Culture in the Internet era: changing value orientations

Authors

  • А.А. Машталер Kyiv National Economic University V. Getman

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.8.2227

Abstract

 The paper analyzes the problem of the crisis of culture in the era of the information society. The author argues that the present state of culture is its logical step, which causes a change of thinking, being, values. This is the meaning of innovation.

Author Biography

А.А. Машталер, Kyiv National Economic University V. Getman

kand.filos.nauk

References

Белолипецкий В.Г. Проблемы и противоречия инновационного развития бизнеса//Философия хозяйства. – 2008. - № 2(56). – С. 9-38.

Гусейнов Р.М.-А., Семенихина В.А. Мода на инновации//Философия хозяйства. – 2008. - № 2 (56). – С. 34-42.

Кнабе Г.С. Двуединство культуры. – М., 1993. – 214 с.

Лотман Ю.М. Культура и взрыв. – М., 1992. – 334 с.

Миронов В.В. Коммуникационное пространство как фактор трансформации современной культуры и философии//Вопросы философии. – 2006. - № 2.- С. 27-43.

Новые информационные технологии и судьбы рациональности в современной культуре (материалы «круглого стола») // Вопросы философии. – 2003. - № 12. – С. 3-52.

Фейнберг Е.Л. Интеллектуальная революция // Вопросы философии. – 1986. - № 8. – С. 42-51.

Published

2012-10-05

Issue

Section

Cultural Studies