MASS-MEDIA AS A CONSTITUENT OF HUMAN COMMUNICATION
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.13.8377Abstract
The article investigates the role of the mass-media in the system of human communication depending on its social scale.References
Савчук В. Конверсия искусства / В. Савчук. – СПб: Петрополис, 2001. – 198 с.
Барт Р. Мифологии / Р. Барт. – М.: Изд. им. Сабашниковых, 2000. –320 с.
Бурдье П. Социология политики: Пер. с фр. / Сост., общ. ред. и предисл. Н. А. Шматко. / М.: Socio-Logos, 1993. – 336 с.
Медиакультура: от модерна к постмодерну / Н. Б. Кириллова. – М.: Академический проект, 2006. – 448 с.
Борев В. Ю., Коваленко А. В. Культура и массовая коммуникация / В. Ю. Борев , А. В. Коваленко. – М: Наука, 1986. – 304 с.
Жижек С. Киберпространство, или невыносимая замкнутость бытия» / С. Жижек // Искусство кино. – 1998. – № 1. – С. 120-126.
Лотман Ю.М. Об искусстве. – СПб.: Искусство, 1998. – 704 с.
Маклюэн М. Понимание медиа / Маклюэн Маршалл. – М. – Жуковский: Канон-Пресс-Ц, 2003. – 464 с.