CRITICAL THINKING ROLE IN EDUCATIONAL REFORM OF HIGH SCHOOL IN INFORMATION SOCIETY

Authors

  • О. О. Денисевич Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.13.8382

Abstract

In the article information society special features has been considered like influence on the educational paradigm of higher school, critical thinking has been analyzed like effective instrument of education process.

Author Biography

О. О. Денисевич, Національний авіаційний університет

Здобувач

References

Бєлкіна-Ковальчук О.В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: / Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2006. – 21 с.

Бодров В. А. Информационный стресс: Учебное пособие для вузов. – М.: ПЕР СЭ, 2000. – 352 с.

Гриценко С. В. Информационная культура личности в постиндустриальном обществе: Автореф. дис. … канд. филос. наук: / Пермский гос. ун-т. – Пермь, 2005 – 21 c.

Дротянко Л.Г. Масова культура в інформаційному суспільстві // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія: Зб. Наук. Праць. – 2009. – №1(19). – С. 141-144.

Закон України про захист персональних даних від 1 червня 2010 року № 2297-VI,м. Київ http://zakon1.rada.gov.ua;

Іванова О.М. Навчаємо критично мислити // Відкритий урок: Розробки, технології, досвід. Науково-методичний журнал. – 2007. – №2. – С. 8-16.

Києнко-Романюк Л. А. Розвиток критичного мислення студентської молоді як загальнопедагогічна проблема: Автореф. дис. ... канд. пед. наук / Інститут вищої освіти АПН України. – К., 2007 – 26с.

Києнко-Романюк Л.А. Учителю про розвиток критичного мислення в учнів і студентів: теорія і практика // Рідна школа. – 2006. – № 7. – С. 68-70.

Кірпота Н. Емпіричні й теоретичні методи навчання як засіб розвитку критичного мислення // Рідна школа. – 2001. – № 4. – C. 71-72.

Клустер Д. Что такое критическое мышление? // Русский язык. – 2002. – № 29. http://rus.1september.ru/articlef.php?ID=200202902

Концепція громадянської освіти та виховання в Україні: Проект // Освіта України. – 2000. – № 46. http://www.edu-democracy.org.ua/newsletter/vol2/formy.html.

Кушнір В. А. Особливості критичного мислення педагога // Рідна школа. – 2001, № 4. – С. 58-60.

Лабенко О. Розвиток критичного мислення в середніх загальноосвітніх закладах // Рідна школа. – 2001. – №4 – С. 68-70.

Ліпман М. Критичне мислення: чим воно може бути?// Постметодика. – 2005. – № 2(60). – С. 33–41.

Лютий Т.В. Становлення нігілізму в культурно-антропологічному контексті: Автореф. дис. ... канд. філос. наук: / Інститут філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. – К., 2001. – 20 с.

Марченко О. Г. Педагогічні умови формування критичного мислення курсантів у процесі навчання у вищих військових навчальних закладах: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: / Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. – Х., 2005. – 27с.

Михайлова Е.С. Тест Дж. Гілфорда та М. Саллівена: діагностика соціального інтелекту. Методичний посібник. –

СПб.: Иматон, 2002. – 56с.

Момджян К.Х. Введение в социальную философию. Учебное пособие. – М.: Университет, 1997. – 448 с.

Несвіт Г. П. Інформаційна політика держави як фактор реформування суспільства: Автореф. дис. ... канд. політ. наук: / Одеська національна юридична академія – О., 2001. – 16 с.

Олійник, Т. О. Дослідження як складова технології критичного мислення // Педагогіка та психологія: збірник наукових праць. – 2001. – №18. – С. 54-59.

Пелікан Я. Ідея Університету / Пер. з англ. – К.: Дух і літера, 2009. – 306 с.

Рижак Л.Університетська освіта в ХХІ сторіччі: філософсько-синергетичний аспект // Вісник Львівського університету. Серія: Філософія. – 2009. – №12. – С. 26-35.

Скалацький В. М. Інформаційне суспільство: сучасні теорії та моделі (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис. ... канд. філос. наук / КНУ ім. Тараса Шевченка. – К., 2006. – 17с.

Сорина Г.В. Критическое мышление: история и современный статус // Вестник Московского университета. Серия 7. Философия. – 2003. – №6. – С. 97-110.

Сухомлин Р.Г. Проблема інформатизації суспільства – філософський аспект // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія : Збірник наукових праць. – 2008. – №1(7). – С. 158-162.

Тоффлер О. Третья волна. – М.: АСТ, 1999. – 782 с.

Тягло А.В., Воропай Т.С. Критичне мислення: проблема світової освіти XXI сторіччя. – Харків: Университет внутренних дел, 1999. – 219с.

Указ президента України Про Національну доктрину розвитку освіти від 17 квітня 2002 року № 347/2002 http://www.education.gov.ua

Халперн Д. Психология критического мышления. – СПб.: Питер, 2000. – 495 с.

Хачумян Т. І. Формування критичного мислення студентів вищих навчальних закладів засобами інформаційних технологій: Автореф. дис. ... канд. пед. наук / Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. – Х., 2005. – 20 с.

Published

2015-05-30

Issue

Section

Cultural Studies