Parametric method of normalization and training architects in modern conditions

Authors

  • Максим Вікторович Омельяненко Міжнародний європейський університет, м. Київ, Україна
  • Марина Вікторівна Омельяненко Київський національний університет будівництва і архітектури, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.22.15395

Keywords:

parametric approach, normalization, architecture, architect, training of architectural specialists, architectural environment and its elements, statutory framework of the construction industry, designing, statutory requirements, consumer demands

Abstract

This article aims to define, using the parametric normalization method, the main areas of reviewing approaches to the development of basic knowledge of future architects able to solve issues of designing architectural projects of different levels of complexity on their own after graduation. In today’s context of increasing intensification of manufacturing processes and establishment of new objects when consumer demands for living environment and activities change all the time, new materials and technologies are extensively adopted, the relevant matter includes efficient training of future architects able to independently solve issues related to the establishment of new construction objects after graduation, formation of the internal and external environment given the current filed requirements. One of the crucial problems is the architect’s ability to perform project tasks based on knowledge of the functional object structure, requirements of potential customers, taking into account particularities of object placement in the chosen territory, simultaneously creating a safe, reliable and comfortable environment that can implement functions it is designed for. It is these positions that architects should rely on while starting working on the project, and the higher education institution should train them for such activity as good as possible. Statutory support of the construction industry should not dictate a project solution to architects. It should allow selecting the best possible option among several ones while architects make an ultimate decision. This is one of the fundamental principles of the parametric normalization method in the construction industry, which is now implemented in Ukraine. It is the serious reformation of the field’s statutory framework, and future architects should be ready for this aspect.

Author Biographies

Максим Вікторович Омельяненко, Міжнародний європейський університет, м. Київ, Україна

Доц., д-р техн. наук, директор ННІ «Європейська архітектурно-інженерна школа»

Марина Вікторівна Омельяненко, Київський національний університет будівництва і архітектури, м. Київ, Україна

Канд. архіт., доцент кафедри архітектурного проектування цивільних будівель і споруд

References

Артеменко Г.О. Мистецька підготовка в архітектурній та дизайнерській освіті в системі профільного професійного навчання // Матеріали ХІ Всеукраїнської наукової конференції «Сучасна архітектурна освіта. Синтез мистецтв і гармонізація архітектурного простору». 21 листопада 2019 р. Київ. С. 22-24.

Бадюл М.Г., Зєрова А.О. Результати нової освітньої методики для архітекторів // Матеріали ХІ Всеукраїнської наукової конференції «Сучасна архітектурна освіта. Синтез мистецтв і гармонізація архітектурного простору». 21 листопада 2019 р. Київ. С. 24-27.

Бірілло І.В. Застосування технологій AR/VR у процесі архітектурного проектування при підготовці майбутніх архітекторів // Матеріали ХІ Всеукраїнської наукової конференції «Сучасна архітектурна освіта. Синтез мистецтв і гармонізація архітектурного простору». 21 листопада 2019 р. Київ. С. 33-35.

Зелена книга. Системний перегляд ефективності державного регулювання. Параметричне нормування у будівництві [Електронний ресурс] / Авторський колектив: Д. Барзилович, І. Лагунова, І. Бардасова, С. Буравченко, А. Нечепорук, О. Медведчук, О. Марушева, В. Колесник. К., 2020. 92 с. URL: https://cdn.regulation.gov.ua/c6/ba/18/d2/regulation.gov.ua_Parametrychne-normuvannia-Construction.pdf?fbclid=IwAR1Py7lH18fhcBYf44bp3OExfK1mbeVjncGAgNnyl9CcVvihQ4vfG4vtA9E

Ісаєнко Д.В. Базова модель побудови системи визначення нормативних вимог у будівництві // Містобудування та територіальне планування. Вип. 68. К.: КНУБА, 2018. С. 209-219.

Ісаєнко Д.В., Омельяненко М.В. Галузеві будівельні норми та їх місце в системі нормативної бази на основі параметричного метода [Текст] //Д.В. Ісаєнко, М.В.Омельяненко // Шляхи підвищення ефективності будівництва в умовах формування ринкових відносин. Зб. наук. праць. – Вип. 39 у двох частинах. Частина 1. Технічний. – К.: КНУБА, 2019. – С. 59-64.

Ісаєнко Д.В. Проактивна ризико-орієнтована методологія управління програмами створення та розвитку системи технічного регулювання у будівництві : дис. … д-ра техн. наук: 05.13.22 / Д. В. Ісаєнко; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. К., 2019. 360 с.

