Поєднання реалістичних та метафоричних елементів сценографії на прикладах вистав великої сцени
DOI:
https://doi.org/10.18372/2415-8151.12.12668Ключові слова:
Театр, сценографія, декорація, оформлення, метафора, символіка.Анотація
В статті розглядається проявлення тенденції поєднання реалістично-ілюстративних та умовно-метафоричних елементів у межах єдиного сценографічного рішення. Наводяться приклади вистав великої сцени Національного академічного театру російської драми ім. Лесі Українки, Національного академічного драматичного театру ім. Івана Франка та Київського академічного Молодого театру. Аналізуються особливості художнього трактування декораційного оформлення, що відтворюють задану режисером проблематику постановки. Автор обрала для дослідження спектаклі з принципово різним композиційним рішенням та кардинально відмінними декораційними модулями, щоб на їхніх прикладах визначити основні концепції художньої подачі ігрового середовища, витриманого за принципами найпоширенішої на сьогоднішній день тенденції сценографічного оформлення.Посилання
Островерх О. Сучасний театр: між сценографією та інсталяцією / Ольга Островерх // Курбасівські читання : наук. вісн. – К. : [НЦТМ ім. Леся Курбаса], 2011. – № 6, ч. 1. - С. 45-53.
Триколенко С. Поміж ангелом та демоном: фатальна пристрасть на сцені Молодого театру / Софія Триколенко // Мистецькі грані. – 2014. - № 10 (60). - С. 7.
Триколенко С. Суто англійська історія на українській сцені / Софія Триколенко // Мистецькі грані. – 2013. – №8 (47). - С. 22.
Веселовська Г. Тотальний театр у сучасній пластичній версії / Г. Веселовська // Сучасне мистецтво. – 2013.. – Вип. 9. - С. 29-35.
Владімірова Н. Сценографічний вектор сучасного українського театру / Н. Владімірова // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. – 2010. – Вип. 3. - С. 228-232.