SPECTACLE AS A FORM OF MASS COMMUNICATION IN THE CONTEXT OF DIVERSITY OF COMMUNICATION MEANS

Authors

  • М. А. Абисова Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.14.8780

Abstract

The article is devoted to the analysis of communicative characteristics of the spectacle under circumstances of total visualization in the post-modern society

Author Biography

М. А. Абисова, Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету

Кандидат філософських наук, доцент

References

Банфи А. Природа зрелища / А. Банфи // Избранное. – М. : Просвещение, 1965. – С. 93–94.

Брайант Дж., Томпсо С. Основы воздействия СМИ. http: //www.i-u.ru/biblio/archive/braynt_osnovi/14.aspx

Вульф К. К генезису социального. Мимесис, перформативнось, ритуал. / К. Вульф ; пер. с нем. Г. Хайдаровой. – СПб. : Интерсоцис, 2009. – 164 с.

Дебор Ги. Общество спектакля / Ги Дебор. – М.: Логос, 2000. – 184 с.

Маньковская Н. Б. Эстетика постмодернизма / Н. Маньковская. – СПб. : Алетейя, 2000. – 347 с. – (серия «Gallicinium»).

Миронов В. В. Коммуникация глобальная. Глобалистика : Энциклопедия. «Диалог» / В. Миронов. – М.: Радуга, 2003. – 1328 с.

Хренов Н. А. Зрелища в эпоху восстания масс / Н. А. Хренов. – М.: Наука, 2006. – 646 с. – (Искусство в исторической динамике культуры).

Published

2015-06-16

Issue

Section

Cultural Studies