місця в діджитал-арт, його реалізації в дизайні цінних паперів. Методологія. Системно-порівняльний аналіз існуючих напрямків діджітал арт та графічного дизайну; герменевтичний аналіз; методи геометричних засобів, адаптованих до графічної візуалізації; методи аналітичної геометрії. Результати. Суть авторського дослідження лежить у визначенні діджітал-арт як системної творчої та креативної мистецької складової, яка в той же час має подібні до графічного дизайну характеристики; визначення можливості надання естетичних показників виробу при застосуванні геометричних апаратних складових у цифровій формі, що надає, власне, діджітал-арту, образно кажучи, «друге дихання». Інакше кажучи, урізноманітнює мистецький арсенал, надає йому креативної комп’ютерної потуги щодо вирішення унікальних завдань для об’єктів широкого вжитку, наприклад, грального реманенту в настільних іграх – гральні карти, а також у дизайн-об’єктах державної ваги. Результат також подано у вигляді ддіджітал-арт ілюстрацій цінних паперів. Наукова новизна. Проаналізовано сучасний стан напрямку діджітал-арт. Досліджено його розгалуження та визначено зв’язки з графічним дизайном. Визначено особливості виконання оздоблення – гільошів у вигляді розеток на цінних паперах. Встановлено завдання та вимоги дизайн-проєктування. Охарактеризовано закономірності оздоблення - воно несе захисні та естетичні функції, які реалізуються процедурами графічного дизайну. Запропоновано використання натуральних рівнянь для опису кривих і наданням їм певного кольору. Оцінено їх вплив на будову, композиційні особливості цінного паперу та подано його приклад. Практична значущість. Запропонований в даній роботі спосіб не використовує поняття симетрії і дозволяє описувати в тому числі й «вихрові» розетки, що також підвищить ступінь захисту їх конфігурацій. Опис візерункових розеток можна покласти в основу програмного забезпечення різноманітних технічних пристроїв.
Постановка проблеми. Із впровадженням обчислювальної техніки для виготовлення поліграфічних захисних елементів стали застосовуватися комп’ютери з програмним забезпеченням графіки, а також спеціалізовані програмні продукти, наприклад, компанії SecuritySoft Co. Зараз для пересилання копій у регіональні офіси використовують графічні файли, утворені в результаті сканування захисного візерунку.
Але навіть монохромні гільошні елементи є складними для тиражування способом утворення копій на сканері завдяки тому, що вони містять досить тонкі лінії.Тому доцільніше було б передавати не зображення візерунку, а алгоритму побудови цього візерунка. Аналіз останніх досліджень та публікацій в традиційних техніках. При цьому, забувається проста річ - мистецтво не можна зводити до техніки, до інструменту, до сюжету - воно конституюється унікальним баченням художника» [(Г.Н. Лола, 2012)]. В той же час, в більш розширеному розумінні, «цифрове мистецтво» застосовується відносно сучасного мистецтва, що використовує методи масового виробництва або цифрових медіа. [(Кириченко О., 2019)]. У нормативному документі «Правила виготовлення бланків цінних паперів та документів суворого обліку» Міністерства фінансів України наказ № 98/118/740 від 25.11.1993 за станом на 2007 рік розглянуто тільки виробничі вимоги і вважається, що художньо-конструктивні характеристики задано якісними. Про труднощі композиційного утворення свідчить і відносно композиційний, геометрично-компонувальний опис структурної композиції розетки, наприклад, у праці Я. Черніхова [Черніхов Я.,2007], в якій крім, власне, побудови, задіяна і кольорова гама, що також потребує свого вирішення. Слід зауважити, що в існуючих літературних джерелах саме ця гілочка графічного дизайну не має достатнього висвітлення. У викладі основного матеріалу розглянуто різновиди діджітал-арт, певні вимоги, наприклад, у технічних і суспільних паперах щодо конструктивних характеристик зображень, художніх характеристик – плавності ліній та геометричних ознак їх форми. Поставлено завдання дизайн-проєктування цінних паперів в графічному дизайні з аспектом - стилевого та композиційного визначення. Авторами розроблено математичне забезпечення графічного відображення візерункових кривих з урахуванням геометричних особливостей та кольорових гам.
Висновки. В результаті проведеного узагальненого аналізу щодо композиційних, художньо-конструкторських та естетичних якостей виконання оздоблення на цінних паперах визначено коло завдань щодо їх дизайн-проектування, і, відповідно, вимоги щодо синтезу художньої, дизайнерської творчості, науки та практичної орієнтації, комп’ютеризації процесу дизайнерського проектування з наданням переваг новітнім технологіям. Розкриття знакової сутності оздоблення надає можливості застосування геометричного апарату проектування естетично визначених елементів цінних паперів.

