The socio-cultural conditioning of modern educational transformation

Authors

  • З.В. Стежко Kirovograd National Technical University
  • Г.П. Стежко Kirovograd National Technical University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.8.2231

Abstract

 A theoretical analysis of the role of philosophy of education in the formation of reflective thinking, tolerance personality defined methods and psycho-pedagogical conditions of the educational process school day postmodern.

Author Biographies

З.В. Стежко, Kirovograd National Technical University

kand.filos.nauk Assoc.

Г.П. Стежко, Kirovograd National Technical University

kand.filos.nauk Assoc.

References

Анисимов С. Мораль и поведение. – М.: Мысль, 1985. -- 155с.

Арендт Х. Між минулим і майбутнім – К.: Дух і літера, 2002. – 321с.

Бахтин М. Проблеми поэтики Достоевского. – М.: Советский писатель. – 1963. --361с.

Бех І. Інваріанти особистісно орієнтованого підходу до виховання дитини // Почат.школа. – 2001.-- №2. -- С. 1-7.

Кисельов М. Пошуки “нової раціональності” в екологічному контексті // Sententiae: наукові праці Спілки дослідників модерної філософії (Паскалівського товариства). – 2004. – №1. – Вінниця, Універсум. – С. 234-241.

Ключевський В. Письма. Дневники. Афоризми и мысли об истории. – М.: Наука. – 1968. -- 526 с.

Ліпман М. Рефлексивна модель практики освіти // Шлях освіти. -- 2005. -- №1. -- С. 7-15.

Мамардашвили М. Сознание как философская проблема // Вопросы философии. – 1990. -- №10. – С. 3-18.

Мамардашвили М. Как я понимаю философию. – М.: Прогресс. -- 1992. -- 368с.

Саух П. Освіта як підсистема культури // Шлях освіти. – 2007. -- №2. -- С. 10-13.

Соціолого-педагогічний словник / За ред. В.В.Радула. – К.: “ЕксОб”, 2004. – 304 с.

Хабермас Ю. Моральное сознание и коммуникативное действие. – Спб.: Наука, -- 2000. -- 380с.

Шарп Е. Навчання демократії // Рідна школа. – 2001. -- № 4. – С. 43-49.

Юлина Н. Обучение разумности и демократии: педагогическая стратегия “Философии для детей” // Вопросы философии. – 1996. – № 10. – С. 32-45.

Published

2012-10-05

Issue

Section

Cultural Studies