Особливості об’ємно-конструктивної побудови телестудій

Автор(и)

  • D. Avramenko Луцький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.15.13465

Ключові слова:

Телестудія, проектування, телебачення, об’ємно-просторова організація, плановість, концертні і театральні студії, дикторські, павільйон.

Анотація

У статті здійснено аналіз особливостей об’ємно-конструктивної побудови телестудії, що виконано у контексті їх розмежування на чотири підвиди (дикторська, театральна, концертна, побутова) які формують її класичний вид. Зокрема об’ємно-просторова організації класичного виду студії визначає загальний принцип організації її простору у спеціалізованих павільйонах. Незважаючи на принципові відмінності об’ємно-просторової організації телестудії їм характерні спільні ознаки, а саме розмежування на три зображальні плани: перший, другий (великогабаритні декорації) і задній план. Театральний підвид застосовується для «великих» програм де декорації використовуються тривалий термін, а в процесі зйомки або прямого ефіру задіяні глядачі. Театральні студії передбачають наявність круглої або напівкруглої (оркестри) чи квадратної сцени яка формує передній план, а крісла глядачів розташовані уступами по периметру умовної сцени, що знаходяться дуже близько до першого плану. Побутовий підвид об’ємно-конструктивної форми телестудій є одним з найбільш затребуваних способів її предметно-просторової організації. Як правило такий підвид знімальних майданчиків передбачає імітацію інтер’єру відповідного або затребуваного часового періоду і призначення. У дикторських студіях, відсутні глядачі відповідно перший план формують диктор з меблями, а другий середньо габаритні декорації у яких, як правило, задній план відсутній. Одним з основних компонентів об’ємно-конструктивної форми телестудій є задній зображальний план. Він служить не тільки і не стільки як «задня стінка» в павільйоні, а й виконує найважливішу функцію фону, несе в собі інформаційну та візуальне графічно-зображальне навантаження. Якісно пророблений задній план здатний передати глядачеві необхідну атмосферу та інформацію телевізійної програми та підтримати загальний емоційний настрій.

Посилання

Андрюшенко М. Ю. Творення іміджу телебачення України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філ. наук : 10.01.08. К., 2005.- 28 с.

Broth М. The studio interaction as a contextual resource for TV-production. Journal of Pragmatics. 2008. (40), 5. Р. 904-926. URL: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:18046/FULLTEXT01.pdf

Weinl J. Control room design for live televised news casting. Journal of Pragmatics. 2015. 54 p. URL: http://www.diva-portal.se/smash/get/diva2:825297/FULLTEXT01.pdf

Гакман А.С. Створення об’єктів дизайну на телебаченні / А. С. Гакман, І. О. Кузнецова, О. П. Олійник // Проблеми розвитку міського середовища: наук.-техн. збірник. – К.: НАУ, 2010. – Вип.3. – С. 35-40.

Дворко Н. И. Выразительные возможности телевизионного экрана. Современное состояние и развитие : матеріали науч-практ. конф., 2002 р. СПб : СПбГУП, 2002. С. 82–84.

Molchina E. Television Production. Managing the Technology. 2012. 64 p. URL: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/41850/

Evgenia_Molchina.pdf?sequence=1

Усенко Ю. В. Становлення та розвиток українського телебачення як засобу масової комунікації : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. іст. наук : 17.00.01. К., 2006. 23 с.

Черняков Б. І. Феноменологічні властивості зображення як категорії культури та журналістикознавства. Наукові записки Інституту журналістики. – 2005. – Т. 20. – С. 132-139.

Опубліковано

2018-11-28

Як цитувати

Avramenko, D. (2018). Особливості об’ємно-конструктивної побудови телестудій. Теорія та практика дизайну, (15), 17–27. https://doi.org/10.18372/2415-8151.15.13465

Номер

Розділ

Статті