Велосипедні траси в рекреаційних зонах як загальноміські звязки
DOI:
https://doi.org/10.18372/2415-8151.19.14368Ключові слова:
Рекреаційні зони, Велосипедні траси, Велосипедний транспорт, Велосипедна інфраструктура, Архітектурно-планувальна організація, Супутнє обслуговування, Гомогенний простір, Середовище, Рельєф, Природні об’єкти, Ієрархія мережіАнотація
У роботі досліджено особливості формування зв’язків велосипедних трас в рекреаційних зонах. Проведено аналіз міжнародного досвіду в організації велосипедної інфраструктури в містах. Проаналізовано архітектурно-планувальну організацію вело-пішохідних доріг, виявлено фактори, які впливають на функціональні зв’язки велосипедних трас, визначають їх особливості створення форм та об’ємно-планувальні характеристики в рекреаційному просторі. Виявлена ієрархія велосипедних трас. Наведені методи і етапи формування велосипедних трас як зв’язків між основними зонами в містах та між об’єктами рекреаційного обслуговування.
Вперше виявлено і охарактеризовано особливості функціональних зв’язків велосипедних трас в міських рекреаційних зонах. Проаналізовано закономірності які необхідно враховувати при визначенні форми та розміщення велосипедних трас на основі особливостей рельєфу в рекреаційних зонах міста. Вдосконалено загальноприйняту методику проектування велосипедних трас та описані її етапи.
Визначено і теоретично обґрунтовано методи раціонального проектування велосипедних трас в рекреаційній зоні. Одержали подальший розвиток моделі архітектурно-планувальної організації щодо формування велосипедних трас в міських рекреаційних зонах.
У складі велосипедної інфраструктури запропоновано створення зупинок , призначених для внесення додаткового змісту у відпочинок з використанням велосипеду. При цьому велосипед використовується як засіб комфортного і швидкого пересування, фізичної підтримки організму, психологічного відпочинку та урівноваженню впливу природного середовища, отримання естетичних вражень. Запропонованої етапи методики проектування велосипедних трас в рекреаційних зонах, яка передбачає побудову матриці, стратегічного ескізу, еластичних ниток, відокремлення та ієрархічний розподіл різних видів доріг і їх функціонального призначення.Посилання
Дослідження експертів ЛУН Місто [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://misto.lun.ua/#rec118138793
Київська міська державна адміністрація – Режим доступу: https://kyivcity.gov.ua/navkolyshnie_seredovyshche_mista/
Urban Atlas [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://land.copernicus.eu/local/urban-atlas
Загальний німецький велосипедний клуб [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.adfc.de/
Національна академія наук України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nas.gov.ua/UA/Messages/Pages/View.aspx?MessageID=5075
Розробка транспортної політики з врахуванням велос педного руху [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://velotransport.info/wp-content/uploads/I-CE_cycling_UA_allinone. pdf
Вагнер Е.А. Вело-пешеходные коммуникации крупных градостроительных систем // Журнал Сибирского федерального университета, 2010.- С. 229-242 .
Общее руководство Велосипедная инфраструктура // PRESTO-Cycling-Policy-Guide-General-Framework.-Режим доступу:http://www.rupprecht-consult.eu/uploads/tx_rupprecht/RU-PRESTO_Cycling_Policy_Guide_Infrastructure.pdf
Проблеми розвитку міського середовища: наук.-техн. збірник / – К.:ЦП "Компринт" , 2019. – Вип. 2 (23). - 224 с.
Казак І. О. Конспект лекцій «Методологія проектування». - К.: Видавництво “КПІ”, 2018. – 46 с.