PECULIARITIES OF DIVERSIFICATION OF HIGH EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS IN THE INFORMATION AGE

Authors

  • Л. Г. Дротянко Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.11.8133

Abstract

In the article the analysis of Ukrainian and foreign philosophers’ approaches to the problem of diversification of high educational
establishments is given. Specificity of a variety of these educational institutions in the period of establishing of the information society is represented.

Author Biography

Л. Г. Дротянко, Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету

Доктор філософських наук, професор

References

Гершунский Б.С. Философия образования для ХХІ века (В поисках практико-ориентированных образовательных концепций). – М.: ИнтерДиалект+, 1997. – 697 с.

Лиотар Ж.-Ф. Состояние постмодерна. – СПб: Алетейя, 1998. – 160 с.

Гейзенберг В. Шаги за горизонт. – М.: Прогресс, 1987. – 368 с.

Рассел Б. Искусство мыслить. – М.: Дом интеллектуальной книги, 1999. – 240 с.

Фромм Э. Человек для себя. Иметь или быть? – Мн: Изд. В.П.Ильин, 1997. – 416 с.

Rorty R. Philosophy in America Today // Concequences of Pragmatism/ - Minneapolis: Univ. of Minneapolis press? 1982/ - P/211-230.

Дракер П. Посткапиталистическое общество // Новая постиндустриальная волна на Западе. – М.: Academia, 1999. – C.67-100.

Ruegg W. Diversification and competition in higher education // Universities in the service of truth and utility. – Frankfurt a. Main etc.: 1991. – P.49-65.

Абрамова Н.Т. Ценности образования, новые технологии и неявные формы знания // Вопросы философии. – 1998. – № 6. – С.58-65.

Геранзон Бу. Практический интеллект // Вопросы философии. – 1998. – № 6. – С.66-78.

Карлов Н.В. О фундаментальном и прикладном в науке и образовании или Не возводи дом свой на песке // Вопросы философии. – 1995. – № 11. – С.35-46.

Карлов Н.В. Путь познания или Дорогу осилит идущий… // Вопросы философии. – 1996. – № 5. – С.3-20.

Published

2015-05-18

Issue

Section

Philosophy