Кайдановська О.О. Образотворча підготовка архітекторів у вищому навчальному закладі: монографія / О. О. Кайдановська. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 368 с.

Кедровський П.П. Теоретичні та практичні аспекти викладання композиції на кафедрі теорії архітектури // Матеріали Х Всеукраїнської наукової конференції 22 листопада 2018 р.: Сучасна архітектурна освіта. Містобудування: Естетика хаосу та порядку. – К.: КНУБА, 2019. С. 43-44.

Литвин В. Психолого-педагогічні проблеми сучасної архітектурної освіти // Педагогіка і психологія професійної освіти. 2012. № 4. С. 88-99.

Литвин В.А. Формування інформаційної культури майбутніх архітекторів у професійній підготовці вищого навчального закладу: дис. … канд. пед. наук. 13.00.04. Львівський науково-практичний центр Інституту професійно-технічної освіти. Львів, 2016. 248 с.

Омельяненко М.В. Актуальні питання підготовки архітекторів у сучасних умовах // Матеріали ХХІІІ Міжнародної конференції науково-педагогічних працівників «Формування європейських стандартів, цінностей та безпекового простору – стратегічний напрям української держави». – К.: КиМУ, 2018. – С. 208-211.

Омельяненко М.В. Методологічні основи нормування елементів міського середовища: дис. … д-ра техн. наук: 05.23.20. К.: КНУБА, 2005. 286 с.

Пивоваров О.Г., Осипенко О.Ю. Структура та зміст навчальної дисципліни «Екологічні аспекти формування архітектурного середовища» фахової підготовки майбутніх архітекторів // International Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE». № 10(26), Vol. 3, 2017. Р. 57-59. Режим доступу: https://www.academia.edu/38120756/

Рябець Ю.С. Роль ергономіки в професійній підготовці студентів архітектурних спеціальностей // Матеріали Х Всеукраїнської наукової конференції 22 листопада 2018 р.: Сучасна архітектурна освіта. Містобудування: Естетика хаосу та порядку. – К.: КНУБА, 2019. С. 78-79.

Тарасюк В.Г., Бєлоконь О.Л. Параметричний метод нормування у будівництві // Наука та будівництво. Вип. 4(18). 2018. С. 13-17.

Техническое регулирование в строительстве. Аналитический обзор мирового опыта [Текст]: Snip Innovative Technologies; рук. Серых А. – Чикаго: SNIP, 2010. – 889 с.: ил

Тімохін В.О. Естетика в освіті архітектора // Матеріали ХІ Всеукраїнської наукової конференції «Сучасна архітектурна освіта. Синтез мистецтв і гармонізація архітектурного простору». 21 листопада 2019 р. Київ. С. 90-92.

Cehan Mihaela Agata, Gheorghita Constanta Carmina. Concept and method in architectural design // Матеріали Х Всеукраїнської наукової конференції 22 листопада 2018 р.: Сучасна архітектурна освіта. Містобудування: Естетика хаосу та порядку. – К.: КНУБА, 2019. С. 124-126.

Driscu Mihai Corneliu. Modern tendencies of town planning in architectural education in Romania // Матеріали Х Всеукраїнської наукової конференції 22 листопада 2018 р.: Сучасна архітектурна освіта. Містобудування: Естетика хаосу та порядку. – К.: КНУБА, 2019. С. 126-128.

Kobylarczyk Justyna. Aktywność naukowa studentów jako ważny element procesu dydaktycznego // Матеріали Х Всеукраїнської наукової конференції 22 листопада 2018 р.: Сучасна архітектурна освіта. Містобудування: Естетика хаосу та порядку. – К.: КНУБА, 2019. С. 134-135.

Kuśnierz-Krupa Dominika. Ochrona miejskich zespołów zabytkowych jako jeden z ważniejszych zagadnień edukacji studentów w zakresie ochrony dziedzictwa kulturowego // Матеріали Х Всеукраїнської наукової конференції 22 листопада 2018 р.: Сучасна архітектурна освіта. Містобудування: Естетика хаосу та порядку. – К.: КНУБА, 2019. С. 136-137.

Paprzyca Krystyna. Współczesna architektura a edukacja // Матеріали Х Всеукраїнської наукової конференції 22 листопада 2018 р.: Сучасна архітектурна освіта. Містобудування: Естетика хаосу та порядку. – К.: КНУБА, 2019. С. 137-138.

Issue

Section

Статті