Goal. The purpose of the article is to determine the range of issues, to develop requirements for the decoration of industrial facilities and its place in digital art, its implementation in the design of securities. Methodology. System-comparative analysis of existing areas of digital art and graphic design; hermeneutic analysis; methods of geometric means adapted to graphic visualization; methods of analytical geometry. Results. The essence of the author’s research lies in the definition of digital art as a systemic creative and creative artistic component, which at the same time has similar characteristics to graphic design; determining the possibility of providing aesthetic indicators of the product when using geometric hardware components in digital form, which provides, in fact, digital art, figuratively speaking, “second breath”. In other words, diversifies the artistic arsenal, gives it creative computer power to solve unique problems for objects of common use, such as gaming equipment in board games — playing cards, as well as in design objects of national importance. The result is also presented in the form of digital art illustrations of securities. Scientific novelty. The current state of digital art is analyzed. Its branches have been studied and the connections with graphic design have been determined. Peculiarities of guilloche decoration in the form of rosettes on securities are determined. The tasks and requirements of design are set. The regularities of decoration are described — it has protective and aesthetic functions, which are realized by graphic design procedures. The use of natural equations to describe curves and provide them is proposed of a certain color. Their influence on the structure, compositional features of the security is evaluated and its example is given. Practical significance. The method proposed in this paper does not use the concept of symmetry and allows you to describe, including “vortex” sockets, which will also increase the degree of protection of their configurations. The description of patterned sockets can be based on the software of various technical devices.
Formulation of the problem. With the introduction of computer technology for the manufacture of printed security features began to use computers with graphics software, as well as specialized software products, such as SecuritySoft Co. Graphic files created as a result of scanning the security pattern are now used to send copies to regional offices.
But even monochrome guilloche elements are difficult to replicate by copying on a scanner due to the fact that they contain rather thin lines. Therefore, it would be more appropriate to transfer not the image of the pattern, but the algorithm for constructing this pattern. Analysis of recent research and publications in traditional techniques. At the same time, a simple thing is forgotten – art cannot be reduced to a technique, to a tool, to a plot - it is constituted by a unique vision of the artist ”[(GN Lola, 2012)]. At the same time, in a broader sense, «Digital art» is applied to contemporary art that uses mass production methods or digital media. [(Kirichenko O., 2019)]. In the normative document “Rules for the production of forms of securities and strict accounting documents” of the Ministry of Finance of Ukraine order № 98/118/740 from 25.11.1993 as of 2007 considered only the production requirements and it is considered that the artistic and design characteristics are set quality. The difficulties of compositional formation are also evidenced by the relatively compositional, geometrically-compositional description of the structural composition of the socket, for example, in the work of Ya.Chernikhov [Chernikhov J., 2007], in which in addition to, in fact, construction, involved and color scheme, which also needs to be addressed. It should be noted that in the existing literary sources this branch of graphic design does not have sufficient coverage. In the presentation of the main material the varieties of digital art are considered, certain requirements, for example, in technical and social papers concerning constructive characteristics of images, artistic characteristics —smoothness of lines and geometrical signs of their form. The task of design-designing of securities in graphic design with the aspect of stylistic and compositional definition. The authors have developed a mathematical software for graphical display of patterned curves, taking into account geometric features and colors.
Conclusions. As a result of the generalized analysis of the compositional, artistic and aesthetic qualities of finishing on securities, the range of tasks for their design, and, accordingly, the requirements for synthesis in artistic, design creativity, science and practical orientation, computerization of the design process with the advantages of the latest technologies. Disclosure of the symbolic essence of decoration provides opportunities for the use of geometric design of aesthetically defined elements of securities

Посилання

Ніколас Барбер. Недитячі уроки «Історії іграшок» - BBC News Україна/ Режим доступу: www.bbc.com › ukrainian › vert_cul › 2015/11 › 1511...

Лола Г.Н. ‎Нарративный кокон произведения искусства – тема ... 2012/ Режим доступу: cyberleninka.ru › article › nar...

Кириченко О. І. Digital art як інтерактивна форма освоєння сучасного культурного простору в теорії та практиці художньої освіти. Режим доступу: https://www.cuspu.edu.ua/ua/arkhiv-publikatsii/568-general-information/naukovi-chasopysy-tsdpu/pedahohichni-nauky/publikatsii/9710-digital-art-yak-interaktyvna-forma-osvoyennya-suchasnoho-kulturnoho-prostoru-v-teoriyi-ta-praktytsi-khudozhnoyi-osvity-18.07. 2019.

Чернихов, Я.Г. Орнамент: Композиционно-классические построения /. Я.Г. Чернихов. – М.: Сварог и К, 2007. – 200 с.

Viola P., Jones M. Robust Real-time Object Detection // International Journal of Computer Vision. 2002.

Soille P. Morphological Image Analysis: Principles and Applications // Morphological Image Analysis Principles and Applications. Springer-Verlag, 1999. P. 391.

Шевелев А. Разработка способа защиты полиграфической продукции с использованием скрытого растрового изображения. Режим доступу: www.dissercat.com › content.-2009.

Ostromoukhov, V. Multi-Color and Artistic Dithering /V. Ostromoukhov, R. D. Hersch — IEEE transactions on information forensics and security, vol, no.4, december 2006.

. B. S. Manjunath, I. EI-Khalil/ IEEE transactions on information forensics and security, vo5. 1, no.7, march 2006

. Яцюк О. Г. Компьютерные технологии в дизайне. Эффективная реклама/ О. Г. Яцюк, Э. Т.Романычева. — СПб. :БХВ‐Петербург, 2001. — 432 с.

. Яковлєв М. І. Композиція + геометрія / М. І. Яковлєв. — К. : «Каравела», 2007. - 239 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-22

Номер

Розділ

02 Культура і мистецтво